printlogo


کد خبر: 229838تاریخ: 1399/11/8 00:00
اخبار

رئیس کل بانک مرکزی در عمان
رئیس کل بانک مرکزی که به دعوت مقامات ارشد کشور عمان راهی مسقط شده بود، مذاکرات خود را با اعضای کابینه این کشور آغاز کرد. عبدالناصر همتی در بدو ورود مورد استقبال مقامات کشور عمان قرار گرفت و در ادامه سفر خود با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 
***
59 میلیارد دلار تجارت خارجی کشور در 10 ماهه امسال
رئیس کل گمرک ایران گفت: حجم تجارت ایران با کشور‌های دیگر در 10 ماهه سال‌جاری, ۱۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش ۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که از این رقم ۹۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۶۳ میلیون دلار سهم صادرات و ۲۸ میلیون و ۲۴۹ هزار تن به ارزش ۳۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار سهم واردات بود. مهدی میراشرفی اظهار داشت: صادرات کالا‌های غیرنفتی در این مدت از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب با 7/17 و ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود اما در مقایسه با ماه قبل از آن، یعنی آذرماه افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود این روند در ماه‌های بهمن و اسفند سال‌ جاری با رشد بیشتری همراه باشد. وی افزود: در بخش واردات نیز از نظر وزنی ۲ درصد و از حیث ارزش 5/15 درصد کاهش داشته‌ایم.
***
پرداخت عیدی بازنشستگان در اواخر بهمن‌ماه
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: عیدی بازنشستگان به احتمال زیاد اواخر بهمن‌ماه پرداخت می‌شود و هفته آینده نیز دولت مبلغ عیدی را مشخص می‌کند. علی دهقان‌کیا با اشاره به اینکه هر مبلغی که دولت به عنوان عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری مشخص کند، سازمان تامین اجتماعی هم همان مبلغ را پرداخت خواهد کرد، گفت: فعلا مشخص نشده مبلغ عیدی چقدر است، سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و هنوز برای امسال دولت چیزی اعلام نکرده است. 
***
افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران برای سال آینده
مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: با توجه به اجرای قانون همسان‌سازی و افزایش سنوات دستمزد، حقوق کارگران سال آینده 35 تا 40 درصد افزایش می‌یابد. مصطفی سالاری اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش 25 درصد شاغلان کارمندی‌ و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آنها در سال 1400 میزان مناسب و معقولی است. وی با بیان اینکه قبول داریم که میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری نسبت به بازنشستگان لشکری کمتر بوده است، تصریح کرد: اگر دولت بدهی‌هایش به سازمان تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند، می‌توانیم قبل از اتمام سال جاری حقوق بازنشستگان و کارگران را مجددا افزایش دهیم.
***
توزیع ۲۷۰ هزار لاستیک خودرو‌های سنگین تا پایان سال
قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک تخصیص داده نشد و مقرر شد ارز نیمایی مبنای واردات لاستیک‌ها قرار گیرد، گفت: تخصیص ارزی که به واردات لاستیک صورت گرفته، این نوید را می‌دهد که مشکل کمبود لاستیک مرتفع شود و تا آخر سال جاری مشکلی از این بابت نداشته باشیم. داریوش امانی افزود: در بحث توزیع لاستیک قرار شد از این پس وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه‌های خود و بر اساس حواله‌ای که سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای برای کاربران خود بر مبنای پیمایش، کارت هوشمند و فعالیت ناوگان صادر می‌کند، لاستیک را بین رانندگان توزیع کند و این وزارتخانه وعده داده مشکلی بابت کمبود لاستیک وجود نداشته باشد. 
***
تأمین مرغ و تخم‌مرغ هنوز به روند مساعد نرسیده است
مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت گفت: پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد تامین مرغ و تخم‌مرغ هنوز به روند مساعد نرسیده است. مجید ارغنده‌پور تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید بازار را تامین کند تا بحث قیمتی در بازار جا بیفتد. هنوز در بازار‌های بزرگ و ارائه به بازارهای‌های خرده‌فروشی قیمت تخم‌مرغ به تعادل نرسیده است و امیدواریم بازار تامین تخم‌مرغ به شرایط مطلوبش برسد و بازار شب عید به این التهاب نخورد. 
***
قیمت‌گذاری ۲ محصول سایپا در شورای رقابت
روابط عمومی مرکز ملی رقابت اعلام کرد: وفق تصمیم جلسه ۴۲۲ مورخ ۱۷/۱۰/۹۹ و جلسه ۴۴۹ مورخ ۲۷/۱۰/۹۹ شورای رقابت، تعیین قیمت خودرو‌های کوئیک اس و ساینا اس از طریق کلینیک تجاری به مرکز ملی رقابت واگذار شد. بر این اساس، قیمت کارخانه خودروی ساینا اس معادل ۱۴۰ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت کارخانه خودروی کوئیک اس معادل ۱۲۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای ۳ ماهه سوم سال ۱۳۹۹ مورد موافقت اکثر اعضای شورا قرار گرفت.

Page Generated in 0/0069 sec