printlogo


کد خبر: 229698تاریخ: 1399/11/5 00:00
اخبار

با همکاری کمیته امداد و بنیاد مستضعفان 
10 هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می‌شود
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در تفاهمنامه‌ای برنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را مشترک با کمیته امداد به مدت ۲ سال شروع می‌کنیم. سید‌پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کمیته امداد حضرت امام(ره) گفت: ما اعتقادمان همیشه این بوده که توانمندی محرومان در ۲ بعد اشتغال و تامین مسکن می‌تواند موفق‌‌تر جلوه کند. وی افزود: ما برای مسکن معلولان خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا تفاهمنامه‌ای را برای ۱۴ هزار واحد مسکونی با سازمان بهزیستی داشتیم. خوشبختانه اکنون نزدیک به ۱۰ هزار واحد تحویل داده شده و ۳۰۰۰ واحد نیز در حال احداث است. وی با اشاره به امضای تفاهمنامه در این زمینه گفت: در این تفاهمنامه ۱۰ هزار واحد مسکونی را مشترک با کمیته امداد به مدت ۲ سال شروع می‌کنیم. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تعهد بنیاد در این ۱۰هزار واحد به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان بلاعوض است که مجموعا تعهد ما برای ۱۰ هزار واحد ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: سعی می‌کنیم این تعهد را به صورت کامل و بموقع انجام دهیم و اجرای آن بر عهده مجریان کمیته امداد است. سید‌مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد نیز در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با بنیاد مستضعفان بیان کرد: اکنون این تفاهمنامه در قالب قرارگاه مبادله می‌شود و ۱۰ هزار واحد مسکونی تعداد کمی نیست. البته اولویت ما خانوارهای ۳ نفر به بالا و روستانشینان هستند.
***
مشق احسان ادامه دارد
توزیع ۶۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار
مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، جزئیات و نحوه پیوستن مردم به پویش ملی مشق احسان را اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار بسته اقلام لوازم‌التحریر تهیه‌شده و در اختیار دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار قرار گرفته است. سعید سلیمانی در گفت‌‌و‌گو با ایسنا، به تبیین جزئیات پویش ملی مشق احسان پرداخت و اظهار کرد: پویش ملی مشق احسان، حرکت کم‌نظیر تامین نوشت‌افزار و لوازم مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار بوده است. وی افزود: این پویش سومین دوره متوالی‌اش را سپری کرده و به همت ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری گروه‌های جهادی و خیران، این اقلام تهیه و به دست نیازمندان رسیده است. وی با بیان اینکه در پویش مشق احسان که تاکنون ۳ دوره برگزار شده، بیش از ۶۰۰ هزار بسته اقلام لوازم‌التحریر در اختیار دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور قرار گرفته است، گفت: این بسته شامل لوازم‌التحریر، نوشت‌افزار، دفتر، دفترچه، کیف، قلم و سایر وسایل موردنیاز دانش‌آموزان است. 
مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: بخشی از کار با مشارکت مردمی و بخشی از طریق سرمایه‌ای که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جهت اقدامات حمایتی در اختیار بنیاد احسان قرار داده، تامین می‌شود. سلیمانی در پاسخ به اینکه مردم برای پیوستن به این پویش باید چگونه اقدام کنند؟ گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند از طریق سایت دنیای احسان یا سامانه ۴۰۳۰ مبالغ دلخواه خود را واریز کنند. 
***
محرز: با واردات واکسن‌هایی که از نظر علمی تأیید نشده مخالفم
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: کاملا مخالف ورود ۲ واکسن خارجی هستم که آزمایش‌های خود را پس نداده‌اند، زیرا هیچ‌کدام از نظر علمی تایید نشده است. مینو محرز در گفت‌وگو با فارس، درباره خبری که اخیرا برخی شبکه‌های معاند از جانب وی درباره موافقت با واردات هر نوع واکسن منتشر کردند، اظهار داشت: کاملا مخالف ورود ۲ واکسن خارجی هستم که آزمایش‌های خود را پس نداده‌اند زیرا هیچ‌کدام به نظر علمی تایید نشده است. وی با بیان اینکه نظر من با نظر رهبر انقلاب همسو است، تاکید کرد: به هیچ عنوان به واکسن‌هایی که از نظر علمی تایید نشده است نمی‌توان اعتماد کرد. وی افزود: هدف بی‌بی‌سی لجن‌پراکنی است. ورود واکسن خارجی برای تولیدکنندگان میلیارد‌ها دلار سود دارد و در این باره طمع کرده‌اند. بیگانگان هدفی جز جنگ روانی و به‌هم‌ریختن آرامش مردم ندارند.
***
زارع: پیشنهاد حذف غربالگری زنان باردار را به حساب مجلس نگذارید
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی پیش‌بینی ردیفی در بودجه برای کاهش هزینه‌های غربالگری زنان باردار را دارد، گفت: پیشنهاد حذف غربالگری را به حساب مجلس شورای اسلامی نگذارید. رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همه ما برای ارتقای سلامت در کشور تلاش می‌کنیم؛ چه در بودجه، چه در هدفمندی یارانه‌ها و حتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم سلامت را بالا می‌بریم تا نسل آینده ما نسل سالمی باشد. طبیعتا اگر کسی بخواهد به دنبال حذف غربالگری زنان باردار باشد این یک حرکت غیرکارشناسی خواهد بود و باید به آن پیشنهاد‌دهنده شک کرد. وی یادآور شد: من از مردم می‌خواهم پیشنهاد حذف غربالگری زنان باردار را به حساب مجلس شورای اسلامی نگذارند. وی در ادامه گفت: ما نمی‌خواهیم جمعیت ناقصی داشته باشیم که هزینه‌اش چندبرابر یک فرد سالم است و فردی که متولد می‌شود عذاب بکشد. غربالگری لازم است و ما هرچه بتوانیم در حوزه غربالگری بودجه بگذاریم و تلاش کنیم کم است. اتفاقا باید غربالگری اجباری باشد، حتی حاضر هستیم به کاهش هزینه‌هایش کمک کنیم، چرا که خیلی‌ها مشکل مالی دارند و شاید نتوانند این هزینه را پرداخت کنند. 

Page Generated in 0/0156 sec