printlogo


کد خبر: 229606تاریخ: 1399/11/2 00:00
پشت‌پرده خروج شبانه میلیچ از ایران چه بود
بی‌تجربگی یک مسؤول

خروج شبانه مدافع استقلال از ایران در شرایطی اتفاق افتاد که این بازیکن براحتی گذرنامه خود را از باشگاه دریافت کرد اما هیچ‌کس در باشگاهی که به وی 2 ماه حقوق نداده، شک نکرد چرا وی خواستار گذرنامه‌اش شده است. 
به گزارش فارس، هرویه میلیچ، مدافع کروات تیم فوتبال استقلال بامداد سه‌شنبه هفته گذشته به صورت ناگهانی تهران را به مقصد کشورش ترک کرد. این اقدام مدافع کروات استقلال باعث تعجب همه شد و کادر فنی این تیم هم از سفر این بازیکن به کشورش خبر نداشت تا اینکه حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال هفته گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد این بازیکن قطعا برای خروج از ایران برنامه داشته و امکان ندارد یک بازیکن در عرض 2 ساعت بعد از بازی بتواند بلیت تهیه کند و از کشور خارج شود. 
ظاهرا این بازیکن هفته گذشته با مراجعه به باشگاه استقلال پاسپورت خود را از کاظم قیم دریافت کرده (پاسپورت بازیکنان باید در اختیار معاون بین‌الملل باشگاه باشد) و ظاهرا به بهانه اینکه قصد دارد به سفارت کرواسی در تهران برود، گذرنامه خود را به همین راحتی از یک مقام مسؤول در باشگاه دریافت کرده و همان روز اقدام به تهیه بلیت برای سفر به کرواسی کرده است. 
از سوی دیگر سخنگوی باشگاه استقلال هم اعلام کرد این بازیکن 15 روز پیش به باشگاه نامه نوشته و خواستار دریافت حقوق خود شده و به این ترتیب مشخص بود میلیچ به دلیل عدم دریافت‌ طلب خود قصد دارد تهران را ترک کند و حتی این موضوع را به چند هم‌تیمی خود هم اعلام کرده بود اما اینکه چرا مسؤولان استقلال راحت و بدون سوال و جواب از بازیکن تیم‌شان گذرنامه را تحویل وی دادند، سوالی است که مسؤولان این باشگاه و مدیر روابط بین‌الملل این باشگاه باید به آن پاسخ دهند. 
طبیعتا وقتی بازیکن 2 ماه حقوق خود را دریافت نکرده و پیش از این در فصل قبل هم یک بار قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده و در این فصل هم نامه‌ای برای دریافت مطالباتش به باشگاه می‌زند، بی‌هدف به دنبال گذرنامه خود به باشگاه نمی‌رود، بویژه وقتی خانواده این بازیکن هم در تهران حضور داشته‌اند و دلیلی ندارد او جز برای ترک ایران به دنبال گذرنامه خود برود اما در نهایت تعجب خیلی راحت پاسپورت به وی ارائه شد تا بی‌تجربگی معاون بین‌الملل باشگاه استقلال کار دست این باشگاه دهد. 
از سوی دیگر این بازیکن کروات در جلسات با احمد مددی خواهان تمدید قراردادش به مدت ۲ سال شده و مبلغی بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار یورو خواسته بود. بعد از طرح پیشنهاد او در هیات‌مدیره، مقرر شد در نیم‌فصل با این بازیکن تمدید قرارداد شود. با گذشت زمان، اخطاری از جانب میلیچ به باشگاه استقلال جهت پرداخت دیرکرد حقوقش و چند ماه‌ طلب به دست مسؤولان این باشگاه رسید که در این بین مدیرعامل استقلال در تماس با این بازیکن از اقدام او تعجب کرد اما مدافع کروات پیغام داد قبلا هم از این اخطارها به باشگاه زیاد داده و آنها این موضوع را جدی نگرفتند. 
در ادامه میلیچ با سرمربی تیم دچار اختلاف شد. او در جلسه‌ای که در حضور مدیران باشگاه برگزار شد عنوان کرد تیم مشکل تاکتیکی دارد و او با خیلی از مربیان خارجی در تماس است و آنها مدعی هستند باید سیستم بازی استقلال و نفرات تیم تغییر کند ولی محمود فکری این کار را انجام نمی‌دهد و در صورت ادامه این روند از استقلال جدا می‌شود. 
میلیچ بعد از نشست کمیته انضباطی، جلسه‌ای با فکری برگزار کرد و در ظاهر اختلافات حل شد اما بعد از داربی وی و خانواده‌اش تهران را ترک کردند تا مشخص شود او از قبل برای ترک ایران برنامه داشته است. ظاهرا مدافع کروات به دلیل مقاومت باشگاه برای تمدید قرارداد 2 ساله در این مقطع و موکول کردن آن به پایان نیم‌فصل باعث شده وی قید بازی در استقلال را بزند، هر چند به نظر می‌رسد باشگاه حداقل در این مورد بدرستی تن به خواسته مدافع کروات نداده، زیرا این بازیکن سابقه فسخ قرارداد و درخواست غرامت را در کارنامه خود در استقلال دارد.

Page Generated in 0/0084 sec