printlogo


کد خبر: 229731تاریخ: 1399/11/6 00:00
روز پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر و تقابل پرسپولیس با آلومینیوم
تقابل با تیم مرموز

۳ دیدار پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود که در یکی از بازی‌ها پرسپولیس در اراک به میدان می‌رود. 
پرسپولیس بعد از ۴ مساوی متوالی، مقابل فولاد خوزستان پیروز شد تا دوباره در قواره یک مدعی حاضر شود. سرخپوشان تهرانی اگر بتوانند آلومینیوم اراک را شکست دهند، ممکن است تا رده چهارم جدول صعود کنند، البته با ۲ مسابقه کمتر. 
پرسپولیس با 5 گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ برتر را دارد اما در بازی امروز این تیم ۲ مدافع اصلی خود را در اختیار ندارد. سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به خاطر مصدومیت مقابل آلومینیوم غایب خواهند بود؛ هر چند کنعانی‌زادگان محروم هم هست! به این ترتیب پرسپولیس بدون دفاع باید در زادگاه امیرکبیر به مصاف آلومینیوم اراک برود. حامد پاکدل با 5 گل‌ زده زهردارترین بازیکن آلومینیوم است و در غیاب مدافعان اصلی شانس گلزنی‌اش به پرسپولیس هم زیادتر شده است. 
آلومینیوم نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و اکنون با 12 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. تیم‌های رسول خطیبی همیشه سختکوش و جنگنده هستند، بنابراین پرسپولیس کار سختی در اراک خواهد داشت. 
 
* مشکلات یحیی تا نیم‌فصل
فصل عجیبی در تاریخ فوتبال پرسپولیس در حال رقم خوردن است، اتفاقات خواسته و ناخواسته کم‌و‌بیش یقه این تیم را گرفته و از کرونا اگر بگذریم، شرایط یارگیری پیش‌فصل، فینال آسیا و بلافاصله داربی و حالا پساداربی، که توضیح هر کدام مجال جداگانه‌ای می‌طلبد اما حالا حداقل در کوتاه‌مدت تا نیم‌فصل این تیم باید با مصائب مختلفی سر کند که شاید آزمونی دیگر برای این کادر فنی باشد.
 
* کمبود بازیکن موثر
حالا دقیقا در زمان مصدومیت ۲ مدافع ثابت این روزهای پرسپولیس، رفتن خلیل‌زاده و حتی نادری و خلأ یک مدافع تخصصی کاملا به چشم می‌آید؛ نکته‌ای که اتفاقا بعد از جدایی علیپور و ترابی و همچنین محرومیت آل‌کثیر و رفتن بشار رسن، خط جلوی پرسپولیس را درگیر کرده بود و حالا خط دفاعی این تیم را هم درگیر کرده است.
 
* عدم سختگیری تیمی
تفاوت دیگر این روزهای تیم پرسپولیس با چند سال اخیرش، دادن اجازه خودنمایی به تیم‌های روبه‌رو در محوطه جریمه خودی است؛ بازی با سپاهان، استقلال و فولاد نمونه بارز این موضوع است. تیمی که در دادن فرصت گلزنی به حریفان خست شدیدی به خرج می‌داد، این روزها آن سختگیری قبل را ندارد، اتفاقا از گل‌های خورده حامد لک در چند بازی اخیر هم می‌توان به این مشکل در ساختار دفاع تیمی پرسپولیس پی برد.
 
* نزدن تیر خلاص
فقط از ابتدای نیمه دوم داربی تا انتهای بازی فولاد بالغ بر 5 - 4 موقعیت تک‌به‌تک را مهاجمان پرسپولیس از دست داده‌اند، که هر کدام می‌توانست تیر خلاص برای رقیب باشد اما نزدن آنها اتفاقا پیچیدگی بازی را برای پرسپولیس در برداشته است. این موضوع از ۲ منظر قابل تامل است؛ اول اینکه قطعا به نوعی نشان‌دهنده داشته‌های فنی این تیم است که می‌تواند موقعیت‌سازی کند و دوم اگر همین شرایط در به ثمر نرسیدن تک به تک‌ها برای این تیم ادامه‌دار شود، می‌تواند اتمسفر سنگین دیگری را برای این تیم حداقل در خط حمله ایجاد کند.
 
* عدم کنترل بازی
از نکات مثبت این تیم در سال‌های اخیر حفظ نتایج بازی‌های خود در زمان‌های حیاتی بازی بود، لحظاتی همچون ابتدای ۲ نیمه، پس از گل‌زده یا حتی انتهای ۲ نیمه که تاکید زیادی روی آنها شده و بسیار حیاتی است. اما بازی‌های اخیر پرسپولیس نشان از عدم تمرکز تیم در چنین لحظات حیاتی دارد. اصلا از فینال آسیا و اتفاقات آن بگذریم؛ بازی ذوب‌آهن، استقلال و فولاد و شرایط زمان‌بندی گل‌های خورده پرسپولیس را نگاه کنید، قطعا به مشکلات فنی و روانی این تیم در لحظات حساس بازی پی خواهید برد.
 
* حل مشکل ورزشگاه
مشکل باشگاه آلومینیوم اراک برای برگزاری دیدار حساس خانگی‌شان مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی حل شد.
جمعه سوم بهمن‌ماه رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی اعلام کرد اجازه برگزاری دیدار آلومینیوم اراک و پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک که تحت اجاره این هیات قرار دارد، داده نخواهد شد.
پس از اعلام این موضوع از سوی مستاجر تنها ورزشگاه استاندارد اراک، جلسه‌ای با حضور ۲ عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه آلومینیوم و رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی برگزار شد و سران باشگاه اراکی متعهد شدند مطالبات خود بابت اجاره ورزشگاه امام خمینی(ره) به هیات دوومیدانی استان را بپردازند.
رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی هم در این جلسه موافقت خود با برگزاری دیدار حساس آلومینیومی‌ها مقابل پرسپولیس را به شرط عملی کردن تعهد پرداخت مطالبات اعلام کرد. در این جلسه همچنین مدیران باشگاه آلومینیوم پیشنهاد در اختیار گرفتن تمام قسمت‌های ورزشگاه امام خمینی را با هیات دوومیدانی استان مرکزی مطرح کردند اما این پیشنهاد از سوی رئیس این هیات مورد پذیرش قرار نگرفت.
پیش از این قرار بود آلومینیومی‌ها تا قبل از بازی مقابل ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر مطالبات خود را به مستاجر ورزشگاه پرداخت کنند اما با گذشت چند هفته این اتفاق رخ نداد.
ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک با گنجایش 15000 نفر تنها ورزشگاه استاندارد شهر اراک و استان مرکزی به شمار می‌رود و از سال 86 میزبان مسابقات نمایندگان فوتبال اراک و استان مرکزی بوده است.

***

ترابی در چه صورت پرسپولیسی نمی‌شود؟
مهدی ترابی در آستانه بازگشت به تیم فوتبال پرسپولیس قرار گرفته اما در این راه موانعی هم وجود دارد.
یوسف المساکنی با عقد قراردادی به تیم العربی قطر پیوست. این موضوع باشگاه پرسپولیس را یک گام دیگر به عقد قرارداد با بازیکن ایرانی تیم العربی و بازگشت مهدی ترابی به جمع سرخپوشان نزدیک‌ کرد. هر چند تاکنون فسخ قرارداد ترابی با باشگاه قطری نهایی نشده و رضایتنامه این بازیکن برای هیچ باشگاهی صادر نشده است اما پرسپولیس و ترابی علاقه زیادی به همکاری مجدد با هم دارند.
ترابی در قطر از باشگاه دیگری هم پیشنهاد ندارد و این موضوع کار باشگاه ایرانی را برای اینکه بتواند بدون پرداخت مبلغی برای رضایتنامه ترابی را جذب کند راحت‌تر می‌کند اما بزرگ‌ترین مشکل فعلی برای سرخپوشان در این مسیر احتمال شیطنت برخی دلال‌هاست.
برخی از این افراد اقدام‌های نگران‌کننده‌ای در فضای مجازی انجام داده‌اند که ادامه این تحرکات می‌تواند به مانعی بزرگ برای بازگشت ترابی به پرسپولیس تبدیل شود. این در شرایطی است که وی در تماس‌هایی با اطرافیان خود و حتی گل‌محمدی تمایل خود را برای پوشیدن مجدد پیراهن این تیم اعلام کرده است. یکی دیگر از مسائلی که ابهام‌هایی را حتی برای خود ترابی ایجاد کرده واکنش منفی برخی هوداران است؛ افرادی که با توجه به نحوه جدایی وی از پرسپولیس در پایان فصل گذشته و پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا، از او دلخور هستند. هر چند قطعا خبر احتمال بازگشت ترابی، می‌تواند دلخوری آنها را مرتفع سازد. از طرفی شنیده می‌شود باشگاه العربی هم در صدد است بدون پرداخت باقی‌مانده مبلغ قرارداد ترابی با این بازیکن قطع همکاری کند و اگر ترابی پیشنهاد قطر‌ی‌ها را در این باره قبول نکند، احتمال سکونشینی وی تا پایان فصل با توجه به جذب المساکنی توسط العربی بالاست. البته مهدی ترابی می‌داند سال جام جهانی را هم در پیش دارد و اگر بخواهد بابت گرفتن پول راضی به خانه‌نشینی یا سکونشینی شود تیم ملی را نیز از دست می‌دهد. در هر صورت مذاکرات ترابی با باشگاه العربی برای چگونگی فسخ قراردادش ادامه دارد.

Page Generated in 0/0070 sec