printlogo


کد خبر: 229733تاریخ: 1399/11/6 00:00
اخبار

نابودی ورزش زنان، نخستین پیامد دستورالعمل جدید بایدن؟
اولین دستورالعمل رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ورزش با واکنش‌های تندی روبه‌رو شد. 
به گزارش راشاتودی، دستورالعمل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره «مبارزه با تبعیض» که بتازگی امضا شده، بحث و جدال بسیاری از منتقدان را در پی داشته است. آنها می‌گویند اجازه دادن به ورزشکاران تراجنسیتی برای رقابت، ورزش زنان را نابود می‌کند. 
بایدن در نخستین روز کاری خود ده‌ها دستور جدید امضا کرد، از جمله یکی از موارد که به عقیده بسیاری، کالج‌ها را موظف به تأیید ورزشکاران تراجنسیتی برای ورزش زنان می‌کند. 
این دستور با عنوان «پیشگیری و مبارزه با تبعیض بر اساس هویت جنسیتی یا جهت‌گیری جنسی» به ورزشکاران اجازه می‌دهد در ورزش‌های دبیرستان و کالج مطابق با هویت جنسیتی خود و نه جنسیت بیولوژیکی شرکت کنند. 
در این دستورالعمل آمده است: کودکان و نوجوانان باید بتوانند بدون نگرانی درباره عدم دسترسی به دستشویی، رختکن یا ورزش در مدرسه به تلاش و فعالیت خود ادامه دهند. 
این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در بین فعالان ورزش زنان در آمریکا داشته و بعضی‌ها آن را روز غم‌انگیز برای ورزش زنان دانستند. عده‌ای در شبکه اجتماعی خود با ناراحتی از این تصمیم بایدن اعلام کردند به لطف دستورالعمل جدید بایدن، زنان باید در برابر مردان بیولوژیک در معرض خطر مصدومیت و از دست دادن عنوان قهرمانی خود قرار بگیرند؛ این اتفاق مخرب و نابود‌کننده است. 
 این دستور موجب خشم و عصبانیت در شبکه‌های اجتماعی شد و بسیاری اظهار داشتند هجوم ورزشکاران تراجنسی، ورزش‌های زنان را خراب می‌کند. 
بر این اساس مراکزی که زیر بار اجرای این دستورالعمل نروند، از دریافت بودجه دولتی محروم خواهند شد. 
***
طارمی روی جلد روزنامه پرتغالی
یک روزنامه پرتغالی آمار مهدی طارمی و «موسی ماره‌گا» ۲ مهاجم اصلی تیم پورتو را زیر ذره‌بین برد. 
به گزارش مهر، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو بعد از آنکه بتدریج در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت، آمار قابل توجهی از خودش بر جا گذاشت و «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو را متقاعد کرد به صورت پیوسته او را در جمع ۱۱ بازیکن اصلی قرار دهد. 
در کنار طارمی «موسی ماره‌گا» مهاجم فرانسوی- مالیایی هم در پورتو حضور دارد و این ۲ بازیکن در کنار هم یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ پرتغال را تشکیل داده‌اند. 
روزنامه «اوجوگو» آمار این ۲ مهاجم را زیر ذره‌بین برده و تیتری از این گزارش خود را در صفحه اولش هم قرار داده است. 
طبق اعلام این روزنامه، زوج طارمی - ماره‌گا تاکنون در این فصل ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند که حاصل آن 7 پیروزی و یک تساوی برای پورتو بوده است. 
طارمی آخرین بار در بازی پورتو با بنفیکا در ترکیب اصلی پورتو حضور داشت. زوج طارمی و ماره‌گا در آن بازی هم موفق بودند و گل تساوی مقابل بنفیکا روی شوت طارمی و پس از برخورد با پای مهاجم مالیایی به ثمر رسید. مهاجم ایران در نیمه دوم آن بازی اخراج شد و دیدار با اسپورتینگ لیسبون را از دست داد. 
تیم فوتبال پورتو امروز در ادامه مسابقات لیگ پرتغال به مصاف فارنسی می‌رود. 
***
مجیدی مقابل پرسپولیس هم مهاجم می‌شود؟
کاپیتان آلومینیوم در دیدار اخیرشان از پست دفاع به خط حمله منتقل شد و بعید نیست برابر پرسپولیس هم به ‌عنوان مهاجم بازی کند.
میثم مجیدی که طی سالیان اخیر همواره به‌عنوان یک مدافع چپ در فوتبال شناخته شده و ۲ سال هم در استقلال در این پست به میدان رفت، در آلومینیوم به ‌عنوان مهاجم در یک بازی اتفاقا عملکرد خوبی هم ارائه داد.
کاپیتان آلومینیوم که در این تیم هم همواره در پست دفاع چپ بازی کرده و با این تیم لیگ برتری شد، در دیدار هفته قبل مقابل گل‌گهر سیرجان و سرمربی سابقش امیر قلعه‌نویی به ‌عنوان مهاجم نوک به کار گرفته شد که این تدبیر رسول خطیبی برابر سیرجانی‌ها جواب هم داد.
آنالیز دقیق آلومینیوم از گل‌گهر سیرجان در دیدار اخیرشان که پرس از جلو را در دستور کار قرار داده بود، اجازه نداد شاگردان امیر قلعه‌نویی برای نخستین‌بار در لیگ بیستم گلزنی کنند و بعید نیست در دیدار امروز اراکی‌ها برابر پرسپولیس هم این تاکتیک به کار گرفته شود.
مجیدی در دیدار با گل‌گهر علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی مشارکت داشت، با توپ‌گیری از جلوی زمین اجازه نمی‌داد سیرجانی‌ها بازیسازی کنند؛ ضمن اینکه کاپیتان آلومینیوم یک فرصت جدی هم در دقایق ابتدایی مسابقه با گل‌گهر داشت که ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

Page Generated in 0/0119 sec