printlogo


کد خبر: 229680تاریخ: 1399/11/5 00:00
بامداد دیروز دست کم ۴ راکت به اطراف فرودگاه بغداد و مشخصا پایگاه «ویکتوریا» محل قرارگاه نظامیان آمریکایی شلیک شد
حمله راکتی جدید به پایگاه‌ آمریکایی‌ها در بغداد

گروه بین‌الملل: حوادث امنیتی در عراق به شکل مشکوکی در حال افزایش است. این در حالی است که دولت عراق در یک سال گذشته در دستور کاری نانوشته در مسیر تضعیف نهادهای مردمی و امنیتی گام برداشته است. تحولات اخیر عراق و نحوه برخورد مقامات دولت با آن نشان می‌دهد برخی شخصیت‌های درون دولت در پی این تحولات با فرافکنی و سلب مسؤولیت از وظایف خود در تامین امنیت به دنبال تسویه حساب سیاسی پیش از انتخابات با گروه‌های مهم و اثرگذار هستند. 
 
* حمله راکتی به اطراف فرودگاه بغداد
به گزارش «وطن امروز» به نقل از اسکای‌نیوز، بامداد دیروز دست کم ۴ راکت به اطراف فرودگاه بغداد و مشخصا پایگاه «ویکتوریا» محل قرارگاه نظامیان آمریکایی در بغداد شلیک شد. این در حالی است که اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از شلیک ۳ راکت به سمت فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داده است. بر اساس گزارش اسکای‌نیوز، سامانه ضدموشکی C-Ram مستقر در این پایگاه توانسته راکت‌ها را رهگیری و منهدم کند و قسمتی از ترکش‌های این راکت‌ها، در محله الجهاد نزدیک فرودگاه سقوط کرد. این در حالی است که کانال خبری صابرین‌نیوز اعلام کرد دست ‌کم یکی از راکت‌ها به پایگاه ویکتوریا اصابت کرده است. بر اساس این گزارش، همزمان با شلیک راکت‌ها آژیر خطر در این فرودگاه به صدا درآمد و پهپادهای آمریکایی نیز در اطراف این فرودگاه به پرواز درآمدند. حملات راکتی طی ماه‌های اخیر در عراق کاهش یافته بود و آخرین بار یکشنبه ۳۰ آذرماه سفارت آمریکا در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در مرکز بغداد، هدف حمله راکتی قرار گرفته بود. طی ماه‌های گذشته بیشترین حملات به کاروان‌های لجستیک نیروهای آمریکایی انجام گرفته به طوری که طی روزهای اخیر حملات بشدت افزایش یافته است. بر اساس اخبار منتشره، تنها در روز جمعه 6 انفجار در مسیر کاروان نظامیان آمریکایی صورت گرفت. 
 
* النجبا: جنگ را به زمین حامیان داعش می‌کشانیم
در پی انفجارهای تروریستی بغداد و ضعف دولت در مقابله با آن، «نصر الشَمَّری» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی النُجَبا در گفت‌وگو با شبکه الاتجاه عراق اعلام کرد این جنبش اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند گروه تروریستی داعش در حال بازیابی خود است. وی با استناد به داده‌های اطلاعاتی هشدار داد داعش به‌دنبال هدف قرار دادن نجف، کربلا و پایتخت است. الشمری با انتقاد از عجز دولت در مهار تروریست‌ها، تأکید کرد: ما در مقاومت اسلامی النُجَبا اطلاعاتی در دست داریم و آماده همکاری با دستگاه‌های امنیتی هستیم.  الشَمَّری در پایان تصریح کرد: امنیت کشور و حفظ جان شهروندان عراقی خط قرمز ماست. گروه‌های مقاومت اسلامی جنگ را به زمین کسانی می‌برند که می‌خواهند عراق را به آتش بکشند.

Page Generated in 0/0060 sec