printlogo


کد خبر: 229647تاریخ: 1399/11/4 00:00
اخبار

واکسن موجود در ایران نسبت به کرونای انگلیسی مقاوم است
معاون کل وزیر بهداشت و درمان گفت: واکسن‌هایی که در حال حاضر در ایران و جهان موجود است، نسبت به تغییری که در کشور انگلیس رخ داده مؤثرند ولی اگر ویروس دچار تغییرات دیگری شود، ممکن است تأثیر واکسن‌ها هم تغییر کند یا نیاز به تغییر در روش ساخت باشد. 
ایرج حریرچی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های خصوصی و دولتی ایرانی در حال انجام اقدامات لازم برای تولید واکسن هستند؛ گروه‌های متعددی در این زمینه فعالند که به پیشرفت‌های مطلوبی نیز دست پیدا کرده‌اند و به محض نزدیک شدن به فاز انسانی اسامی آنها اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ مورد کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است اما ممکن است دوباره همان‌طور که در انگلیس و آفریقای جنوبی یا برزیل ویروس تغییر کرده، در هر کشور دیگری هم تغییر کند و احتمال اینکه این ویروس از کشورهای دیگر به کشور ما انتقال داده شود، وجود دارد. 
***
انهدام باند فروش سلاح در فضای مجازی
رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از انهدام باند فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی و دستگیری ۳ عضو این باند خبر داد. سرهنگ علی شاملو اظهار کرد: هفته گذشته ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت اخباری درباره فروش سلاح جنگی و شکاری و سایر ادوات مربوط به آن در فضای مجازی دریافت کردند. 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله ماموران دست به کار شده و پس از انجام تحقیقات گسترده، هویت اعضای این باند و مخفیگاه آنها را در حوالی میدان سبلان شناسایی کردند. با هماهنگی‌های قضایی یکم بهمن‌ماه ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات پلیسی موفق شدند هر ۳ عضو باند فروش سلاح در فضای مجازی را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند. سرهنگ شاملو توضیح داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۲ قبضه سلاح جنگی، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، بیش از ۵۰ عدد فشنگ جنگی، ۶ قبضه سلاح سرد و سایر ادوات کشف شد. 
***
مرگ ۷ نفر در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل گازگرفتگی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور دیروز اعلام کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۷ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت کردند. مجتبی خالدی روز جمعه درباره گزارش مسمومیت با منواکسید کربن (CO) طی ۴۸ ساعت گذشته، افزود: در این مدت ۱۴۱نفر مسموم شدند و ۱۰۵ نفر از این مسمومان به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و ۲۹ نفر نیز در محل درمان شدند. وی ادامه داد: بیشترین مسموم گزارش شده با CO در استان‌های کرمان با ۱۶ نفر، تهران با ۱۵ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۵ نفر گزارش شده است. همچنین در این مدت بیشترین فوتی گزارش شده با CO در استان خراسان رضوی با ۴ نفر بوده است. 
***
۵۷ هزار و ۲۲۵ قربانی کرونا در کشور
آمار مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری «کووید-19» در کشور مدتی است نوسانی است تا جایی که شمار قربانیان این بیماری روز پنجشنبه 93 نفر در یک شبانه‌روز گزارش شد و دیروز این آمار به 75 نفر رسید. به گزارش« وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسیده است. 
سیماسادات لاری افزود: از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر امروز (سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۹) براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۵۸۹ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۵۲ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند. همچنین ۴ هزار و ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» به دلیل شرایط نامناسب بالینی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. لاری ادامه داد: همچنین ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی هستند که تمام این ۲۳ شهر نیز در استان‌های شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان قرار دارند. وی گفت: در حال حاضر شرایط شکننده است و نیاز است همکاری و همدلی‌ مردم تقویت شود. همچنین همه افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند شاهد موج و خیز جدیدی از کرونا نباشیم. 

Page Generated in 0/0156 sec