printlogo


کد خبر: 229774تاریخ: 1399/11/7 00:00
سرانجام پرسپولیس در لیگ بیستم باخت
خم شدن برابر آلومینیوم

داریوش مجلل: مهم‌ترین سوالی که بعد از بازی پرسپولیس و فولاد از یحیی گل‌محمدی پرسیده شد و او با خنده پاسخ داد این بود: در غیاب ۲ مدافع مرکزی‌تان که به علت آسیب‌دیدگی دیدار برابر آلومینیوم را از دست می‌دهند، چه کسانی را در زمین می‌گذارید؟ یحیی خندید و گفت: من و افشین (پیروانی) هستیم! او خندید اما دقیقا به خاطر همین غیبت و بدتر از آن راهکار اشتباهش برای بازی ندادن به محمد انصاری بود که پرسپولیس نخستین باخت لیگ را دشت کرد؛ در اراک و مقابل آلومینیوم این شهر. شاید کمتر هواداری از قرمزها چنین باختی را تصور می‌کرد اما با اشتباه محض گل‌محمدی در بازی ندادن به محمد انصاری و ۲ ضربه ایستگاهی مشابه، قرمزها ۲ گل دریافت کردند تا به همین راحتی مقابل آلومینیوم ببازند. پرسپولیس در چند سال گذشته به واسطه عملکرد کم‌نقص سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان، 4 جام متوالی را کسب کرد و مشخص بود وقتی برای نخستین‌بار در طول همه این سال‌ها این سه را به طور همزمان در اختیار ندارد، چه فاجعه‌ای در انتظارشان است. البته از تعویض‌های اشتباه گل‌محمدی در نیمه دوم هم نباید بی‌تفاوت گذشت؛ بیرون کشیدن زوج پهلوان و آقایی که براحتی حملات قرمزها را از جبهه چپ طراحی می‌کردند و بازی دادن به عالیشاه و شجاعی، دیگر اشتباه بزرگ کادر فنی قرمزها بود. تاوان همه این اشتباهات، باخت ۲ بر یک در اراک بود. 
اما بپردازیم به چگونگی رقم خوردن این نتیجه. در این بازی که ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، کمال کامیابی‌نیا (۷) برای پرسپولیس و شاهین توکلی (۲۰) و حامد پاکدل (۳۰) برای آلومینیوم گلزنی کردند. به این ترتیب پرسپولیس نخستین باخت لیگ بیستم را تجربه کرد و ۱۵ امتیازی باقی ماند. آلومینیوم هم با هدایت رسول خطیبی با این برد ۱۵ امتیازی شد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس تیمش را در غیاب محمدحسین کنعانی‌‌زادگان و سیدجلال حسینی (۲ مدافع اصلی سرخپوشان) با ترکیب حامد لک، سیداحسان حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی (علی شجاعی)، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان (امید عالیشاه)، وحید امیری (آرمان رمضانی) و مهدی عبدی (مهدی مهدی‌خانی) به میدان فرستاد. سرخپوشان از همان ابتدا، بازی را هجومی آغاز کردند و کمال کامیابی‌نیا با یک ضربه سر موفق شد کرنر ارسالی احمد نوراللهی را به گل تبدیل کند. آلومینیوم بعد از این گل برای جبران نتیجه جلو کشید و توانست به همان شکلی که گل خورده بود، ۲ بار دروازه پرسپولیس را باز کند. در روزی که مهدی شیری و احسان حسینی به جای سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان بازی می‌کردند، نبود ۲ مدافع باتجربه تاثیر خودش را نشان داد. ابتدا شاهین توکلی و سپس حامد پاکدل با ضربات سر خود موفق شدند دروازه پرسپولیس را در دقایق ۲۰ و ۳۰ باز کنند. در نیمه دوم پرسپولیس برای جبران نتیجه هجومی شد. گل‌محمدی در دقیقه ۵۷ امید عالیشاه را به جای احسان پهلوان وارد زمین کرد تا بر قدرت خط حمله این تیم اضافه شود. در دقیقه ۵۸ سیامک نعمتی موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما شوت محکم او از درون محوطه جریمه آلومینیوم را حسین پورحمیدی، دروازه‌بان این تیم به کرنر فرستاد. در دقیقه ۸۳ این مسابقه، پورحمیدی یک بار دیگر خوش درخشید و موقعیت خوب احمد نوراللهی را درون محوطه شش‌قدم آلومینیوم مهار کرد. در ادامه تلاش شاگردان گل‌محمدی برای به ثمر رساندن گل تساوی بی‌ثمر ماند و بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود آلومینیوم تمام شد. 
 
* لک دیدار با ماشین‌سازی را از دست داد
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل محرومیت دیدار با ماشین‌سازی را از دست داد. حامد لک با دریافت کارت زرد در دیدار پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک دیدار بعدی تیمش مقابل ماشین‌سازی را از دست داد. وی پیش از این در بازی برابر تیم‌های نساجی، ذو‌ب‌آهن و فولاد هم اخطار گرفته بود. 
 
* کارشناسی داوری مصاف آلومینیوم-‌پرسپولیس
نوید مظفری معتقد است داور دیدار آلومینیوم - پرسپولیس اشتباهی در قضاوت این دیدار نداشته است. نوید مظفری، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت وحید کاظمی در دیدار آلومینیوم اراک و پرسپولیس گفت: بازی سختی برای داور نبود و بیشترین حواشی بازی، اعتراض نیمکت‌ها به هر سوت داور بود که متاسفانه در بیشتر بازی‌های این فصل شاهد این موضوع بوده‌ایم. وی ادامه داد: بازی صحنه حساسی نداشت و داور کار سختی نداشت. تصمیم‌ها و سوت‌های او درست بود اما گرفتن ۶ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم زیاد بود. 
 
* فرار شاگردان نکونام از بحران با برتری برابر قعرنشین
تیم فوتبال فولاد توانست با یک گل ماشین‌سازی را شکست دهد. ۲ تیم فوتبال ماشین‌سازی و فولاد خوزستان در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی به مصاف هم رفتند که فولاد موفق شد با یک گل از سد ماشین‌سازی عبور کند و پس از ۳ هفته طعم پیروزی را بچشد. تک‌گل این دیدار را آیاندا پاتوسی در دقیقه ۵ به ثمر رساند. فولاد با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و به رده پنجم رسید. ماشین‌سازی نیز با ۴ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی باقی ماند و هنوز نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند. 
***
گل‌محمدی: رسول‌پناه مثل بولدوزر از روی پرسپولیس رد شد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: رفتن رسول‌پناه دردی از ما دوا نمی‌کند، زیرا در چند ماهی که او در باشگاه پرسپولیس بود با بولدوزر از روی تیم رد شد. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از بازی با آلومینیوم اراک اظهار داشت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم. توانستیم به گل برسیم و حتی گل دوم را هم می‌توانستیم به ثمر برسانیم. فکر می‌کنم آلومینیوم در کل 90 دقیقه 2 بار روی دروازه ما آمد و از ضربات ایستگاهی استفاده کرد. متاسفانه هر دو بار هم گل خوردیم. خیلی تلاش کردیم در زمینی که فوتبال بازی کردن در آن خیلی سخت است و بیشتر ضربات ایستگاهی تعیین‌کننده است، نتیجه را جبران کنیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. به تیم حریف تبریک می‌گویم. وی افزود: باید بیشتر کار کنیم و بیشتر حواس‌مان به کارمان باشد. مشکلات زیادی وجود دارد اما باید روی بازی و تمرینات تمرکز کنیم. ان‌شاءالله در ادامه بتوانیم نتایج بهتری بگیریم. باید تا می‌توانیم این شرایط را تحمل کنیم و تمرکزمان را از دست ندهیم. مشکلات هست اما باید با این مسائل بجنگیم. سرمربی تیم پرسپولیس درباره ریسک بازی دادن به مهدی شیری و احسان حسینی در پست دفاع وسط توضیح داد: محمد انصاری هنوز شرایط بازی ندارد و ابتدا باید چند بازی تدارکاتی انجام دهد. استفاده از وی در بازی‌های سخت ریسک بالایی دارد، با خودش هم صحبت کردم و حاضر نیستم چنین ریسکی کنم تا بار دیگر مصدوم شود. در هر صورت ۲ دفاع وسط اصلی خود را به دلیل مصدومیت و شرایطی که در بازی قبل برای ما به وجود آوردند در اختیار نداشتیم. گل‌محمدی اضافه کرد:‌ هر چه داشتیم در خط دفاع و حمله استفاده کردیم اما اتفاق‌هایی که از گذشته برای ما افتاده همچنان تبعات دارد و این مسائل را می‌گذرانیم. متأسفانه شرایط به شکلی است که باید تا می‌توانیم تحمل کنیم و سرسختانه دنبال از دست ندادن تمرکز خود باشیم. باید را‌ه‌مان را ادامه دهیم. باید با مشکلات و کمبودهای موجود بجنگیم. با وجود مشکلات مالی و شرایطی که در گذشته برای پرسپولیس رقم خورد، باید وضعیت را به شکلی مدیریت کنیم تا از این مسائل عبور کنیم. گل‌محمدی درباره اینکه آیا مشکلات باشگاه پرسپولیس با جدایی مهدی رسول‌پناه از این باشگاه برطرف خواهد شد، توضیح داد: رفتن وی دردی از ما دوا نمی‌کند، زیرا در چند ماهی که رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس بود تا حدی مشکل به وجود آورد که مثل این بود با بولدوزر از روی تیم رد شده باشد. اکنون هم کارش تمام شده و رفته است. هیچ کس هم نیست دلیل این اقدام‌ها و اتفاق‌ها را از رسول‌پناه بپرسد. امسال شرایطی برای پرسپولیس رقم زدند و نمی‌خواستند تیم نتیجه بگیرد. سرمربی پرسپولیس افزود: فکر می‌کنم نمی‌خواستند پنجمین قهرمانی را به دست بیاوریم، در غیر این صورت هیچ دلیلی وجود ندارد تیمی که برای فوتبال ایران افتخار و اعتبار کسب کرده، بعد از صعود به فینال آسیا این همه دچار مشکل شود. اطمینان دارم دست‌های زیادی در کار بود تا اجازه ندهند پرسپولیس به راهش ادامه دهد. هیچ کس هم حاضر به پاسخگویی و صحبت کردن درباره این مسائل نیست. وی درباره مشکلات مدیریتی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: نباید بین تیم‌ها تبعیض قائل شویم؛ برای یک تیم 5-4 آدم پولدار و متمول می‌گذارند و اجازه نمی‌دهند آب در دل این تیم تکان بخورد و مشکلی حس کنند و یک تیمی هم مثل ما است که آدم‌های ضعیف برایش گذاشته‌اند که این باشگاه را شخم زدند و رفتند؛ هیچ کس هم نیست پاسخ دهد و باید با سعی‌مان مشکلات‌مان را یکی یکی سپری کنیم.

Page Generated in 0/0140 sec