printlogo


کد خبر: 229249تاریخ: 1399/10/22 00:00
سفر به مازندران فقط با کد ملی و پلاک بومی مجاز خواهد بود
ورود ممنوع به قرمز‌ترین استان کرونایی

گروه اجتماعی: مازندران، قرمزترین استان کرونایی همچنان در محدودیت شدید به سر می‌برد و سفر غیربومیان به این استان ممنوع اعلام شد. به گزارش «وطن ‌امروز»، نکا، ساری، آمل، رامسر و بهشهر، 5 شهر استان مازندران هستند که به همراه ۲ شهر استان گلستان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند. وضعیت اورژانسی مازندران حتی موجب شد  دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت به این استان سفر کند. بر این اساس استاندار مازندران دیروز در جریان سفر وزیر بهداشت اعلام کرد تردد به این استان فقط با کد ملی و پلاک بومی مجاز خواهد بود. 
احمد حسین‌زادگان در جلسه ستاد مقابله با کرونای مازندران با اعلام اینکه به‌رغم آمارها و اطلاع‌‌رسانی‌های مکرر، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از آحاد جامعه نشانگر این است که مساله را جدی نگرفتند، خاطرنشان کرد: مطمئناً با تشدید نظارت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا خواهیم بود و فرمانداران و دستگاه‌های مرتبط باید نظارت‌ها را جدی‌تر اجرایی کنند. استاندار مازندران در ادامه افزود: به هر میزان که نظارت‌ها تشدید و قوانین و دستورالعمل‌ها جدی‌تر رعایت شود، آمار نیز به سمت کاهشی شدن میل می‌کند. 
حسین‌زادگان افزود: بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته، متوجه شدیم برخی نقاط متاسفانه مساله را عادی پنداشتند و طبق گزارش‌ها در برخی نقاط هم مردم در پارک‌های جنگلی حضور یافتند که مقرر شد با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انتظامی این اماکن تحت کنترل قرار گیرد. 
وی در ادامه گفت: تردد شبانه نیز در ساعات منع‌شده افزایش داشته که به مردم عزیز توصیه می‌کنم برای حفظ جان‌شان و پیشگیری از جرایم که از امشب تشدید می‌شود، منع تردد پس از ساعت 21 را جدی بگیرند. حسین‌زادگان همچنین با بیان اینکه ‌با استاندار تهران‌ صحبت‌هایی پیرامون وضعیت کرونایی استان انجام شد تا صدور مجوزها به استان مازندران کاهش یابد‌، گفت: ‌اجرای محدودیت‌های تردد با کد ملی و پلاک بومی می‌تواند بخش زیادی از ترددهای غیرضروری را کاهش دهد. وی ضمن اشاره به اینکه سامانه 111 جهت مشارکت مردم برای اطلاع‌رسانی از قانون‌گریزی، تخلف و عدم رعایت دستورالعمل‌ها فعال است و گزارش‌ها پیگیری می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم صداوسیما با اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم و برجسته کردن نقاط ضعف و قوت، بتواند در فرهنگ‌سازی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موثر باشد. 
نماینده عالی دولت در استان مازندران با عنوان اینکه محدودیت‌های کرونایی تردد و ورود به استان اولویت اصلی در مقابله با ویروس کروناست، تصریح کرد: حفظ جان و سلامتی مردم اولویت اصلی بوده و قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا مناسب‌ترین روش قطع زنجیره انتقال ویروس است. 
وی همچنین گفت: از ساعت 21 تردد و ورود به روستاها و همچنین برگزاری هرگونه مراسم در استان ممنوع است. 
حسین‌زادگان در پایان تاکید کرد: اصناف و اداره کل صمت باید بر روند فعالیت نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها بویژه نانوایی‌ها نظارت بیشتری داشته باشند، چرا که امکان ابتلا در این اماکن به‌مراتب بیشتر است.

Page Generated in 0/0063 sec