printlogo


کد خبر: 229710تاریخ: 1399/11/5 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام علوی‌سبزواری
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم پارسا حجت‌الاسلام والمسلمین علوی‌سبزواری را تسلیت گفتند. به گزارش دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت عالم پارسا و پرهیزکار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدمحمدحسن علوی‌سبزواری رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم و به عموم مردم عزیز سبزوار تسلیت عرض می‌کنم. همراهی آن عالم ربانی با حرکت مبارزان در دوران طاغوت و با فعالیت‌های انقلابی در دوران جمهوری اسلامی، حسنه‌ ارزشمندی در محاسبات الهی و قدرشناسی‌های مردمی است. علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. 
***
پیام تبریک سرلشکر باقری به فرمانده معظم کل قوا
سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی برگزاری موفق رزمایش‌های ارتش و سپاه در دی‌ماه را محضر فرمانده معظم کل قوا تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: بی‌شک آنچه این روز‌ها در جریان رزمایش‌های زمینی، دریایی، موشکی و پهپادی ارتش عزیز و سپاه سلحشور رقم خورد، تبلور و تجسم درک عمیق «سربازان ولایت» از بیانات اخیر حضرتعالی در سالروز قیام ۱۹ دی‌ماه مردم قهرمان قم در سال ۹۹ مبنی بر یادآوری تجربه تلخ ناتوانی مقابل حملات موشکی و هوایی ارتش بعثی صدام در جنگ تحمیلی است که با گذشت ۳ دهه از آن دوران، امروز سایه خود را با ساقط کردن پهپاد راهبردی متجاوز آمریکایی و در هم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد ارتش تروریستی آمریکا در عراق، در اردوگاه دشمن و اتاق‌های فکر و محاسبه‌گری آنها گسترانده است. باور داریم صعود صنعت دفاعی کشور و توانمندی‌ها و آمادگی‌های همه‌جانبه نیرو‌های مسلح به تراز «بازدارندگی راهبردی» و گشودن مسیر‌های قدرت‌افزایی برای هماوردی و مقابله پیروزمند با تهدیدات و نیت‌های شوم دشمنان، مرهون هدایت‌های حکیمانه آن رهبر معظم و فرزانه و فرمانده مقتدر، بصیر، انقلابی، مجاهد و دوراندیش است؛ حقیقتی ناب و انکارناپذیر که همواره مورد اعتراف دوست و دشمن قرار گرفته است. 
***
وبگاه صهیونیستی اسرائیل دیفنس:
پدافند هوایی اسرائیل توانایی مقابله با پهپادهای ایرانی را ندارد
وبگاه صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» متخصص در امور نظامی، در گزارشی به توانمندی پهپادهای ایرانی و ضعف سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در مقابله با این پهپادها پرداخت. روزنامه «العربی الجدید» به نقل از اسرائیل دیفنس نوشت: ایرانی‌ها برای از میان برداشتن پدافند هوایی اسرائیل که متشکل از پرنده‌های نظامی و سامانه‌های مستقر روی زمین است، توانمندی هجومی برای خود ایجاد کرده‌اند. این وبگاه صهیونیستی در ادامه توضیح داد پدافند هوایی رژیم صهیونیستی متشکل از ۳ سامانه است؛ اول «حیتس» (پیکان)، دوم «فلاخن داوود» و سوم گنبد آهنین که این پدافندها توانایی مقابله با موشک را دارند اما برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین کارایی مناسبی ندارند. در این گزارش اشاره شده است که سامانه‌های پدافند هوایی مخصوص مقابله با پهپاد در سرزمین‌های اشغالی راهکار بی‌نقصی برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین ندارد. این وبگاه صهیونیستی همچنین پیش‌بینی کرد موج نخست حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی با پرنده‌های بدون سرنشین انجام شود؛ پهپادهایی که به گزارش این پایگاه خبری، شاید در گام نخست، پدافند هوایی مخصوص مقابله با موشک را هدف قرار دهند و زمینه را برای حمله موشکی فراهم کنند. بر اساس این گزارش، «چنانچه ایران حملات پهپادی خود را از دریا [از روی عرشه کشتی]، از خاک [خود]، یمن، سوریه و لبنان آغاز کند، کار پدافند هوایی اسرائیل دشوار خواهد بود». 
***
عربستان: دست‌مان ‌برای گفت‌وگو با تهران دراز است
وزیر خارجه سعودی مدعی شد دست ریاض برای گفت‌وگو با دیگر کشورها از جمله ایران همواره دراز است. 
به گزارش ایسنا، فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت کشورش با تمام دولت‌های آمریکا همکاری می‌کند و روابط بسیار خوبی با دولت جدید این کشور هم خواهد داشت. وزیر خارجه سعودی درباره برجام و مسائل هسته‌ای ایران هم گفت: اگر از ما خواسته شود در پرونده هسته‌ای ایران مشارکت خواهیم کرد. فیصل بن‌فرحان در ادامه مدعی شد: دست ریاض برای گفت‌وگو همواره دراز است اما ایرانی‌ها به حرف‌های خود پایبند نیستند، بنابراین ما باید نشانه‌های واقعی در تغییر رفتارهای آنها در منطقه و بحث حمایت از تروریست‌ها را مشاهده کنیم. وزیر خارجه سعودی گفت: نصیحت من به ایرانی‌ها این است که مشغول توسعه کشور خودشان باشند. 
ادعای فیصل بن‌فرحان درباره تمایل عربستان برای گفت‌وگو با ایران و سر باز زدن تهران در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند ایران برای گفت‌وگوی فوری و بدون پیش‌شرط با ریاض آمادگی دارد که این اعلام آمادگی همواره با پاسخ منفی عربستان مواجه شده است. در آخرین مورد از این تلاش‌ها، ایران طرح صلح هرمز را پیشنهاد داد تا به نوعی کشورهای همسایه خلیج‌فارس از جو سرد و دشمنی کنونی در روابط فیمابین عبور کنند و زمینه روابط سازنده میان ایران و عربستان هم فراهم شود که این طرح نیز با پاسخ منفی سعودی‌ها روبه‌رو شد. 

Page Generated in 0/0168 sec