printlogo


کد خبر: 229230تاریخ: 1399/10/22 00:00
سخنگوی ارتش یمن بر عزم راسخ مقاومت برای مقابله با صهیونیست‌ها و متجاوزان تأکید کرد
تأکید مقاومت بر مقابله با متجاوزان تا پیروزی نهایی

گروه بین‌الملل: توان و دقت بالای موشک‌های مقاومت یمن در هدف قرار دادن مواضع متجاوزان سبب شده تا رژیم صهیونیستی با استقرار ۲ سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و پاتریوت در مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی نگرانی جدی خود را از قدرت موشکی یمن آشکار کند. در همین حال، سخنگوی ارتش یمن با تاکید بر قدرت موشکی مقاومت بر تداوم مقابله با متجاوزان تاکید کرد. 
 
* ترس صهیونیست‌ها از موشک‌های یمنی
به گزارش «وطن امروز» به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد مقاومت یمن در مقابله با ائتلاف متجاوزان در مسیر درستی حرکت می‌کند و آن را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد. بر اساس این گزارش، سریع در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما در جایگاه درستی قرار داریم، زیرا از کشورمان در برابر آمریکا، اسرائیل و نیروهای متجاوز دفاع می‌کنیم». وی در ادامه نوشت: «اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ما را در لیست نگرانی‌های خود قرار داده‌اند، نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم؛ چه در مواجهه با دشمنان و چه در رد و محکومیت عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی». سریع تصریح کرد: «به لطف خدا و فداکاری‌های شهدا، امروز ما پیروز و سربلند و پایدار هستیم. طرح جهاد و شهادت طرح بزرگی است که تا دستیابی به پیروزی کامل و حاکمیت و آزادی ادامه خواهیم داد». در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز از استقرار سامانه موشکی پاتریوت و سامانه دفاعی گنبد آهنین در جاده ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد. بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه سیستم گنبد آهنین با هدف رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و موشک‌های کروز طراحی شده و ماموریت سامانه پاتریوت رهگیری موشک‌های بالستیک و موشک‌های کوتاه‌برد است،  برخی رسانه‌های صهیونیستی دلیل این اقدام را نگرانی ناشی از برآوردهای احتمالی درباره حمله موشکی مقاومت یمن عنوان کرده‌اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته پیش نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی با تشریح دستاوردهای موشکی انصارالله در سال ۲۰۲۰ از پیشرفت منحصر به فرد یگان موشکی یمن به عنوان افتخاری از افتخارهای ملت یمن یاد کرد. 
 
* پیوستن یکی از فرماندهان شورای انتقالی جنوب به انصارالله
«مجتهد» افشاگر معروف سعودی دیروز در صفحه توئیتر خود از پیوستن یکی از فرماندهان مزدوران اماراتی در غرب یمن به جنبش انصارالله خبر داد. او نوشت: شخصی به نام «یحیی عریک» که در میان نیرو‌های طارق تحت حمایت امارات حضور داشت، توبه کرده و به انصارالله پیوسته است. مجتهد ادامه داد: عریک و تمام افراد گروهش همراه با تجهیزات و سلاح‌های‌شان از گروه موسوم به «المقاومه الوطنیه» (مقاومت ملی) در ساحل غرب یمن که فرماندهی آن را «طارق صالح» برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن بر عهده دارد، جدا شده و پیوستن خود را به انصارالله اعلام کرده‌اند. انصارالله یمن تابستان گذشته نیز اعلام کرد «عبدالملک خماش الأبیض» فرمانده عملیات جنگی نیرو‌های مقاومت ملی از این گروه جدا شده و ضمن عذرخواهی از وطن و ملت خود به صفوف مبارزه با اشغالگران و دشمنان سعودی- اماراتی پیوست. 
 
* انتقاد از نمایش‌های بی‌سرانجام نماینده سازمان ملل در یمن
«محمد عبدالسلام» مذاکره‌کننده ارشد مقاومت یمن بشدت از بی‌توجهی سازمان ملل در قبال درد و رنج یمنی‌ها انتقاد کرد. وی در توئیتی اعلام کرد: «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به اقدامات و تحرکات نمایشی و سفرهای بی‌ثمر به منظور سرپوش گذاشتن بر ادامه تجاوزات متجاوزان ادامه می‌دهد و رنج مردم یمنی شامل محاصره، بسته بودن بنادر و فرودگاه‌ها را نادیده می‌گیرد. انتقادات سخنگوی جنبش انصارالله از گریفیتس پس از آن مطرح شد که وی به شهر ریاض و سپس به شهر عدن در جنوب یمن سفر کرد. گریفیتس در جریان سفر به ریاض با مقامات ارشد سعودی و در جریان سفر به عدن با سران دولت فراری و مستعفی منصور هادی دیدار کرد. طبق گزارش‌های سازمان ملل، جنگ و محاصره یمن سبب شده است 80 درصد از یمنی‌ها در معرض فقر قرار گیرند. 24 میلیون نفر از جمعیت 30 میلیونی یمن از نبود مواد غذایی رنج می‌برند. در میان آنها 14 میلیون یمنی در یک قدمی گرسنه ماندن قرار دارند و ۲ میلیون کودک یمنی از سوء‌تغذیه و 400 هزار کودک نیز از سوء‌تغذیه شدید رنج می‌برند.

Page Generated in 0/0068 sec