printlogo


کد خبر: 229276تاریخ: 1399/10/23 00:00
رهبر مقاومت یمن بر محفوظ بودن حق انصارالله برای پاسخگویی به تصمیم آمریکا برای اعلام نام آن به عنوان گروه تروریستی تأکید کرد
واکنش مقاومت یمن به تحریم از سوی آمریکا

گروه بین‌الملل: تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی در حالی است که در این هفته نام فالح فیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی عراق نیز در این فهرست قرار گرفت. بررسی جایگاه ۲ سازمان حشدالشعبی و گروه انصارالله یمن در کشورهای‌شان نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از خشم پیروزی‌های مقاومت در عراق و یمن دست به این اقدام‌ زده‌اند. در کنار این مورد، پیشروی‌های انصارالله در میدان نبرد یمن این امکان را برای مقاومت پدید آورده است که احتمالا بر مناطق راهبردی دریای سرخ و باب‌المندب نیز مسلط شود. همین مساله سبب شده تا متحدان آمریکا در منطقه بشدت احساس خطر کنند. این در حالی است که عربستان و امارات با استخدام مزدوران چندملیتی نزدیک به 6 سال است در یمن بدون هیچ محدودیت ناشی از موازین حقوق بین‌المللی و نظارت نهادهایی نظیر سازمان ملل با صدها حمله به مناطق غیرنظامی جنایات جنگی متعددی را انجام داده‌اند. تازه‌ترین این موارد نیز حمله توپخانه‌ای به یک مراسم عروسی در استان الحدیده بود که منجر به کشته شدن تعداد قابل توجهی از کودکان و زنان یمنی شد. علاوه بر این، محاصره سراسری بندر الحدیده یمن که به عنوان منطقه آتش‌بس معرفی شده نیز باعث پدید آمدن بحران غذا و دارو در یمن شده است. همه این جنایات در شرایطی رخ می‌دهد که سعودی‌ها خود را ملزم به پاسخ به نهادهای بین‌المللی نمی‌دانند و بویژه در 4‌سال گذشته تحت حمایت‌های حقوقی و لجستیکی آمریکا با آرامش خیال دست به این جنایات زده‌اند. 
 
* آمریکا منبع تروریسم است
به گزارش «وطن امروز» به نقل از الجزیره، در پی انتشار خبر تصمیم آمریکا برای معرفی انصارالله یمن به عنوان سازمان تروریستی، «محمدعلی الحوثی» رئیس شورای سیاسی جنبش انصار‌الله یمن تأکید کرد آمریکا، منبع تروریسم و صادرکننده آن است. الحوثی با بیان اینکه سیاست دولت دونالد ترامپ، یک سیاست تروریستی است، تصریح کرد: سیاست‌های دولت ترامپ، نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم است و «ما نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم». اظهارات الحوثی در واکنش به ادعای «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده است که از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور جهت تروریستی اعلام کردن انصارالله خبر داد. 
 
* سکوت آمریکا در برابر جنایات سعودی
تصمیم وزارت خارجه آمریکا در تروریستی‌خواندن مقاومت یمن در حالی است که ائتلاف سعودی- اماراتی نزدیک به 6 سال است با بمباران و حمله به مراکز غیرنظامی و زیرساخت‌های یمن و محاصره همه‌جانبه آن، گرسنگی و کمبود منابع درمانی را به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد. پمپئو جنبش انصارالله را که در حال دفاع از مردم یمن و مقاومت در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی است، به «اقدامات تروریستی» متهم کرد. در بیانیه پمپئو به‌ صورت مستقیم اذعان شده تروریستی شناختن جنبش انصارالله، می‌تواند وضعیت بحران انسانی در یمن را وخیم‌تر کند و این در حالی است که مردم یمن نزدیک به ۶ سال است به دلیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم‌های سعودی و امارات از کمبود تجهیزات پزشکی و مواد غذایی رنج می‌برند. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا اشاره‌ای به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، نکرد. این اقدام آمریکا در حالی است که تا یک هفته دیگر «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قدرت را از دونالد ترامپ تحویل خواهد گرفت. 

Page Generated in 0/0067 sec