printlogo


کد خبر: 230296تاریخ: 1399/11/20 00:00
دور دنیا

ضربه اطلاعاتی بسیار سنگین جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی
گردان‌های قدس اخیرا با انتشار ویدئویی به نقش نیروهایش در زمینه کشف تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف غزه و خنثی شدن توطئه این رژیم علیه مقاومت فلسطین پرداخت. در گزارش گردان‌های القدس که توسط شبکه القدس الیوم پخش شد، برای نخستین‌بار تصاویری از کشف این تجهیزات جاسوسی به نمایش درآمد. پیش‌تر گردان‌های قدس توانسته بودند جاسوسانی را در شاباک صهیونیستی وارد کنند که ضربه بسیار سنگینی برای وجهه و آبروی این دستگاه اطلاعاتی- امنیتی رژیم صهیونیستی بود. در گزارش ویدئویی اخیر گردان‌های قدس آمده است: نبرد میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آنها جنگ اطلاعاتی- امنیتی است و شدت آن کمتر از جنگ نظامی نیست. از زمان تشکیل موجودیت رژیم صهیونیستی تاکنون، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم بویژه شاباک همواره کوشیده‌اند فرماندهان و نیروهای مقاومت فلسطین را با استفاده از تجهیزات جاسوسی پیشرفته رصد و ترور کنند اما مقاومت بویژه گردان‌های قدس با هوشیاری کامل توطئه‌های دشمن را خنثی و شبکه‌ها و تجهیزات جاسوسی آن در غزه را کشف کرد. این ویدئو شامل تصاویری از تجهیزات جاسوسی است که دشمن صهیونیستی در مناطق حساس غزه برای رصد فعالیت‌های مقاومت کار گذاشته بود که توسط گردان‌های قدس کشف شده است. 
***
اعلام آمادگی اتریش برای تولید و استفاده از واکسن‌های چینی و روسی
«سباستین کورتز» صدراعظم اتریش در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت‌ام زونتاگ، اعلام کرد کشورش آمادگی دارد واکسن‌های کرونای ساخت چین و روسیه را در صورت تایید از سوی آژانس دارویی اروپا (EMA) تولید و مصرف کند. به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی افزود: اگر واکسن «اسپوتنیک وی» یا واکسن چینی در اروپا تایید شود، اتریش قطعا تلاش خواهد کرد ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های ملی مناسب را برای تولید این واکسن‌ها فراهم کند. وی در ادامه گفت: موضوع دست یافتن به امن‌ترین واکسن‌ها در اسرع وقت صرف‌نظر از کسی است که آن را تهیه کرده است. کورتز همچنین برای تزریق واکسن‌های روسی و چینی در صورت تایید آنها در اروپا، اعلام آمادگی کرد. صدراعظم اتریش اظهار داشت: وقتی بحث واکسن است، چیزی که اهمیت دارد کارایی، ایمنی و دسترسی سریع است نه نزاع ژئوپلیتیکی. او همچنین از روند اداری کُند آژانس دارویی اروپا در تایید واکسن‌ها انتقاد کرد. دوم فوریه وزارت بهداشت اتریش در پاسخ به خبرگزاری تاس گفته بود این کشور در حال حاضر توانایی تامین نیازهای خود در زمینه واکسن کرونا را دارد اما آماده تحقیق درباره امکان استفاده از واکسن‌های دیگر در صورت تایید آنها در اروپاست. اتریش واکسیناسیون را از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز کرد و تاکنون از واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» استفاده کرده و در انتظار دریافت واکسن «آسترازنکا» به سر می‌برد. 
***
مقابله با تروریسم داخلی اولویت وزیر امنیت داخلی آمریکا
وزیر امنیت داخلی آمریکا بار دیگر بر عزم و اراده قاطعش برای مقابله با تروریسم داخلی تاکید کرد. به گزارش رویترز آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا که هفته گذشته به عنوان نخستین لاتین‌تبار و مهاجر به این پست مهم دولتی انتخاب شد، روز شنبه بار دیگر وعده داده است که با تروریسم داخلی مقابله خواهد کرد. بر اساس این گزارش، مایورکاس پیش از این نیز گفته بود تروریسم و افراط‌گرایی داخلی یکی از مهم‌ترین تهدیدات علیه امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود. وی همچنین در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: مشاهده حمله و اقدامات هولناک روز 6 ژانویه به ساختمان کنگره نه تنها شخصا برای من بسیار مخرب و آسیب دهنده بود، بلکه این تعهد را ایجاد کرد تا تلاش‌هایم را با هدف مقابله با نفرت و مقابله با یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی که کشور ما با آن روبه‌رو است، مضاعف کنم، که همان تهدید ناشی از تروریسم داخلی است. مایورکاس در شرایطی به این سمت حساس انتخاب شده که وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیرا هشدار داده است ایالات متحده احتمالا طی هفته‌های آینده با افزایش تهدید اقدامات خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های افراطی داخلی روبه‌رو خواهد شد که از شکست دونالد ترامپ در انتخابات خشمگین هستند و از حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره الهام گرفته‌اند. 
***
پرونده‌های تحقیقاتی دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی
در پی اعلام حکم دادگاه کیفری بین‌المللی، پایگاه خبری «واللا» فهرستی از جنایات رژیم صهیونیستی را که احتمالا در لیست مورد بررسی دیوان لاهه قرار دارد اعلام کرد. این پایگاه گزارش داد دیوان کیفری لاهه درباره جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه نوار غزه در تابستان ۲۰۱۴ مرتکب شده، تحقیق خواهد کرد. دیوان لاهه رژیم صهیونیستی را به انجام حملات نامناسب در ۳ زمان مختلف در جریان جنگ متهم می‌کند که قربانیان زیادی برجا گذاشت. «واللا» همچنین اعلام کرد دیوان لاهه درباره جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حق تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در سال ۲۰۱۸ تحقیق خواهد کرد که در اثر آن ده‌ها تظاهرات‌کننده، روزنامه‌نگار و اعضای کادر پزشکی کشته شدند و سازمان‌های حقوق بشری شکایت مستدلی از این جنایت‌ها ارائه کردند. دیوان کیفری لاهه علاوه بر این درباره پروژه‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی در کرانه باختری و سرقت اراضی فلسطینی با هدف توسعه کانون‌های شهرکی تحقیق خواهد کرد، چرا که این نقض پس از شکایت تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت‌های جنگی محسوب می‌شود. 

Page Generated in 0/0062 sec