printlogo


کد خبر: 229345تاریخ: 1399/10/24 00:00
معاون بهداشت ستاد کرونای استان تهران:
نباید در بازگشایی‌ها و لغو محدودیت‌ها تعجیل شود
آمار جان‌باختگان بیماری «کووید-۱۹» به 98 نفر رسید

آمار جان‌باختگان کرونا همچنان زیر ۱۰۰ نفر است. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز جدیدترین موارد شناسایی و فوتی‌های ناشی از «کووید-۱۹» در کشور طی ۲۴ ساعت را اعلام کرد. سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز دوشنبه تا ظهر دیروز (۲۳ دی) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۶۸۳ نفر از آنها بستری شدند. 
به گفته لاری، به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول این 24 ساعت، ۹۸ بیمار «کووید-۱۹» جان‌شان را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۸۸ هزار و ۴۵۶ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری افزود: همچنین ۴۵۰۷ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون ۸ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۱۶۶ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. وی گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، 5 شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و 2 شهرستان بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند. 
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
 
* پرهیز از تعجیل در لغو محدودیت‌های کرونایی
معاون بهداشت ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه نباید در بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌های کرونایی تعجیل کنیم، عنوان کرد: باید صبوری بیشتری داشته باشیم تا شرایط کمی پایدارتر شود و بعد از آن بر اساس شیوه‌نامه‌ها و به صورت تدریجی و با مجوز ستاد کرونای استان و ستاد ملی کرونا نسبت به بازگشایی‌ها اقدام کنیم. دکتر علیرضا دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران و در پی آن تبدیل وضع تهران به رنگ «زرد کرونایی» اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که رنگ‌های کرونایی تنها براساس اعداد و ارقام و آمار ابتلا به کرونا در شهرها تعیین شده است، در حالی ‌که طبق گفته‌ مسؤولان وزارت بهداشت و کارشناسان دانشگاهی، وضع اپیدمی همچنان در کشور ناپایدار و شکننده بوده و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی، قابل بازگشت است. وی ضمن انتقاد از لغو محدودیت ترددهای بین‌استانی، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از شهرهای شمالی کشور در وضع نامناسبی به سر می‌برند و لغو ترددها و محدودیت‌ها به صورت ناگهانی و بدون نظارت کافی می‌تواند باعث تردد افراد آلوده در شهرهای مختلف و در پی آن فعال شدن مجدد چرخه ویروس شود. معاون بهداشت ستاد کرونای تهران ادامه داد: به عنوان یک کارشناس تقاضا دارم که ارگان‌ها و ستادهای تصمیم‌گیر درباره بازگشایی‌ها و لغو محدودیت‌ها تعجیل نکنند. وی در این رابطه ضمن انتقاد از اعلام بازگشایی مدارس زیر 50 نفر دانش‌آموز، اذعان داشت: برای بازگشایی‌ها بویژه بازگشایی مدارس باید نکات خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفت، الان به کلام گفته می‌شود مدارس دارای 50 دانش‌آموز قابل کنترل است ولی اجرای آن به افزایش سطح ترددها در حوزه شهری منجر شده و در پی آن چرخه ویروس مجددا فعال می‌شود. دلاوری در این رابطه از پیشنهاد ستاد کرونای تهران مبنی بر عدم بازگشایی مدارس تهران و ادامه برگزاری آموزش‌های غیرحضوری برای همه مقاطع خبر داد. وی با بیان اینکه در پی برنامه‌ریزی‌ها و محدودیت‌های اخیر، خوشبختانه به سمت کاهش میزان بروز و تلفات ناشی از بیماری حرکت کرده‌ایم، تاکید کرد: ولی این حالت کاملا شکننده بوده و ممکن است با یک بی‌احتیاطی مجددا در بهمن‌ماه دچار پیک اپیدمی شویم، بنابراین از همین امروز باید حواس خود را جمع کنیم و نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اکیدا رعایت کنیم. دلاوری همچنین عنوان کرد: در رابطه با نحوه بازگشایی اماکن و ارگان‌ها در سطح استان تهران پروتکل‌هایی در ستاد کرونای تهران در حال تدوین و آماده‌سازی است که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا اجرایی خواهد شد و برای همه اماکن و سازمان‌ها لازم‌الاجراست. معاون بهداشت ستاد کرونای تهران تاکید کرد: توصیه ما این است که برای بازگشایی‌ها بویژه درباره اماکنی که با مباحث اقتصادی درگیر نیستند، کمی تأمل شود و صرف اینکه تهران وارد وضع زرد شده سریعا به سمت بازگشایی‌ها حرکت نکنیم، اجازه دهیم چند روزی از این وضع بگذرد تا شرایط تثبیت شود و بعد تصمیم‌گیری شود، البته تصمیمات نیز باید از طریق ستاد کرونای ملی و ستاد استانی اعلام شود نه اینکه هر سازمانی به طور مستقل تصمیم‌گیری کند.
 

Page Generated in 0/0063 sec