printlogo


کد خبر: 229332تاریخ: 1399/10/24 00:00
اخبار

داور داربی با یک بیت شعر جواب منتقدانش را داد!
رضا کرمانشاهی، داور دیدار استقلال - پرسپولیس با انتشار یک بیت شعر جواب منتقدان عملکردش را داد. رضا کرمانشاهی نود‌وچهارمین داربی پایتخت را قضاوت کرد؛ دیداری که در نهایت با نتیجه تساوی ۲ - ۲ به اتمام رسید. بحث‌برانگیزترین صحنه این بازی برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه این تیم بود که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما بسیاری از کارشناسان داوری این برخورد توپ را پنالتی ندانستند. از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند عارف غلامی در دقیقه 55 باید با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج می‌شد. کرمانشاهی با انتشار یک بیت شعر به انتقاداتی که از وی می‌شود واکنش نشان داد. او در صفحه شخصی خود نوشت:
نگاه به کار مفیدت نمی‌کنند هرگز
هزار دیده به دنبال اشتباه تو می‌گردد
***
کمک یک میلیاردی کمیته ملی المپیک به کشتی
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رشته کشتی به عنوان امید اصلی مدال‌آوری در المپیک توکیو، به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرد. به گزارش مهر، سیدرضا صالحی‌‌امیری، صبح سه‌شنبه در جلسه روابط عمومی فدراسیون‌های ورزشی با بیان این مطلب افزود: مهم‌ترین موضوع برای ما در زمان باقیمانده تا المپیک ایجاد انگیزه برای فعال شدن بیشتر ورزشکاران است. وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک امسال ۱۰۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کرده است و خارج از این بودجه تا سقف ۱۰ میلیارد تومان نیز به فدراسیون‌هایی که در زمینه‌ قهرمانی پتانسیل دارند اختصاص داده است. رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پرداخت 5/2 میلیارد تومان بودجه فدراسیون کشتی تصریح کرد: فدراسیون کشتی به صورت ویژه مورد حمایت حداکثری قرار می‌گیرد، چراکه امید اصلی ما در توکیو کشتی خواهد بود و هر میزانی که ما به کشتی کمک کنیم یک ضرورت است و قطعا نتیجه خواهد داد. وی ادامه داد: در همین راستا دیروز مبلغ یک میلیارد تومان به کشتی کمک کردیم و باز هم کمک خواهیم کرد. صالحی‌امیری با بیان اینکه کمیته ملی المپیک بخشی از هزینه‌های ارزی تیم‌ها از جمله هزینه‌های پروازی با توجه به اینکه بسیار سنگین شده است را پرداخت می‌کند، گفت: هزینه‌های ارزی و پروازی تیم‌هایی را که برای کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شوند تقبل خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ میلیون تومان پاداش به کسانی که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند پرداخت شده است، اظهار داشت: با موافقت وزارت ورزش و جوانان در ستاد عالی ورزش مقرر شد ۳۰ میلیون تومان دیگر به کسانی که کسب سهمیه کرده‌اند پرداخت کنیم و کسانی که در آینده نیز صاحب سهمیه المپیک شوند ۹۰ میلیون تومان به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. 
***
درخواست ایران از‌AFC : میزبانی جام ملت‌های فوتسال را به ما بدهید
در فاصله کم تا شروع مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، ایران برای میزبانی این مسابقات درخواست داده است. به گزارش ایسنا، برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به یک کلاف سردرگم و پیچیده تبدیل شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در پیچیده شدن آن بی‌تاثیر نیست. پیش از شیوع کرونا برگزاری این بازی‌ها به ترکمنستان واگذار شد تا با وجود اینکه این کشور محلی از اعراب در فوتسال ندارد برای پیشرفت این رشته میزبان این بازی‌ها شود. اما با شیوع کرونا و قوانین سختگیرانه ترکمنستان، در نهایت این کشور پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان از میزبانی بازی‌ها انصراف داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی با کشورها برای میزبانی را آغاز کرد و میزبانی این بازی‌ها را با توجه به اشتیاق کویت به این کشور سپرد اما هزینه بالای تست‌های کرونا که کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را بر عهده میزبان‌ها گذاشته، باعث شد کویت نیز از میزبانی بازی‌ها انصراف دهد. در این شرایط ۲ کشور ایران و تایلند برای میزبانی بازی‌ها اعلام آمادگی کردند. نکته عجیب اینکه ایران در شرایطی برای میزبانی بازی‌ها اعلام آمادگی کرده که مجوز برگزاری لیگ‌های فوتسال به سختی و دیرهنگام داده شد و با توجه به زمان کم باقیمانده تا شروع بازی‌های فوتسال قهرمانی آسیا، هماهنگی لازم با نهادها بویژه در شرایط کرونا برای میزبانی این رویداد بزرگ دشوار و تا حدودی غیرممکن است و شاید به همین دلیل باشد که شنیده می‌شود میزبانی بازی‌ها به تایلند سپرده شده است. 
***
غیبت سرمربی سرخپوشان در تمرین دیروز
طبق روال معمول تمرین تیم پرسپولیس سه‌شنبه در 2 ورزشگاه متفاوت بین بازیکنان اصلی و ذخیره بعد از بازی مقابل استقلال برگزار شد. نکته قابل پیش‌بینی این بود که یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در این جلسه تمرینی حاضر نشد. سرمربی سرخپوشان در نشست خبری بعد داربی از هیات‌مدیره باشگاه گلایه کرده و حتی به وزیر ورزش هم بابت حضور مهدی رسول‌پناه به عنوان رئیس هیات‌مدیره اولتیماتوم داده بود. 

Page Generated in 0/0068 sec