printlogo


کد خبر: 230493تاریخ: 1399/11/26 00:00
ادعای جدید سخنگوی کاخ سفید
دروغ دموکرات‌ها درباره گوانتانامو 16 ساله می‌شود؟

گروه بین‌الملل: دموکرات‌ها ادعای تعطیلی زندان بدنام و غیرانسانی گوانتانامو را 16 ساله خواهند کرد. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه گذشته مدعی شد جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا درصدد است تا پایان دوره 4 ساله خود در زندان گوانتانامو را ببندد. این در حالی است که بایدن به عنوان معاون باراک اوباما، طی دوره ۸ ساله تسلط دموکرات‌ها بر کاخ سفید هیچ اقدام مهمی برای بستن گوانتانامو انجام نداد، آن هم در حالی که این موضوع یکی از وعده‌های انتخاباتی اوباما بود. حال این سوال برای افکار عمومی مطرح می‌شود که بایدن با چه انگیزه‌ای می‌خواهد این زندان بدنام خلیج خوک‌ها با آن شرایط ضدبشری را ببندد، آن هم در حالی که بستن گوانتانامو در انتخابات اخیر جزو شعارهای دموکرات‌ها نبوده است. 
ترامپ سال 2017 متعاقب رسیدن به قدرت، از تعلل 8ساله اوباما و بایدن برای عدم تعطیلی گوانتانامو استفاده کرد و این دستورالعمل را از کشوی بسته میز ریاست‌جمهوری خارج نکرد. او به سیاست جمهوری‌خواهان نومحافظه‌کار دوره بوش پسر برای حفظ این بازداشتگاه مخوف با شکنجه‌های غیرانسانی‌اش ادامه داد. در حال حاضر 40 زندانی به مدت تقریبا ۲ دهه بدون هیچ‌گونه اتهام یا محاکمه‌ای در گوانتانامو در وضعیتی شبیه حیوانات وحشی اسیر هستند. 
اخیرا وزارت دفاع دولت بایدن که یک ژنرال تیره‌پوست در راس آن قرار دارد، برای تعطیلی زندان گوانتانامو چراغ سبز نشان داده اما به نظر می‌رسد این نیز یک اقدام تبلیغاتی از سوی دموکرات‌ها باشد.
 از یک سو پنتاگون این موضوع را به 4 سال آتی محول کرده و از سوی دیگر اعلام کرده تا پیدا کردن مکان مناسب برای بازداشتی‌های گوانتانامو عجله‌ای برای تعطیلی آن ندارد.

Page Generated in 0/0092 sec