printlogo


کد خبر: 229671تاریخ: 1399/11/5 00:00
ابوالفضل پورعرب در برنامه تلویزیونی هفت:
واژه سلبریتی «مضحک» است

ابوالفضل پورعرب، ستاره سینمای دهه 70 با بیان اینکه سوپراستار و هالیوود شوخی است، گفت: واژه سلبریتی مضحک است و برای کسانی استفاده می‌شود که درست نیست. 
به گزارش «وطن امروز»، ابوالفضل پورعرب که میهمان برنامه سینمایی «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی بود، در سخنانی درباره واژه سلبریتی گفت: به نظر من سوپراستار و هالیوود شوخی است. واژه سلبریتی مضحک است و برای کسانی استفاده می‌شود که درست نیست. مثلا من 30 سال شمال رفتم شنا نکردم که مبادا در حال شنا کردن کسی از من عکس بگیرد. خیلی چیزها به خیلی چیزها نمی‌خورد. همه فیلم‌های ما فاخر است. هنرمندان هم همین‌گونه هستند. جایی رد می‌شدم دیدم نوشته‌اند پورعرب دستگیر شد و عکس من را با دستبند گذاشته بودند که برای یک فیلم بود. به همین راحتی با یک تیتر آبروی هنرمند می‌رود. 
وی با بیان اینکه کسی به سمت بازیگران درجه ۲ و ۳ نمی‌رود و دولت باید به این افراد کمک کند، اظهار داشت: سندیکاها اصلا چگونه تشکیل می‌شود؟ چرا باید شخصی که چندین سال در سینما و تلویزیون کار کرده است اما چون سنش بالا رفته کنار گذاشته شود؟ به نظر شما دیگر لبخندی وجود خواهد داشت؟
پورعرب تاکید کرد: بازیگر به دنبال احترام و ادب است. جایزه پیونگ‌یانگ من گم شده و به من تحویل نشده است، خب! باید به چه کسی گفت؟ وی درباره دستمزد بازیگران نیز گفت: کسی که دستمزد بالا می‌گیرد، مثل من قربانی می‌شود. قاعدتا من از خوب زندگی کردن بچه‌ها خوشحال می‌شوم. یکسری شایعه‌ها باعث افزایش دستمزد می‌شود. کاش این بالا رفتن دستمزدها باعث ساختن زندگی بازیگرها شود.
وی ادامه داد: ظهور و بروز بازیگران جدید زیاد نبوده است و آن چند نفر هم آنقدر اذیت می‌شوند که باعث از بین رفتن‌شان می‌شود. بچه‌ها باید یکسری ملاحظات در فضای مجازی داشته باشند. وقتی کسی در 25 سالگی استار می‌شود، باید معلم داشته باشد تا به بیراهه نرود. پورعرب ادامه داد: من وقتی با شهاب حسینی کار می‌کردم لذت می‌بردم از بازیگری. نوید محمدزاده نیز وقتی بازی می‌کند در واقع فکر می‌کند و بازی می‌کند و می‌توان به او گفت آفرین. کاش از این سرمایه‌ها مراقبت کنیم. 
وی افزود: من این دو را سرمایه می‌دانم ولی کاش بقیه هم قدر این افراد را بدانند. برخی از اینها برای فروش فقط استفاده می‌شوند. باید بنشینیم با هم صحبت کنیم. من از دهه 70 وارد سینما شدم ولی یک عکس از من در موزه سینما نیست. من تا کی سوار موتور شوم و خواستگاری بروم؟ باید نسل جدید وارد شوند. 
البته در واکنش به این بخش از سخنان پورعرب، موزه سینما تصاویری از حضور این بازیگر در ۱۴ دی‌ماه ارسال کرد و توضیح داد: تاریخ شفاهی «ابوالفضل پورعرب» که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما و خاطرات نقش‌آفرینی‌ها در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است، در گفت‌وگو با هوشنگ گلمکانی ضبط شده است. همچنین ماکت «ابوالفضل پورعرب» در بخش نام‌آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

Page Generated in 0/0073 sec