printlogo


کد خبر: 229490تاریخ: 1399/10/30 00:00
اخبار

انجام نخستین جراحی پیوند کبد در بیمارستان مسیح دانشوری
بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با راه‌‌اندازی مرکز جامع پیوند حضرت مهدی(عج) و انجام نخستین «عمل جراحی پیوند کبد» در این بیمارستان، گام جدیدی در راستای بخشیدن حیات به بیماران نیازمند پیوند عضو برداشت. به گزارش تسنیم، بیمارستان مسیح دانشوری، یکی از مراکز درمانی کشور است و از برترین مراکز پیوند اعضای انسان در خاورمیانه به شمار می‌‌رود. این مرکز درمانی تاکنون 265 مورد پیوند قلب، 129 مورد پیوند ریه، ۲ پیوند قلب و ریه‌ همزمان، 8 مورد پیوند قلب و کلیه‌ همزمان که با همکاری تیم پیوند کلیه‌ بیمارستان طالقانی انجام گرفته، یک مورد پیوند 3 عضو همزمان یعنی قلب و کلیه و پانکراس و یک مورد پیوند کبد انجام داده است. 
تاکنون در این مرکز 2133 اهدای عضو از افرادی انجام شده است که به دلایل مختلف مرگ مغزی شده‌‌اند و خانواده با گذشت آنها، به اهدای عضوشان رضایت داده‌‌اند. 
بیمارستان مسیح دانشوری با راه‌‌اندازی مرکز جامع پیوند حضرت مهدی(عج) بتازگی گام جدیدی در راستای بخشیدن حیات به بیماران نیازمند اعضای پیوندی برداشته و نخستین جراحی پیوند کبد در این مرکز، با موفقیت انجام گرفته است
***
مدیرکل محیط‌زیست گلستان خبرداد
به‌کارگیری نیروهای ارتش و بسیج برای مهار آتش‌سوزی پارک ملی گلستان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از به‌کارگیری نیروهای ارتش و بسیج برای کمک به عملیات اطفای حریق در پارک ملی گلستان خبر داد. محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تلاش نیروهای مختلف برای مهار آتش‌سوزی‌ای که از عصر شنبه در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان به وقوع پیوسته، همچنان ادامه دارد. وی بیان کرد: شیب زیاد و صخره‌ای بودن منطقه و همچنین وزش باد، کار مهار آتش‌سوزی را دشوار کرده است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به سازماندهی ۱۰ تیم ۶ نفره برای مهار آتش‌سوزی گفت: با تلاش این نیروها از سرایت آتش‌ به دره پشت محل آتش‌سوزی جلوگیری شد. کنعانی از اعزام نیروهای جدید به منطقه خبر داد و افزود: از صبح امروز (دیروز دوشنبه) نیروهای ارتش و بسیج با همراهی نیروهای محیط‌زیست، هلال‌احمر، منابع طبیعی و جوامع محلی وارد منطقه شدند. وی بیان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، باید از ظرفیت بالگرد هلال‌احمر و هوافضای سپاه استفاده کنیم. 
***
احداث 1000 خانه 25 متری در تهران
شهردار منطقه 6 تهران از جلب حمایت خیرین برای احداث 1000 خانه 25 متری به عنوان همراه‌سرا در محدوده بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد. تورج فرهادی در گفت‌وگو با فارس درباره احداث 1000 سوئیت 25 متری در تهران اظهارداشت: سال جاری 4 فضا برای راه‌اندازی همراه‌سرای بیماران بستری در بیمارستان‌های محدوده مرکزی تهران مشخص کردیم که توسط خیرین آماده‌سازی می‌شود. وی گفت: در حال مذاکره با ارتش هستیم تا در قسمتی از پادگانی که در باقرخان قرار دارد، 1000 سوئیت 25 متری به عنوان همراه‌‌سرا ایجاد شود. این همراه‌سرا برای استقرار موقت همراهان بیمارانی که در بیمارستان امام خمینی و همچنین مهدی کلینیک بستری می‌شوند، مناسب است. وی افزود: یک ملک 1800 متری به همراه یک سوله در اختیار یکی از خیران که استاد دانشگاه تهران است قرار گرفته است تا به عنوان همراه‌سرا آماده‌سازی شود. همچنین یک ملک 1000 متری نیز از بنیاد مستضعفان گرفته‌ایم و با همکاری خیرین در حال تبدیل آن به همراه‌سرا هستیم. فرهادی ادامه داد: همچنین فضاهایی را در اطراف بیمارستان‌های فاطمه الزهرا و محب کوثر و خیلی از بیمارستان‌های دولتی نظیر شریعتی برای احداث همراه‌سرا در نظر خواهیم گرفت.
***
کشف بیش از ۴۰۰۰ قبضه سلاح غیر مجاز
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از فعالیت شبانه‌روزی ۶۰۷ پاسگاه محیط‌بانی و کشف ۴۲۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز در ۱۰ ماه نخست سال جاری توسط یگان حفاظت محیط‌زیست پلیس پیشگیری خبر داد. سردار مهدی معصوم‌بیگی با تاکید بر اینکه با شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز می‌کنند برابر قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهروندان و دوستداران محیط‌زیست می‌توانند برای حراست و حفاظت بیشتر از مواهب موجود در حیات وحش با سامانه ۱۵۴۰ محیط‌زیست و شماره ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی در سراسر کشور در ارتباط باشند. 
***
مرگ سالانه ٣٠ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مرگ سالانه ٣٠ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل و تکان‌دهنده است، تاکید کرد: ‌انجام نشدن محورهای مؤثر بر کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ، از عدم اولویت و اهمیت موضوع قانون هوای پاک به عنوان محملی قابل اتکا برای برون‌رفت از معضل آلودگی هوا در کلانشهرها حکایت دارد. شینا انصاری به گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره مرگ سالانه ۷ میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا در جهان اشاره کرد و گفت: تلفات کرونا در یک سال گذشته 4/1 میلیون نفر بوده است، این در حالی است که برابر آمار کشوری و مرگ‌های متناسب به آلودگی هوا که توسط وزارت بهداشت منتشر شده است، آلودگی هوا سالانه ۴۵۰۰ نفر از شهروندان تهرانی و بیش از ۳۰ هزار نفر را در کشور به کام مرگ می‌کشد. به گفته وی، مرگ سالانه ۳۰ هزار نفر با احتساب همه سال‌هایی که آلودگی هوا مانند یک بیماری مزمن در شهرهای بزرگ و صنعتی کشور در فصل زمستان و چند سال اخیر در فصل گرم سال با آلاینده ازن حاکم بوده است، آماری قابل تامل و تکان‌‌دهنده است. 

Page Generated in 0/0049 sec