printlogo


کد خبر: 229250تاریخ: 1399/10/22 00:00
شناسایی ۵۹۶۸ مبتلای جدید به کرونا در کشور
آمار جان‌باختگان کرونایی به زیر 80 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت در حالی از کاهش آمار جان‌باختگان کرونا در کشور خبر می‌دهد که فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران تاکید دارد با وجود قرار گرفتن تهران در وضعیت زرد اما این شرایط در پایتخت شکننده و ناپایدار است. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از شناسایی ۵۹۶۸ بیمار جدید «کووید-۱۹» در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد. 
سیماسادات لاری افزود: از ظهر روز شنبه تا ظهر امروز (یکشنبه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شد که ۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند. وی در ادامه اعلام کرد: متاسفانه در طول این مدت زمان، ۷۱ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۱۷۱ نفر رسید. به گفته وی، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ نفر رسید. لاری همچنین گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۷۴ هزار و ۸۸۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۴۶۶۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند. به گفته وی، همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
 
* شرایط کرونایی تهران شکننده و ناپایدار است
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: زرد شدن تهران، کاملا شکننده و ناپایدار است. علیرضا زالی افزود: شرایط متفاوتی برای تهران وجود دارد و این شرایط، شکننده و ناپایدار است و اگر در روز ۱۵۰ بیمار جدید به تعداد بیماران بستری و فعلی ما اضافه شود، تهران دوباره نارنجی می‌شود. وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف با کوچک‌ترین خطا و اشتباه، ممکن است براحتی شرایط نارنجی دوباره حاصل شود. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: در شرایط زرد بر اساس دستورالعمل‌ها، اداره‌های دولتی و دستگاه‌های عمومی غیردولتی و بخش خصوصی می‌توانند با دو‌سوم کارمندان فعال باشند. 
 

Page Generated in 0/0118 sec