printlogo


کد خبر: 229583تاریخ: 1399/11/2 00:00
اخبار

گزارش مرکز آمار از رشد تورم در دی‌ماه
تورم  نقطه به نقطه‌به 2/46 درصد رسید
مرکز آمار گزارش تورم آذرماه سال 99 را روز گذشته منتشر کرد. طبق اعلام مرکز آمار، تورم ماهانه در دی‌ماه سال جاری 8/1 درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن 2/0 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. بنا بر اعلام این مرکز، تورم 12 ماه منتهی به پایان آذرماه سال جاری (تورم سالانه) با 7/1 درصد افزایش نسبت به آذرماه، به 2/32  درصد رسید. همچنین تورم نقطه به نقطه دی‌ماه سال جاری با 4/1 واحد درصد افزایش نسبت به آذرماه به رقم 2/46 درصد رسید. 
***
استعفای رئیس سازمان بورس پذیرفته شد
عضو ناظر شورای عالی بورس در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در جلسه اخیر شورای عالی بورس، استعفای قالیباف‌اصل پذیرفته شد. بر این اساس مقرر شد ظرف مدت 15 روز جانشین یا سرپرست جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین شود. محسن علیزاده همچنین درباره شایعات مطرح شده درباره استعفای وزیر اقتصاد بعد از جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت گفت: فعلا چنین بحثی مطرح نشده و وزیر اقتصاد به فعالیت خود ادامه خواهد داد. 
***
بانک مرکزی ارز کامیون‌های وارداتی دست دوم را تخصیص داد
مشاور نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای درباره ترخیص ۲ هزار دستگاه کامیون دست دوم اروپایی از گمرکات کشور گفت: ثبت سفارش ۱۳۰۰ دستگاه کامیون نهایی شد و در حال حاضر در مراحل تخصیص ارز قرار دارد. صدرالله بمانا در گفت‌وگو با مهر افزود: بانک مرکزی تخصیص ارز تعدادی از این کامیون‌ها را تأیید کرد و مابقی را نیز به مرور تأیید می‌کند. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شاهد ترخیص این خودروها از گمرک خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی ما این است اگر واردکنندگان تأییدیه‌های ارزی از بانک مرکزی بگیرند و همچنین گواهی‌های اسقاط را تهیه کنند، تا پایان سال بتدریج کار ترخیص انجام شود. بمانا ادامه داد: شرکت‌های خدماتی باید قطعات را آماده کنند و واردکننده نیازی نیست قطعات را خودش وارد کند؛ ضمن اینکه این کامیون‌ها از سوی تولیدکننده در اروپا، بعد از ۲ یا ۳ سال فعالیت، اوورهال می‌شود و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) به شرکت‌های حمل‌و‌نقل می‌فروشند. وی درباره برندهایی که قرار است وارد شود، خاطرنشان کرد: تعداد کمی از کامیون‌های وارداتی، بنز است مابقی ولوو، داف و رنو است. شخص حقیقی یا حقوقی مالک خودروی فرسوده می‌تواند تا ۱۰ دستگاه وارد کند. 
***
30هزار فقره تسهیلات بانک پارسیان به مددجویان کمیته امداد امام
تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای بین بانک پارسیان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان امضا شد. هدف اصلی امضای این تفاهمنامه،تامین هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی تکمیل لوله‌کشی گاز مناطق مسکونی30‌هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) است. مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم امضای این تفاهمنامه، اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی را یکی از اولویت‌های مهم بانک پارسیان دانست و تصریح کرد: حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، انجمن‌های مددکاری و همچنین ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی به صورت جدی از جمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر توسط بانک پارسیان انجام شده است. کورش پرویزیان همچنین از پرداخت 30000 فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: از آقای بختیاری و مجموعه کمیته امداد تشکر می‌کنم که این فرصت را برای بانک پارسیان و کارکنان آن فراهم کردند که در این کار خیر و خداپسندانه سهیم شده و سبب فیض و برکت برای سهامداران و مشتریان شوند. رئیس کمیته امداد نیز در این مراسم با تقدیر از بانک و صندوق قرض‌الحسنه پارسیان به منظور همکاری با کمیته امداد در اجرای لوله‌کشی گاز منازل مددجویان گفت: اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی این بانک برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، کار ارزشمندی است که امیدواریم بزودی شاهد برکات آن باشیم. شایان ذکر است بر اساس تفاهمنامه‌های همکاری مشترک بانک پارسیان و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از سوی بانک پارسیان تاکنون 12هزار و500 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به 35 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت پرداخت شده است.

Page Generated in 0/0063 sec