printlogo


کد خبر: 230300تاریخ: 1399/11/20 00:00
اخبار

آزمون جزو گران‌قیمت‌ترین خریدهای زمستانی لیگ روسیه
مهاجم ایرانی زنیت جزو گران‌قیمت‌ترین خریدهای زمستانی تاریخ لیگ برتر فوتبال روسیه انتخاب شد. 
سایت «چمپیونات» روسیه دیروز در گزارشی به خریدهای گران‌قیمت در نقل و انتقالات زمستانی پرداخت که سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه زنیت در لیست گران‌قیمت‌ها حضور داشت. 
آزمون زمستان فصل 19- 2018 از روبین کازان با مبلغ 12 میلیون یورو راهی زنیت شد و در رده چهارم گران‌قیمت‌ترین‌ خریدهای زمستانی تاریخ لیگ برتر روسیه قرار گرفت. 
 ژوزه سالومون راندون با 18 میلیون یورو گران‌‌ترین انتقال زمستانی است که فصل 14- 2013 به زنیت پیوست. 
***
مخالفت شهروندان ژاپنی با برگزاری المپیک و ریاست موری بر کمیته بازی‌ها
نظرسنجی صورت گرفته در روز یکشنبه نشان می‌دهد شهروندان ژاپنی مخالف ریاست یوشیرو موری در کمیته برگزاری بازی‌های المپیک هستند. نظرسنجی صورت گرفته توسط کیودو روز یکشنبه نشان داد که تقریبا ۶۰ درصد از مردم ژاپن معتقدند یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو که هفته گذشته به دلیل اظهارات جنسیتی مورد انتقاد قرار گرفته بود، صلاحیت لازم را برای خدمت در این پست ندارد. 
این نظرسنجی تلفنی نشان داد، تنها 8/6 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که موری برای ریاست کمیته برگزاری المپیک توکیو مناسب است. موری به خاطر اظهارات جنسیتی مورد انتقاد قرار گرفته بود که وی روز پنجشنبه از این اتفاق عذرخواهی کرد. 
رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو گفته بود افزایش تعداد زنان در کمیته‌های مختلف ورزشی و پرحرف بودن آنها باعث طولانی شدن جلسات می‌شود. 
این صحبت‌های موری باعث شد تا انتقادات زیادی علیه وی راه بیفتد که می‌توان به ناراحتی داوطلبان بازی‌های المپیک و پاراالمپیک توکیو اشاره کرد. 
کمیته برگزاری بازی‌های توکیو همچنین با ارسال ایمیلی به داوطلبان این بازی‌ها درباره اظهارات یوشیرو موری عذرخواهی کرد. 
این بررسی همچنین نشان داد که 1/47 درصد فکر می‌کنند بازی‌های المپیک و پاراالمپیک توکیو به دلیل ویروس همه‌گیر کرونا باید دوباره به تعویق بیفتد و 2/35 درصد معتقدند که این بازی‌ها باید لغو شود. فقط 5/14 درصد اظهار داشتند که این بازی‌ها باید طبق برنامه برگزار شود. 
***
روایت رئیس باشگاه المپیک از انتقال مهاجم ایرانی به تیم زوریا
رئیس باشگاه المپیک دونتسک جدایی شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی این تیم و انتقالش به زوریا لوهانسک را تایید کرد. شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال المپیک دونتسک سرانجام با دریافت رضایتنامه از این باشگاه، راهی تیم زوریا لوهانسک شد. انتظار می‌رود امروز یا فردا امضای قرارداد زاهدی با تیم زوریا به صورت رسمی اعلام شود. 
«ولادیسلاو گلزین» رئیس باشگاه المپیک دونتسک در مصاحبه با کانال تلویزیونی فوتبال اوکراین، اطلاعات قبلی درباره انتقال شهاب زاهدی به لوهانسک را تأیید و مبلغ انتقال او را پنهان نکرد. گلزین گفت: وقتی روسای ۲ باشگاه با هم مذاکره می‌کنند، روند مذاکره سریع‌تر از مدیر برنامه‌ها خواهد بود. وی افزود: با رئیس باشگاه زوریا مذاکره شد. ما با این گزینه مواجه شدیم که زوریا ۳۶۰ هزار دلار برای انتقال شهاب بپردازد. رئیس باشگاه المپیک تاکید کرد: شهاب پیشنهادی هم از تیم ریوآوه پرتغال داشت اما این بازیکن قبلا با زوریا قرارداد اولیه را امضا کرده بود. بنابراین نمی‌توانستیم اصرار کنیم او به ریوآوه منتقل شود. او راه خود را انتخاب کرد. زاهدی در نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ اوکراین با 8 گل در کنار یک بازیکن دیگر، در صدر جدول گلزنان قرار دارد. در حال حاضر اللهیار صیادمنش دیگر مهاجم ایرانی هم در تیم زوریا بازی می‌کند. 
***
جوانان در اوکراین و باتجربه‌ها در ایتالیا محک می‌خورند
کادر فنی تیم ‌ملی کشتی آزاد معتقد است تمام اعزام‌ها به تورنمنت‌های بین‌المللی باید هدفمند و کارشناسی باشد. کادر فنی تیم ‌ملی کشتی آزاد با توجه به رویدادهای رسمی پیش رو همچون مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در نظر دارد برخی اردونشینان تیم ‌ملی را در تورنمنت‌های بین‌المللی محک بزند. از این رو قرار شد تا آزادکاران منتخب بزودی با حضور در ۲ تورنمنت بین‌المللی در اوکراین و ایتالیا به میدان بروند. بر این اساس تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان طی روزهای ۸ تا ۱۰ اسفندماه در تورنمنت بین‌المللی اوکراین در شهر کی‌یف حضور خواهد یافت؛ مسابقاتی که قرار است علی قلی‌زادگان در ۵۷ کیلوگرم، عرفان الهی در ۷۰ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوگرم، حمیدرضا زرین‌پیکر در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ کیلوگرم و محمدعلی تبار در ۹۲ کیلوگرم به آن اعزام شوند؛ تیمی جوان و آینده‌دار که مربیگری آن در اوکراین را یاسر طهماسبی بر عهده خواهد داشت و محسن کاوه هم به عنوان مدیر فنی در رأس امور تیم خواهد بود. اما تورنمنت دیگری هم در دستور کار شاگردان غلامرضا محمدی است که طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ اسفندماه در رم ایتالیا برگزار خواهد شد. مسابقاتی تحت عنوان جام «ماتیو پلیکونه» ایتالیا که با صلاحدید کادر فنی تیم ملی، ۳ آزادکار باتجربه و عنوان‌دار به آن اعزام خواهند شد. بدین ترتیب قرار است بهنام احسان‌پور در ۶۵ کیلوگرم، علیرضا کریمی در ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم به ایتالیا اعزام شوند و با هدایت ابراهیم مهربان به عنوان مربی به مصاف حریفان خود بروند.

Page Generated in 0/0078 sec