printlogo


کد خبر: 229277تاریخ: 1399/10/23 00:00
رئیس سازمان حشدالشعبی و رئیس‌جمهور عراق طی دیداری به بررسی مسائل امنیتی این کشور پرداختند
دیدار رئیس‌جمهور عراق با فالح فیاض

گروه بین‌الملل: برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با فالح فیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی ضمن ابراز مخالفت با مداخله‌گری در امور داخلی عراق بر احترام به حق حاکمیت کشورش تاکید کرد. این دیدار که پس از تحریم فیاض از سوی آمریکا انجام شد، حاکی از حمایت ریاست‌جمهوری عراق از این مقام دولت است. 
 
* دیدار رئیس‌جمهور عراق با رئیس سازمان حشدالشعبی
به گزارش «وطن امروز» به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس‌جمهور عراق با دعوت از رئیس سازمان حشدالشعبی به کاخ «السلام» ریاست‌جمهوری با این مقام دولتی عراق دیدار کرد. برهم صالح در این دیدار ضمن ابراز مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق بر احترام به حق حاکمیت عراق تاکید کرد. این دیدار تنها ۲ روز پس از آن انجام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا فیاض را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. دفتر ریاست‌جمهوری عراق هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد صالح و فیاض در این دیدار آخرین تحولات امنیتی در این کشور را بررسی کرده و بر ضرورت تقویت حاکمیت دولت و سازمان‌های امنیتی در تحقق امنیت و ثبات تاکید کردند.
 
* افزایش امنیت استان کرکوک پس از خروج نظامیان آمریکا
در راستای مطالبه عمومی در راستای اجرای مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق، «علی الحسینی» مسؤول روابط محور شمالی حشدالشعبی با اعلام اینکه میانگین عملیات‌های داعش در مناطق آزاد‌شده کرکوک به نسبت گذشته کاهش چشمگیری داشته است، بر تاثیر مثبت خروج نظامیان آمریکا از این منطقه بر امنیت آن تاکید کرد. او با اشاره به پراکندگی عناصر داعش در مناطق مختلف گفت عناصر داعش در حال حاضر فراری هستند و این یعنی حمایت‌های مالی از آنها قطع شده است. الحسینی همچنین گفت: کرکوک در پرتو تلاش گروه‌های امنیتی و حشدالشعبی برای پایان دادن خطرات داعش در مناطق مختلف، امن و باثبات است و مهم‌ترین چالش‌ها نیز حمایت طرف‌های مختلف از داعش بود که اکنون این حمایت‌ها به پایان رسیده است.  
 
* هیچ دلیلی برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در خاک عراق وجود ندارد
در همین راستا عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد دلیلی برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در خاک عراق وجود ندارد. «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد دلیلی برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در این کشور وجود ندارد. وی افزود: این نظامیان، از خاک عراق برای اهداف غیررسمی استفاده می‌کنند و حضور آنها بعد از مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها، توجیهی ندارد. الزیادی تاکید کرد: زمان اخراج همه نظامیان خارجی و در صدر آنها نظامیان آمریکایی از عراق فرارسیده است. وی ادامه داد: با توجه به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج همه نیروهای خارجی از این کشور، پارلمان بر دولت عراق برای اجرایی کردن این مصوبه فشار می‌آورد.

Page Generated in 0/0065 sec