printlogo


کد خبر: 229382تاریخ: 1399/10/25 00:00
اخبار

عدم برگزاری عمومی مراسم عزاداری فاطمیه در حسینیه امام خمینی
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، متن اطلاعیه دفتر معظم‌له به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تسلیت به ‌مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت صدیقه‌کبری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها به اطلاع‌ می‌رساند مراسم عزاداری آن بانوی بزرگ اسلام که هر سال با حضور انبوه دل‌باختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شد، امسال به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بدون حضور جمعیت برگزار و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی هر شب از شبکه‌ یک سیما و سایر شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. 
***
سرلشکر سلامی:
دشمن بر «قائمه» نظام یعنی رهبر انقلاب متمرکز شده است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قاعده نظام ما، مردم و قائمه آن، رهبر است که دشمن بر ایشان متمرکز شده و هرچه بگویند، ولو درباره واکسن، جنجال به راه می‌اندازند، چون نمی‌توانند سرچشمه منطق و حکمت و کلام طیبه را تحمل کنند. سرلشکر حسین سلامی در مراسم گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی گفت: این روزها عطر دل‌انگیز شهادت مردان تاریخ‌ساز این سرزمین هم در عرصه جهاد سخت و هم در عرصه جهاد نرم در مقابل آرایش گسترده جهانی علیه اسلام یعنی سردار پرافتخار اسلام سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و علامه مجتهد، فقیه، متفکر، اندیشمند، مجاهد نستوه، مدافع حریم امامت و ولایت و بیرق‌دار فقاهت و چهره درخشان سپهر اجتهاد، حضرت آیت‌الله مصباح از یک سو و از سوی دیگر عطر دل‌انگیز شهادت عصمت هستی و گوهر زیبای آفرینش، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها فضای دل‌های همه مؤمنین را آکنده از عشق و معنویت کرده است. وی با بیان اینکه نظام ما یک قاعده و یک قائمه دارد، تصریح کرد: قاعده نظام ما، مردم و قائمه آن، رهبر است که دشمن بر ایشان متمرکز شده و هرچه بگویند، ولو درباره واکسن، جنجال به راه می‌اندازند، چون نمی‌توانند سرچشمه منطق و حکمت و کلام طیبه را تحمل کنند. ولی‌فقیه تجسم کلمه طیب است و عمل صالح، او را رفعت می‌دهد. فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه یک مؤسسه متعلق به دشمن می‌گوید رژیم صهیونیستی از درون پوسیده و تعادل خود را از دست داده، گفت: وضع آمریکا را هم که می‌بینیم. این در حالی است که ما از برجام مستغنی شده‌ایم و آنها چه به برجام برگردند چه نه، برای ما فرقی ندارد. 
***
جلیلی:
آمریکا با بازگشت بدون هزینه به برجام 1500 تحریم روی میز ایران می‌گذارد
عضو شورای ‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا 1500 تحریم را با شناسه جدید علیه ایران اعمال کرده است، گفت: آنها می‌خواهند به برجام برگردند و بگویند اینها که در برجام نیست و من به برجام برگشتم، اینها تحریم‌های دیگری است. سعید جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ارزیابی طرح محدودیت‌های هسته‌ای مجلس گفت: این یک تصمیم کاملاً منطقی و عاقلانه است. در هر توافقی اگر طرف مقابل شما بخشی از تعهدش را انجام نداد، اقتضای عقل این است که شما هم بخشی از تعهدت را انجام ندهی؛ حالا چه برسد به اینکه طرف اصلاً کلاً بزند زیر میز و خارج شود. ضمن اینکه اصلاً‌ خود برجام در بند ۳۶ و بند ۲۶ یک بحث دارد که اگر آن طرف انجام نداد، ایران می‌گوید من می‌توانم توقف کلی و جزئی به تعهداتم بدهم. تازه اینجا توقف جزئی دادند و توقف کلی ندادند. حتی در همین مصوبه‌ مجلس توقف کلی نسبت به تعهدات داده نشده که اگر داده می‌شد، منطق داشت و درست بود، چون آن طرف هیچ کاری نکرده است. جلیلی درباره پیش‌بینی پیرامون اقدامات آتی علیه کشورمان گفت: همین تیمی که امروز با بایدن دارند کار می‌کنند، معمار تحریم‌ها علیه ایران اینها بودند. اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند رفع تحریم‌ها، برای این است که این تیم دارد دوباره می‌آید سر کار. این تیم می‌گوید من فشار حداکثری را تبدیل می‌کنم به فشار هوشمند. اینها دوباره شروع می‌کنند ائتلاف ایجاد می‌کنند. می‌گویند ببینید من که برگشتم به برجام! خب! برگشتی به برجام، چه فایده‌ای کرد برای ایران؟ کدام تحریم رفع شد؟ که بعد هم مثلاً بگوید من که دیگر ترامپ نیستم و در برجام هستم. اینها آن نکاتی است که حائز اهمیت و قابل توجه است. 
***
واکنش ایران به تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن توسط آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن توسط آمریکا را آخرین تلاش‌ دولت ترامپ برای تکمیل نقش مخرب خود در جنگ تحمیلی و شرم‌آور یمن و به بن‌بست کشاندن راه‌حل سیاسی و مذاکرات صلح خواند. سعید خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه این تصمیم وزارت‌ خارجه آمریکا موجب نگرانی جامعه جهانی شده و راه‌حل صلح‌آمیز و وصول کمک‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داده و ماموریت مصالحه‌جویانه سازمان ملل را نیز مسدود می‌کند، ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی در برابر این تصمیم شرورانه وزارت خارجه رژیم ترامپ از خود واکنش نشان دهد. 

Page Generated in 0/0056 sec