printlogo


کد خبر: 230483تاریخ: 1399/11/26 00:00
جدیدترین سریال ده‌نمکی این شب‌ها از شبکه ۳ درحال پخش است
روایت پلیسی - ‌امنیتی در دادِستان

مصطفی پورکیانی: تاکنون 4 قسمت از سریال دادِستان ساخته مسعود ده‌نمکی از شبکه سوم سیما پخش شده است. 
مسعود ده‌نمکی درباره این سریال می‌گوید:« ما سعی کردیم در «دادِستان» به مقوله مطالبه‌گری توسط دانشجویان در قالب یک تشکل دانشجویی بپردازیم و از چنین زاویه‌ای به قصه نگاه کنیم. از این حیث حتی به آسیب‌ها و مخاطراتی هم که عدالت‌طلبی می‌تواند در پی داشته باشد، می‌پردازیم؛ نوعی آرمان‌گرایی که نباید قربانی نتیجه‌محوری شود. در فرم و ساختار هم سعی کردیم بیشتر در ژانر پلیسی و امنیتی حرکت کنیم و ساختار سریال متفاوت باشد تا پیام هم به شکل غیرکلیشه‌ای ارائه شود. 
ده‌نمکی در ادامه گفت: این سریال فضای پرپلانی دارد و سعی کردیم از ریتم تندی برای آن بهره بگیریم. تلاش‌مان این بود که سریال هم پیام داشته باشد و هم در اجرا بتواند ذائقه مخاطب را با خود همراه کند. «دادستان» جناحی نیست. برخلاف برخی آثاری که تولید می‌شود و جناح خاصی را سیبل قرار می‌دهد، در این سریال جناحی کار نکردیم و مطالبات به صورت فراجناحی طرح می‌شود. از نسل امروز نسبت به نسل دیروز مطالباتی مطرح می‌شود که مطالبات عامه مردم و مطالبات انقلاب است. 
وی افزود: این سریال بنا ندارد ادای اپوزیسیون را در بیاورد. عده‌ای در این مطالبات دنبال اپوزیسیون‌نمایی هستند، در حالی که اینجا مطالبه عدالت، نگاه انقلابی و حاکمیت را دارد و درواقع مطالبه انقلاب از نخبگان و سیاسیون است. تلویزیون پیه اینکه بخواهیم حرف متفاوت در این رسانه بزنیم را به تنش مالیده است. الان هم دیگر دوره و زمانه عوض شده است. آنقدر حرف‌های تند در رسانه‌های مجازی گفته می‌شود که رسانه‌های رسمی به نوعی باید خود را با شرایط روز تطبیق دهند».
 
* قدردانی همسر شهید تیموری از عوامل سریال
در قسمت سوم این سریال، ده‌نمکی داستان حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در سال 96 را به تصویر کشیده است.
به همین بهانه، عاطفه دلاوری، همسر شهید جواد تیموری از شهدای امنیت مجلس با انتشار متنی از مسعود ده‌نمکی، کارگردان و همه عوامل این سریال برای بازسازی هنرمندانه حمله گروه تروریستی داعش به مجلس قدردانی کرد. 
در این متن آمده است:«هر چند از ماجرای حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه کمتر صحبت شده اما امروز در سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، تمام اتفاقات تلخ ۱۷ خرداد ۹۶ برای من زنده شد. 
راستی روز ۱۷ خرداد ۹۶... 
روزی که منتظر بودم تا چهارمین سالگرد ازدواجم را کنار همسرم جشن بگیرم اما خبرها...
۱۷ خرداد؛ روزی در ماه رمضان بود و من ناراحت از تشنه ماندن جواد بودم؛ و نمی‌دانستم شهادت که آرزویش بود، آن را سیراب می‌کند. 
۱۷ خرداد و بی‌خبری... ۱۷ خرداد و دلهره... خبرهایی که مدام از حمله به مجلس می‌رسید. 
۱۷ خرداد ۹۶؛ ساعت ۱۳ و انتشار عکس جواد از شبکه خبر... 
گوشم سوت می‌کشید؛ هر بار ۱۷ خرداد ۹۶ را به یاد می‌آورم گوشم سوت می‌کشد... 
جواد شهید شد و من نمی‌خواهم این خبر را باور کنم. 
راستی ۱۷ خرداد؛ روزی که بعضی‌ها ما را هم همراه با همان روز کم‌کم فراموش کردند...
از عوامل این سریال بویژه جناب آقای مسعود ده‌نمکی، این هنرمند و کارگردان ارزشی سپاسگزارم و در نخستین فرصت جهت قدردانی حضورا از محضرشان تشکر خواهم کرد».

Page Generated in 0/0051 sec