printlogo


کد خبر: 229344تاریخ: 1399/10/24 00:00
اخبار

بازگشایی مهدهای کودک  استان تهران
مسؤول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران از فعالیت مهدهای کودک این استان با پذیرش یک‌سوم ظرفیت خبر داد. پروانه ثمودی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: با توجه به اینکه استان تهران در موقعیت زرد قرار گرفته است، مهدهای کودک استان نیز از روز شنبه فعالیت خود را با یک‌سوم ظرفیت آغاز کردند. وی افزود: البته در حال حاضر در حال انجام مکاتباتی با ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا مهدهای کودک در وضعیت قرمز نیز بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود خدمات ارائه دهند. 
***
مخالفت صریح پلیس با خاموشی‌های شبانه پایتخت
رئیس پلیس پایتخت از رصد تهران به وسیله ۱۵۰۰ دوربین خبر داد و با خاموشی‌های شبانه نیز مخالفت کرد. سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای دومین مرحله از «طرح صاعقه» با حضور در جمع خبرنگاران درباره خاموشی برخی معابر و فضاهای پایتخت و احتمال افزایش وقوع جرم در این ساعات گفت: بشدت با این موضوع مخالفیم و به شکل رسمی و کتبی مخالفت خود را در همان روزهای نخست به مراجع ذی‌صلاح و شورای تأمین استان تهران اعلام کردیم. سردار رحیمی با بیان اینکه تعامل برخورد پلیس و دستگاه قضایی به شکل شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در نتیجه این تعاملات کشف جرم و دستگیری متهمان در تهران از ابتدای سال ‌جاری تاکنون رشدی 8 درصدی داشته است. رحیمی درباره اجرای طرح امنیت شبانه تهران هم گفت: تلاش ما در اجرای این طرح بر این است که گشت‌های مقطعی انتظامی را در محورهای بزرگراهی، میادین مهم و خیابان‌های بزرگ داشته باشیم و در معابر و خیابان‌های کوچک و دورافتاده نیز از ظرفیت گشت‌های کلانتری‌ها و... استفاده کنیم. به گفته سردار رحیمی، در نتیجه اجرای این طرح در همین مدت کوتاه بیش از ۱۰ درصد جرائم مخصوصا سرقت در تهران کاهش یافته است. 
***
خدمات دورا پزشکی ستاد اجرایی فرمان امام به مردم
مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به راه‌اندازی طرح غربالگری زودهنگام بیماری کرونا در مساجد و محلات گفت: تاکنون در استان تهران در قالب ۱۰۰ پایگاه فعال، بیش از ۵۰ هزار مورد مشکوک به بیماری کرونا طی ۳ ماه غربالگری شده‌اند که ۲۰ هزار مورد از مراجعان از طریق سامانه تله مدیسین یا دوراپزشکی معاینه شده‌اند. سعید سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح این بنیاد پیرامون خدمات دوراپزشکی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد ملی کرونا بر تشخیص زودهنگام بیماری کرونا تاکید دارد. در همین راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توسط بنیاد احسان طرح غربالگری زودهنگام بیماری کرونا در مساجد و محلات را راه‌اندازی کرد. وی افزود: در واقع در گام دوم خدمات سلامت الکترونیک بنیاد احسان که با همت سامانه ۴۰۳۰ و شرکت برکت‌تل توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) آغاز شده، امکان خدمت‌رسانی در حوزه سلامت الکترونیک از طریق سامانه دوراپزشکی در سراسر کشور ایجاد شد. در این طرح که با همکاری گروه‌های جهادی دانش‌آموخته‌ علوم پزشکی و مرکز ‌رسیدگی‌ به‌ امور مساجد تاکنون در استان تهران اجرایی شده است، در قالب ۱۰۰ پایگاه فعال بیش از ۵۰ هزار مورد مشکوک طی ۳ ماه غربالگری شده‌اند که حدود ۲۰ هزار مورد از آنها از طریق دوراپزشکی معاینه شده‌اند. سلیمانی ادامه داد: مراکز ایجادشده این طرح به صورت شیفت‌های روزانه فعال هستند و هر روز نیز امکان ارتباط‌گیری با پزشک مقدور است. تمام خدمات در این طرح نیز رایگان است. وی درباره ارائه خدمات تخصصی از طریق خدمات دوراپزشکی گفت: در روش دوراپزشکی امکان ارائه خدمات برای دیگر بیماری‌ها به جز کرونا وجود دارد و این خدمت در سراسر کشور به وسیله پایگاه‌های سلامت و کاروان‌های سیار سلامت احسان گسترش پیدا خواهد کرد. 
***
۳۰ درصد دانش‌آموزان ابزار هوشمند ندارند
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان ما در بستر شبکه شاد مشغول امر یاددهی و یادگیری هستند، گفت: اما متاسفانه نابرخورداری‌ها و نابرابری‌هایی که در همه عرصه‌های زندگی وجود دارد در اینجا نیز خودش را نمایان کرده و حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان از وسایل هوشمند برای بهره‌برداری از این فضا بی‌بهره‌اند. سیدجواد حسینی گفت: آمار ۳ میلیون دانش‌آموز بی‌بهره از ابزار هوشمند بارها اعلام شده اما در کنار آن حدود ۲ میلیون دانش‌آموز هم هستند که به علت شغل پدر و مادر تنها می‌توانند تا یک ساعت محدودی از گوشی و تبلت والدین‌شان استفاده کنند. وی با بیان اینکه به رقمی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تامین این میزان ابزار هوشمند نیاز است که ما نه اعتبارش را داریم و نه اختیارش را، گفت: اما می‌توانیم اعتبار و اختیارش را از مردم و از محل مشارکت‌های مردمی بگیریم.

Page Generated in 0/0119 sec