printlogo


کد خبر: 229295تاریخ: 1399/10/23 00:00
اخبار

ایجاد ۲۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم توسط کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: برنامه اشتغال کمیته امداد برای امسال ایجاد ٢٠٠ هزار شغل بوده که تاکنون ۷۵ درصد برنامه ما محقق شده است. حجت‌الله عبدالملکی در نشست خبری بیان کرد: تعداد اشتغال مستقیم ایجادشده و دارای طرح جاری توسط کمیته امداد تاکنون ۱۴۹ هزار و ۷۸۷ است. وی با بیان اینکه نهادها در چند سال گذشته موظف شدند اشتغال‌های غیرمستقیم را نیز اعلام کنند که فرمول آن را از وزارت کار دریافت کرده‌ایم، گفت: تاکنون همچنین ۵٩ هزار و ٩١۵ شغل غیرمستقیم نیز ایجاد شده که می‌توان گفت در مجموع ٢١٠ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم تا این لحظه ایجاد شده است. عبدالملکی گفت: برنامه اشتغال کمیته امداد برای امسال ایجاد ٢٠٠ هزار شغل بوده اما تاکنون ۷۵ درصد برنامه ما محقق شده است، البته تا این لحظه نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، ٢۵درصد افزایش عملکرد داریم.
***
درخواست صدور اعلام قرمز اینترپل برای ۴ نفر از عاملان ترور شهید فخری‌زاده
سخنگوی ناجا از درخواست صدور اعلام قرمز برای ۴نفر از مرتکبان ترور شهید دکتر فخری‌زاده به اینترپل خبر داد. سردار مهدی حاجیان در یک نشست خبری گفت: درخواست صدور اعلان قرمز برای ۴ نفر از مرتکبان ترور شهید فخری‌زاده به اینترپل داده شده است. وی ادامه داد: همچنین لایحه دفاعی صدور اعلان قرمز اینترپل برای عاملان و آمران ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نیز تنظیم شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «پلیس من» نیز گفت: با استفاده از این سامانه‌ها به دنبال افزایش هوشمندسازی و ارتقای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان هستیم. سخنگوی ناجا به آمار سرقت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: جمع کل سرقت‌های مکشوفه از سوی پلیس در مقایسه با ۹ ماهه سال قبل افزایشی ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال برابر آمارهای ما سرقت خرد در برخی استان‌ها نیز افزایش یافته که برای حل آن لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول پای کار بیایند، چراکه رسیدگی به مسائلی نظیر فقر، مشکلات اقتصادی و... جزو وظایف پلیس نیست. 
***
جریمه کرونایی بیش از 7/4 میلیون خودرو در ۵۰ روز اخیر
سخنگوی ناجا در تشریح عملکرد پلیس در اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور که از ابتدای آذرماه کلید خورد، گفت: در ۵۰ روز اخیر ۴۰۹ هزار مامور در ۱۹۵۸ نقطه کشور در اجرای این‌ طرح مشارکت داشتند. سردار مهدی حاجیان با بیان‌ اینکه در این مدت تردد خودروها در کشور ۲۱ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل کاهش داشت، گفت: همچنین در این مدت از خروج یک میلیون و ۶۶۳ هزار خودرو جلوگیری شد و آنان‌ به مبدأ خود بازگشته‌اند. سخنگوی ناجا ادامه داد: در این مدت همچنین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار پیامک برای رانندگانی که طبق ردیابی ما مشخص شد از مبدأ خود خارج شده‌اند، ارسال شده است. وی تعداد خودروهای جریمه‌شده در اجرای طرح محدودیت تردد شبانه را نیز ۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۴ دستگاه برشمرد و همچنین گفت: ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۱ خودرو در مناطق نارنجی و ۵۷۳ هزار و ۱۵۷ دستگاه خودرو نیز در مناطق قرمز جریمه شده‌اند. سخنگوی ناجا درباره اقدامات انجام‌شده برای مقابله با کرونا در حوزه اماکن و صنوف نیز گفت: در این ۵۰ روز از یک میلیون و ۱۵۸ واحد صنفی بازدید شد که ۶۳۵ هزار تذکر و ۱۰۴ هزار صورتجلسه صادر شد و ۳۰ هزار و ۴۹۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند. 
***
آزادی 2 هزار زندانی جرائم غیرعمد به همت بسیج قوه‌ قضائیه
معاون قضایی دادستانی کل کشور و فرمانده بسیج قوه‌ قضائیه گفت: تا امروز ۲ هزار زندانی توسط بسیج قوه‌ قضائیه و حقوقدان‌های بسیجی آزاد شده‌اند و تا پایان سال، ۲ هزار زندانی دیگر- که به دلایل غیرعمد و جرائم مالی در زندان هستند - آزاد می‌شوند. به گزارش فارس، نشست خبری اختتامیه جشنواره ملی شعر «سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی» با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور و فرمانده بسیج قوه قضائیه دیروز در مرکز بسیج قوه ‌قضائیه برگزار شد. عمرانی با بیان اینکه شهید سلیمانی همیشه خود را خدمتگزار مردم می‌دانست، اظهار کرد: با همکاری بسیج تاکنون ۴۵۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است و این اقدامات تا پایان سال ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲ هزار زندانی توسط بسیج قوه ‌قضائیه و حقوقدان‌های بسیجی آزاد شده‌اند، افزود: تا پایان سال، ۲ هزار زندانی دیگر که به دلایل غیرعمد و جرایم مالی در زندان هستند آزاد می‌شوند. هدفگذاری ما این است که علاوه بر این ۴ هزار نفر، هزار نفر دیگر از زندانیان را با همکاری بسیج آزاد کنیم. 
***
حداکثر قیمت قبر در بهشت‌زهرا(س) 20 میلیون تومان
سازمان بهشت زهرا(س) اعلام کرد: بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای شهر تهران، بیشترین قیمت قبر 20 میلیون تومان و کمترین آن رایگان است. به گزارش فارس، سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای درباره قیمت قبر اظهار داشت: تصویب لایحه قیمت‌گذاری قبور یکی از اقدامات مهم و شایسته و قابل توجه شورای شهر تهران در سال‌های اخیر بوده که به صورت شفاف قیمت قبور و خدمات بهشت زهرا(س) به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است. بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران، بیشترین قیمت قبر 20 میلیون تومان و کمترین آن رایگان است. همچنین واگذاری یک طبقه قبر رایگان به شهروندان در صورت درخواست همچنان در دستور کار سازمان بهشت زهرا(س) قرار دارد و این سازمان به طور متوسط در سال ١٥ هزار قبر رایگان برای دفن متوفیات به شهروندان تهرانی اختصاص می‌دهد و هزینه‌های خدمات در بهشت زهرا(س) نیز تابع ضوابط و قوانین مصوب شورای اسلامی شهر تهران است.

Page Generated in 0/0075 sec