printlogo


کد خبر: 229589تاریخ: 1399/11/2 00:00
اخبار

آغاز فعالیت مدارس با حضور «اختیاری» دانش‌آموزان
بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا ، پس از گذشت 4 ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی، حضور «اختیاری» دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی در مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و هنرستانی‌ها در شهرهای آبی و زرد از اول بهمن‌ماه مجاز دانسته شده و درهای مدارس به روی این گروه از دانش‌آموزان باز است. به گزارش ایسنا، با کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از کرونا در چند هفته اخیر، ستاد ملی مقابله با کرونا در پنجاه و دومین جلسه‌اش تصمیم به بازگشایی مدارس برای برخی پایه‌های تحصیلی در شهرهای با وضعیت آبی و زرد از اول بهمن‌ماه گرفت که در ادامه با ابراز نگرانی اولیای دانش‌آموزان و اعلام مخالفت مسؤولان بهداشت و درمان کشور به علت مخاطرات ناشی از شیوع بیماری، رفتن به کلاس درس همانند ابتدای سال تحصیلی، اختیاری شد. در همین راستا، وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: با توجه به اینکه نگران بچه‌های پایه‌های اول و دوم ابتدایی بودیم و فکر می‌کردیم از طریق آموزش مجازی نمی‌توانیم مطمئن شویم که آموزش لازم را دیدند و همچنین از سوی برخی خانواده‌ها هم تحت سؤال و فشار بودیم که بالاخره این بچه‌ها اینگونه یاد نمی‌گیرند و باید برای‌شان فکری کنید، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدرسه بیایند. وی افزود: همچنین عنوان شد دانش‌آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر و هنرجویان هنرستان‌ها برای دروس عملی و کارگاهی اجازه داشته باشند با رعایت پروتکل‌ها در مدرسه حضور پیدا کنند.
***
۱۰ درصد خون‌های نادر ذخیره‌شده در جهان متعلق به ایران است
 مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: اکنون در دنیا 4 هزار واحد خون افراد با گروه خونی نادر ذخیره‌سازی شده که ۳۵۰ واحد آن متعلق به ایران است، یعنی ایران ۱۰ درصد خون‌های نادر ذخیره‌شده دنیا را به خود اختصاص داده است. پیمان عشقی در آیین تجلیل از اهداکنندگان خون‌های نادر افزود: ۲۳ کشور عضو رسمی کارگروه بین‌المللی انجمن خون‌های نادر هستند و ایران هم عضو این انجمن است و به دلیل فعالیت‌های خوب ایران در این زمینه، در زمره کشورهای توسعه‌یافته هستیم. 
***
بیش از ۳۵ هزار خودرو در طرح محدودیت شبانه جریمه شدند
نیروی انتظامی در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اعلام کرد: شامگاه سه‌شنبه (30 دی) ۳۵ هزار و ۴۰۲ راننده به دلیل بی‌توجهی به محدودیت‌های اعمال‌شده در طرح محدودیت شبانه جریمه شدند. بنا بر این گزارش، در این شب ۳۱ هزار و ۵۵۲ پیامک برای رانندگانی که به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا توجه نداشتند، ارسال شد. در موارد اعمال قانون نیز ۳ هزار و ۶۴۴ راننده در مناطق نارنجی و ۱۶۷ راننده در مناطق قرمز جریمه شدند. همچنین در مدت ذکرشده ۲۰ هزار و ۳۵۸ مورد تذکر لسانی داده شد و ۱۱هزار و ۱۶ دستگاه خودرو عودت شد. ناجا در اقدامات مرتبط با صنوف هم ضمن بازدید از 7 هزار و ۹۰۲ صنف، به 5هزار و ۸۵۲ مورد تذکر داد و ۱۲۸ واحد صنفی را پلمب کرد. 
***
توقیف ۳۶ تُن شیر خشک در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۶ تن شیر خشک قاچاق و دستگیری یک متهم در این زمینه خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اقدامات اطلاعاتی از قاچاق شیر خشک از تهران به استان سیستان‌وبلوچستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. 
وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که متصدی باربری در محدوده خیابان شهید رجایی قصد داشت محموله‌ای از شیر خشک را از طریق سامانه باربری به استان سیستان‌وبلوچستان انتقال دهد. کارآگاهان در بازرسی از این باربری، ۱۴۴۱ کیسه پودر شیر خشک و در مجموع ۳۶ تن شیر خشک قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف کردند و متصدی باربری به قاچاق بودن و انتقال شیر خشک خارج از شبکه توزیع وزارت بهداشت اعتراف کرد.
***
تست انسانی واکسن کرونای انستیتو رازی روی ۱۳۳ داوطلب
دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تکنولوژی واکسن کرونای تولیدی رازی با واکسن قبلی متفاوت است، گفت: فاز اول تست انسانی واکسن کرونای رازی روی ۱۳۳ داوطلب انجام خواهد شد. «احسان کوشکی» دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به روند ساخت واکسن دوم کرونای کشور که توسط سرم‌سازی رازی در حال ساخت است، بیان کرد: پروتکل این واکسن با واکسن قبلی متفاوت است، چون تکنولوژی این واکسن با واکسن قبلی تفاوت دارد. وی ادامه داد: این واکسن با تکنولوژی پروتئین نوترکیب ساخته می‌شود و فاز اول آن به این شکل است که ابتدا روی ۱۳ نفر به صورت پیشقراول، واکسن در مدت یک هفته امتحان می‌شود و اگر به لحاظ ایمنی در این افراد مشکلی وجود نداشت، وارد مرحله بعدی می‌شوند‌. کوشکی افزود: بعد از آن ۱۲۰ نفر دوباره وارد پژوهش می‌شوند و در مجموع روی ۱۳۳ نفر فاز یک انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0072 sec