printlogo


کد خبر: 229833تاریخ: 1399/11/8 00:00
اخبار

رئیس سازمان وظیفه  به  مشمولان غایب هشدار داد
اضافه خدمت، محرومیت‌های اجتماعی و معرفی به مرجع قضایی
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اضافه خدمت، محرومیت‌های اجتماعی و در نهایت معرفی به مرجع قضایی در انتظار مشمولان غایب است. به گزارش فارس، رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین ‌تکلیف وضعیت خدمت خود اقدام نکرده‌اند با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، عدم برخورداری از معافیت کفالت و... مواجه می‌شوند. سردار تقی مهری در تشریح خبر فوق اظهار داشت: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک برای تعیین‌تکلیف وضعیت خدمتی یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده، غایب محسوب می‌شوند. وی ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان از یک روز تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنها بیشتر از ۳ ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند و همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال باشد، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، سرباز فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. سردار مهری بیان داشت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین‌تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند، علاوه بر محرومیت‌های اجتماعی ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی از جمله عدم امکان دریافت تسهیلات بانکی، عدم امکان استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) و عدم امکان اخذ پروانه کسب، با محرومیت‌هایی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، عدم برخورداری از معافیت کفالت، کسر خدمت ایثارگری، ممنوعیت خروج از کشور و... مواجه می‌شوند، بنابراین مشمولان باید قبل از اتمام فرجه قانونی، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+10 مشخص کنند.
***
رئیس پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد
افزایش آمارهای سرقت‌ با خاموشی معابر
رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره ارتباط خاموشی معابر و بزرگراه‌ها با آمار جرائم، گفت: خاموشی معابر و بزرگراه‌ها در افزایش سرقت‌ها بویژه سرقت‌های خرد تاثیر دارد؛ به نحوی که دی‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سرقت‌ها ۱۸ درصد افزایش داشت. سردار محمد قنبری با اشاره به سهم 3/92 درصدی سرقت‌ها از کل جرائم، اظهار کرد: از این سهم اشاره شده، ۹۸ درصد سرقت عادی محسوب می‌شود و از این ۹۸ درصد سرقت‌ها، سهم سرقت‌های خرد ۴۸ درصد و سهم سرقت‌های مهم اعم از سرقت منزل، خودرو، مغازه و... ۴۲ درصد است. وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری در مجموع کل سرقت‌ها ۹ درصد افزایش وقوع داشته‌ایم، تاکید کرد: البته باید بگویم به‌رغم افزایش سرقت‌ها، کشفیات پلیس نیز 2/16 درصد افزایش داشته است. رئیس پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد: در دی‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سرقت‌ها ۱۸ درصد افزایش داشته، این در حالی است که باید بگویم طی ۱۰ ماهه سال جاری میزان کل سرقت‌ها افزایش ۹ درصدی داشته است. سردار قنبری ادامه داد: هر چند که خاموشی معابر و بزرگراه‌ها در افزایش سرقت‌ها بویژه سرقت‌های خرد تاثیر دارد اما از زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی و با دستور فرمانده نیروی انتظامی، تردد اکیپ‌های گشت آگاهی و انتظامی در سطح شهرها بویژه از ساعت ۲۱ به بعد افزایش داشته است. 
***
انهدام باند کلاهبرداری فروش خودرو
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند 7 نفره که با افتتاح دفتر فروش اقساطی خودرو، از خریداران کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور افزود: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت در رصد اطلاعاتی خود متوجه فعالیت غیرمجاز شرکتی در سایت‌های آگهی اینترنتی شدند که فروش اقساطی خودرو را تبلیغ می‌کرد. وی افزود: در تحقیقات محلی مشخص شد شرکت موصوف واحدی را در یکی از برج‌های غرب تهران اجاره کرده و فاقد مجوزهای قانونی است. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام‌شده به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری اعضای شرکت اخذ شد، اظهار کرد: 21 دی‌ماه تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم به شرکت مذکور اعزام شده و در یک عملیات پلیسی موفق شدند مدیرعامل این شرکت را که خانم جوان ۳۰ ساله‌ای بود به همراه 4 همدستش بازداشت کنند. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، افزود: دستگیری 2 متهم اصلی این پرونده نیز در دستور کار قرار دارد. کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. 
***
تولید برق توسط مددجویان کمیته امداد
مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) با اشاره به راه‌اندازی ۲۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد گفت: سالانه ۱۸ میلیون کیلووات برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی مددجویان تولید و وارد شبکه می‌شود. علیرضا رمضانی با اشاره به طرح «برکت آفتاب» کمیته امداد ادامه داد: این طرح از سال ۹۴ در استان خراسان رضوی آغاز شد و در حال حاضر در ۱۸ استان کشور نیروگاه‌های خورشیدی برای درآمدزایی مددجویان در اختیار آنان گذاشته شده است. وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مختلف کشور، تاکنون ۲۵ استان که از میزان تابش آفتاب بالا برخوردار هستند، مجوز راه‌اندازی این نیروگاه‌ها را دریافت کرده‌اند و اجرای ۱۱۰۰ نیروگاه خورشیدی نیز در این استان‌ها برای خانواده‌های تحت حمایت در حال انجام است. مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد تاکید کرد: این نیروگاه‎های خورشیدی با اتصال به شبکه سراسری برق، بخشی از بار مصرفی کشور را پوشش می‌دهند که در شرایط کمبود تولید و فشار روی شبکه توزیع، تا حدی کمبود برق را جبران می‌کند. 

Page Generated in 0/0148 sec