printlogo


کد خبر: 229226تاریخ: 1399/10/22 00:00
تندیس سردار سلیمانی در برج میلاد رونمایی شد
خاطره کارگردان پایتخت از دیدار با حاج‌قاسم

مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی با حضور خانواده آن شهید گرانقدر و هنرمندانی چون داریوش ارجمند، سیروس مقدم و هوشنگ توکلی در برج میلاد برگزار شد. 
به گزارش «وطن امروز»، سیروس مقدم در این مراسم گفت: بهترین خاطره من از شهید سلیمانی مربوط به یک صبحانه کاری قبل از ساختن سریال پایتخت 5 است؛ در یک صبح زمستانی به ملاقات سردار سلیمانی رفتیم. در حالی ‌که من خودم را آماده کرده بودم با یک فرمانده خشک و عبوس و دور از فضای هنر روبه‌رو شوم ولی در همان 4-3 دقیقه اول مواجهه با ایشان تمام تصوراتم به هم ریخت. 
وی گفت: نخستین مساله در ساخت پایتخت 5 این بود که ما چگونه به بحث داعش ورود کنیم. یک سناریو این بود که خانواده نقی معمولی هر کدام‌شان تبدیل شوند به یک مدافع حرم و رزمنده و خودشان گلیم‌شان را بیرون بکشند. وقتی مهر تایید را از سردار گرفتیم، هم خیال تیم سازنده و هم مدیران و دوستان راحت شد که بله می‌شود به داعش پرداخت ولی به شکل پایتختی نه یک فیلم سفارشی. 
کارگردان تلویزیون ادامه داد: مساله بعدی که سردار سلیمانی نگران بودند و از من پرسیدند این بود که خب! سریال چطور قرار است تمام‌ شود و به کجا می‌رسد؟ آیا امید‌بخش تمام می‌شود یا با شکست و حزن و تلخی؟ که وقتی من انتهای داستان را برای‌شان گفتم که قرار است یک انگشتر طواف داده‌شده از انگشت یک سوری به انگشت نقی برود و این خودش پیام را می‌دهد، ایشان خیال‌شان راحت شد. 
وی افزود: برای رسیدن به این چیزها که مدنظر ما بود سردار هر آنچه ما نیاز داشتیم در اختیارمان گذاشتند؛ همچنین آشنا شدن با عزیزانی که پر از خاطره بودند از طریق سردار برای ما شکل گرفت و به آنها وصل شدیم. مقدم در ادامه گفت: تنها حسرتم این است که قرار بود با تیم نویسنده در سفر بعدی ایشان به سوریه همراه‌شان شویم ولی نشد، چون ما درگیر کار شدیم و ایشان هم سرشان شلوغ شد. وی افزود: هیچ وقت این صحبت سردار سلیمانی یادم نمی‌رود که گفت این بچه‌های مدافع حرم که با شرایط سخت آنجا می‌جنگند تنها دلخوشی‌شان وقت استراحت این است که سی‌دی‌های پایتخت را شب‌ها می‌بینند و روحیه‌شان شاد می‌شود. 
 
* ارجمند: حیف فرصت نشد سردار نمازش را در قدس بخواند
داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت سینما هم در این مراسم گفت: بزرگ‌‌ترین آرزوی سردار این بود که شهید شود تا یک‌بار دیگر دوستانش را ببیند، حالا ما در مقایسه با این شهید کجای این دنیا ایستاده‌ایم؟ 
وی افزود: حسرتی که در دل ما ماند این است که حیف فرصت نشد نمازش را در قدس بخواند. 
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه یادآور شد: در جشنواره فجر سال گذشته وقتی من از ارادتم به سردار گفتم بعضی سینمایی‌ها به من چپ نگاه کردند و بعضی خبرنگاران گفتند در کارها کمرنگ‌تان می‌کنند که گفتم مهم نیست؛ هر کاری می‌خواهند بکنند؛‌ ما با عقایدمان زندگی می‌کنیم.

Page Generated in 0/0059 sec