printlogo


کد خبر: 230307تاریخ: 1399/11/20 00:00
اخبار

اعزام‌ زائران به عتبات منوط به تأیید ستاد ملی مقابله با کروناست
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران به عتبات منوط به تایید ستاد ملی مقابله با کروناست، امیدواریم با شیوه‌نامه‌های ارائه‌شده ۲ طرف موافقت کنند و سفر‌ها آغاز شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی با اشاره به خط‌مشی سازمان حج و زیارت در حوزه اعزام‌های زیارتی به عتبات عالیات، اظهار کرد: زیارت با کیفیت، معنویت، حفظ عزت، کرامت، سلامتی و امنیت، سهل و متناسب با شرایط متقاضیان زیارت، مهم‌ترین اولویت‌ها در این حوزه قلمداد می‌شود که امیدواریم مسیر اعزام‌ها به عتبات عالیات با توجه به تمهیدات اندیشیده‌شده، بازگشایی شود. او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و از طرفی تعطیلی سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات در یک سال گذشته، گفت: امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه‌نامه‌های تدوین‌شده، شاهد اعزام مجدد زائران به عراق باشیم که البته نظر نهایی برای اعزام‌ها به عتبات عالیات منوط به تایید ستاد ملی مقابله با کروناست. وی افزود: سلامت زائران کشورمان مهم‌ترین اصل برای از سرگیری سفر‌های عتبات عالیات محسوب می‌شود.
***
جریمه کرونایی بیش از ٣٧ هزار خودرو
نیروی انتظامی دیروز از جریمه ٣٧ هزار و ٧۶۴ دستگاه خودرو در طرح محدودیت تردد شبانه شنبه جاری خبر داد. نیروی انتظامی اعلام کرد: در این روز (شنبه) میزان تردد خودروها در سراسر کشور نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ١٢ درصد کاهش یافته بود. مأموران از ٧ هزار و ١٠٧ واحد صنفی بازدید کردند که در پی این بازدیدها ۴ هزار و ۸۰۹ تذکر و صورتجلسه صادر شده و ١١۵ واحد متخلف نیز پلمب شد. همچنین طی این شبانه‌روز به رانندگان ١٩ هزار و ۴۶٨ دستگاه خودرو نیز تذکر لسانی داده شد و ماموران از سفر ١١ هزار و ۵٣٨ دستگاه خودرو هم جلوگیری کردند. بر اساس اعلام نیروی انتظامی، تعداد ۳۷ هزار و ۷۶۴ دستگاه خودرو نیز در طرح شبانه روز شنبه جریمه شدند. همچنین ۴٣۶ دستگاه خودرو نیز در مناطق نارنجی جریمه شدند. در این روز ٣۵ هزار و ٨٨١ پیامک تخلفات کرونایی نیز برای رانندگان متخلف ارسال شده است. 
***
شناسایی ۴ هزار دستفروش در متروی تهران
معاون هماهنگ‌کننده پلیس مترو گفت: ۴ هزار نفر از دستفروشان فرم پرکرده‌اند و شناسایی شده‌اند اما تنها ۱۰ درصد این افراد حاضر هستند ساماندهی شوند و اگر حمایت‌های قضایی نباشد با شرایط موجود این معضل روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. به گزارش تسنیم، نخستین جلسه هم‌اندیشی ساماندهی دستفروشان متروی تهران با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، جانشین یگان حفاظت شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به میزبانی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار شد. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره این موضوع گفت: در حال حاضر با شرایط سخت اقتصادی، دستفروشی به پدیده‌ای همیشگی در متروی تهران تبدیل شده و امیدواریم با همفکری و کمک شرکت ساماندهی مشاغل، شرکت شهربان و حریم‌بان و یگان حفاظت شهرداری تهران، راهکاری برای حل این موضوع پیدا کنیم. سرگرد نظری، معاون هماهنگ‌کننده پلیس مترو نیز گفت: پدیده دستفروشی در متروی تهران تبدیل به یک معضل شده است؛ 4 هزار نفر از دستفروشان فرم پر کرده‌ و شناسایی شده‌اند اما تنها 10 درصد این افراد حاضر هستند ساماندهی شوند و اگر حمایت‌های قضایی نباشد با شرایط موجود این معضل روز به روز افزایش می‌یابد. 
***
هر ۱۰ روز یک بار یکی از آثار تاریخی تهران تخریب می‌شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدوداً هر ۱۰ روز یک بار خبر تخریب یکی از آثار ارزشمند شهر تهران را می‌شنویم و در مقابل این سستی و بی‌عملی، عزم جدی نیاز است. علی اعطا در دویست‌و‌هفتادمین جلسه شورای شهر طی تذکری گفت: سال گذشته شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری به ارائه لایحه حفاظت از میراث معاصر تهران را داشت که به موجب آن مقرر شده بود در بازه زمانی ۲ ماهه لایحه‌ای با رویکردهای مقرر شده سیاست‌های مالی و... اعمال شود. وی افزود: اخیرا اقداماتی در معاونت شهرسازی شهرداری در این باره در حال انجام است اما آنچه مشهود است، آن است که با سرعت پیش‌رو، این کار در این دوره به سرانجام نخواهد رسید. اعطا اظهار داشت: حدودا هر ۱۰ روز یک بار خبر تخریب یکی از آثار ارزشمند شهر تهران را می‌شنویم و در مقابل این سستی و بی‌عملی در حال انجام، نیاز به یک عزم جدی است. در غیر این صورت این مدت باقیمانده نیز سپری می‌شود و این مصوبه نیز به بایگانی مصوبات ۲۰ سال اخیر شوراها می‌پیوندد.
***
۵۷ فوتی جدید کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷۰۶۵ مورد جدید «کووید-۱۹» در کشور خبر داد. سیماسادات لاری دیروز گفت: از ظهر 18 تا ظهر ۱۹ بهمن، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۵۴۴ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول این مدت، ۵۷ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

Page Generated in 0/0068 sec