printlogo


کد خبر: 229397تاریخ: 1399/10/25 00:00
اخبار

تخم‌مرغ واحد‌های تولیدی باید با قیمت مصوب عرضه شود
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اینکه گفته می‌شود تنها ۵۰ درصد تخم‌مرغ باید در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گیرد، غلط است و طبق تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی، تخم‌مرغ تولیدی واحد‌های مرغداری باید به طور کامل با قیمت مصوب به شرکت پشتیبانی امور دام فروخته شود. محمدمهدی برومندی اظهار داشت: در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی مراکز دیگر، تخم‌مرغ با قیمت مصوب شانه‌ای ۳۲ هزار تومان عرضه می‌شود. وی افزود: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تولید است که در حال حاضر تخم‌مرغ مازاد بر نیاز کشور موجود است و اینکه این محصول با نرخ‌های مختلف و فراتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود، باید توسط ستاد تنظیم بازار مورد پیگیری قرار گیرد. برومندی با رد موضوع عرضه تخم‌مرغ با قیمت فراتر از نرخ مصوب توسط مرغداری‌ها به بازار آزاد، گفت: این موضوع تخلف است و باید همه تولیدات تخم‌مرغ واحد‌های مرغداری با قیمت مصوب [هر کیلو] ۱۴ هزار تومان به شرکت پشتیبانی امور دام عرضه ‌شود. 
***
۲۰ درصد درآمد مالیات بر خانه‌های لوکس برای ساخت مسکن مددجویان
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس در نشست خبری دیروز در تشریح مصوبات نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، دولت را موظف کرد 20 درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گرانقیمت را برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی صرف کند. 
رحیم زارع تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون، تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه آنها مانند نفت، ایدرو و ایمیدرو مکلف شدند تمام حساب‌های ریالی درآمدی- هزینه‌ای را صرفا از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند و هر حساب غیر از نزد بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب خواهد شد. 
وی افزود: همچنین سازمان امور مالیاتی موظف شد در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی و شفاف‌سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانونی مالیاتی مطرح در قانون مالیات‌های مستقیم کرده و فهرست تمام معافیت‌های مالیاتی و میزان معافیت آنها را به تفکیک هر بخش به صورت جمعی - خرجی ثبت کرده و ظرف ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. 
***
سند تفاهمنامه همکاری‌های ایران و عراق امضا شد
وزیر نیرو روز گذشته در مراسم اختتامیه چهارمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق در محل وزارت نیرو گفت: ایران و عراق در پایان چهارمین اجلاس همکاری بین ۲ کشور، تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی را امروز امضا کردند. رضا اردکانیان افزود: این سند به مسائل مختلف مورد علاقه ۲ کشور پرداخته است. وزیر نیرو گفت: کمیته‌های فنی در بخش‌های مختلف تجارت، تشکیل شد و درباره خدمات فنی و مهندسی و سایر موضوع‌های مورد علاقه بحث کردند. وی پیرامون مشکل اطلاع‌رسانی بهنگام درباره مقررات جدیدی که برای صادرات محصولات تدوین و این کار را با مشکل روبه‌رو کرده، توضیح داد: ایران و عراق برای اختصاص وقت یک ماهه جلوتر برای آگاهی‌رسانی درباره این نوع مقررات توافق کردند. اردکانیان گفت: کمیته بازرگانی به عنوان زیرشاخه این اجلاس بزودی تشکیل جلسه خواهد داد و نیز کمیته‌های صنعت و امور مالی هم برای پیگیری مسائل مورد علاقه تشکیل خواهد شد. وزیر نیرو پیرامون تشکیل جلسه درباره موضوع‌های آبی مورد علاقه ۲ کشور هم گفت: قرار است بزودی با حضور وزیر منابع آبی عراق در تهران این موضوع پیگیری شود. وی اضافه کرد: ایجاد کریدور حمل‌و‌نقل دریایی و افزایش تعداد عبور هواپیماهای عراقی از آسمان ایران  از دیگر مسائلی بود که درخواست بررسی آنها شد. 

Page Generated in 0/0066 sec