printlogo


کد خبر: 230496تاریخ: 1399/11/26 00:00
سپاهان ۳ امتیاز و صدر را از استقلال گرفت
نصف جام در نصف جهان ماند

داریوش مجلل: دیدار ۲ تیم سپاهان و استقلال در شرایطی با برتری تیم اصفهانی به پایان رسید که آبی‌پوشان با از دست دادن ۳ امتیاز این دیدار حساس، صدر جدول را از دست دادند. سپاهان و استقلال در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر زردپوشان به پایان رسید. سجاد شهباززاده (۱۴) و سروش رفیعی (۳۶) برای سپاهان گل زدند. ۲ تیم که پیش از این دیدار رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده بودند، در شرایطی جدال حساس خود را از ساعت 17:10 آغاز کردند که صنعت‌نفت به عنوان یکی از تعقیب‌کنندگان آنها در مسابقه قبل از این دیدار برابر ماشین‌سازی تن به شکست داده بود. استقلال هر چند در این بازی میهمان بود اما در ۱۰ دقیقه ابتدایی ۲ موقعیت خوب را توسط اسماعیلی و مطهری از دست داد و در مقابل سپاهان هم توسط حسینی صاحب یک موقعیت خوب شد که ره به جایی نبرد. در دقیقه ۱۴ این دیدار اما این سجاد شهباززاده بود که دروازه تیم سابق خود را باز کرد و در حالی که ۴ مدافع استقلال درون محوطه شش‌قدم ایستاده بودند، او از غفلت آنها استفاده و با یک ضربه آرام توپ ارسالی از جناح راست را وارد دروازه رشید مظاهری کرد. در ادامه ۲ تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما این سپاهان بود که از موقعیت‌هایش در ضدحملات بهتر استفاده کرد و در دقیقه ۳۶ روی پاس ارسالی و عالی سروش رفیعی که قصد داشت توپ را به شهباززاده برساند به طور مستقیم به گل دوم رسید تا رفیعی هم دروازه استقلال را باز کند. نیمه دوم مسابقه اما برای هر ۲ تیم هجومی آغاز شد و در همان پنج دقیقه ابتدایی هر یک از تیم‌ها می‌توانستند بر تعداد گل‌های این بازی اضافه کنند؛ استقلال توسط مرادی در دقیقه ۴۸ صاحب یک موقعیت تک‌به‌تک شد اما تعلل این بازیکن باعث شد مدافعان سپاهان توپ را دفع کنند. زردپوشان میزبان هم صاحب یک موقعیت خوب شدند تا بر تعداد گل‌های خود اضافه کنند اما شهباززاده نتوانست در آخرین لحظات به توپ برسد. در دقیقه ۶۰ و پس از آنکه محمود فکری به این نتیجه رسید که خط دفاعی‌اش بسیار پراشتباه و عصبانی کار می‌کند، سیاوش یزدانی و عارف غلامی را از زمین بیرون کشید و محمدحسین مرادمند و محمد نادری را جایگزین آنها کرد. ضمن اینکه احمد موسوی هم جایگزین مهدی مهدی‌پور شد. استقلال که در این دیدار بی‌برنامه و بی‌هدف‌تر از دیدارهای قبلی روی دروازه حریف حمله می‌کرد پس از آنکه تعویض‌هایش جواب نداد و نتوانست اختلاف را کم کند، در دقیقه ۸۰ مسعود ریگی را به جای آرش رضاوند به ترکیبش اضافه کرد تا شاید گل‌های خورده را جبران کند. در دقایق پایانی این مسابقه هم استقلال از نیمه زمین سپاهان فشار را روی دروازه حریف گذاشت تا بتواند قفل دروازه سپاهان را باز کند اما توان هجومی این تیم آنقدر نبود که بتواند دروازه میزبان را با خطر جدی مواجه کند. با این پیروزی سپاهانی‌ها ۲۸ امتیازی شدند و جای استقلال را در صدر گرفتند و آبی‌پوشان نیز ۲۶ امتیازی باقی ماندند و به رده دوم جدول سقوط کردند. گفتنی است در صورتی که پرسپولیس امروز برابر پیکان به برتری برسد جای استقلال را در رده دوم هم خواهد گرفت و آبی‌ها به رده سوم جدول مسابقات سقوط خواهند کرد.
 
* خطیبی فاصله‌اش با مدعیان را حفظ کرد
آلومینیوم اراک در دیداری خارج از خانه نفت مسجدسلیمان را شکست داد. نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک دیروز در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان خطیبی در تیم آلومینیوم اراک به پایان رسید تا آنها صاحب یک برد خارج از خانه شوند. در این بازی مهدی حسینی در دقایق ۴۳ و ۴۹ برای آلومینیوم و ساسان حسینی در دقیقه ۷۳ برای نفت مسجد‌سلیمان گلزنی کردند. با این نتیجه آلومینیوم اراک با ۲۲ امتیاز به رده ششم جدول رده‌بندی رسید و نفت مسجدسلیمان هم با ۱۸ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت. 
 
* اولین برد ماشین‌سازی از راه رسید
دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی و صنعت نفت با پیروزی یک گله تیم میزبان به پایان رسید. در دیداری از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های ماشین‌سازی و صنعت نفت در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود ماشین‌سازی به پایان رسید. هر دو تیم در این مسابقه موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که موقعیت‌های صنعت نفت خطرناک‌تر بود. با این حال این ماشین‌سازی بود که موفق شد در دقیقه ۸۵ توسط سیروس صادقیان به گل برتری برسد و در نهایت ۳ امتیاز را کسب کند. صنعت نفت با این شکست ۲۳ امتیازی باقی ماند و به رده چهارم سقوط کرد. این تیم که روند خوبی را در لیگ طی می‌کرد، ۴ مسابقه است نمی‌تواند برنده از زمین خارج شود. ماشین‌سازی هم نخستین پیروزی فصلش را جشن گرفت و ۸ امتیازی شد ولی همچنان در قعر جدول باقی ماند.
 
* بازگشت فولادی‌ها به جمع مدعیان
فولاد خوزستان مقابل شهرخودرو به برتری رسید تا به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کند. دیدار ۲ تیم فولاد خوزستان و شهرخودروی مشهد با قضاوت بیژن حیدری در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. در دقیقه ۱۶ پرتاب اوت بلند آبشک طی یک رفت و برگشت جلوی پای نیک‌نفس افتاد و هافبک فولاد توانست دروازه میلاد فراهانی را باز کند و فولادی‌ها را با یک گل از حریف پیش بیندازد. در دقیقه ۲۴ سانتر پاتوسی با اثرگذاری نیک‌نفس به ساسان انصاری رسید و ضربه سر او گل دوم فولاد را رقم زد. در دقیقه ۶۰ در صحنه‌ای بازیکنان ۲ تیم با هم درگیر شدند که در نهایت داور بازی به کولیبالی کارت زرد نشان داد و جو را آرام کرد. همچنین در دقیقه ۸۲ داور بازی به محمد نوازی به دلیل اعتراضاتش کارت زرد نشان داد. در ادامه حملات شهرخودرو برای جبران نتیجه بی‌ثمر بود تا این دیدار در نهایت با برتری ۲ گله فولادی‌ها به پایان برسد. شاگردان جواد نکونام با توجه به شکست صنعت نفت جای این تیم را با ۲۳ امتیاز در رده چهارم گرفتند. در مقابل شهرخودرو دومین شکست پیاپی خود را تجربه کرد و با ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.
 
* جلالی باز هم پل موفقیت قلعه‌نویی شد
با گل به خودی نساجی و گل دیرهنگام گادوین منشا، امیر قلعه‌نویی و تیمش در قائمشهر به ۳ امتیاز ارزشمند دست یافتند و فرصت حضور در جمع تیم‌های صدرنشین لیگ را به دست آوردند. نساجی قائمشهر و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه شهید وطنی به میدان رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک آبی‌پوشان سیرجانی تمام شد و تیم میهمان با دست پر قائمشهر را ترک کرد. در دقیقه ۳۳ ارسال سعید صادقی از اواسط زمین نساجی به پشت سر مهاجمان، به بازیکن گل‌گهر رسید و ضربه این بازیکن بعد از عبور از میان پای خطیر، دروازه‌بان نساجی در مسیر ورود به دروازه توسط مدافع این تیم تکل شد اما توپ به پای دروازه‌بان برخورد کرد و به اشتباه وارد دروازه تیم جلالی شد تا گل به خودی به نام خطیر ثبت شود. در ادامه در دقیقه ۵+۴۵، حامد شیری، کاپیتان نساجی با ضربه‌ای دقیق از روی نقطه پنالتی دروازه شاگردان قلعه‌نویی را باز کرد. این پنالتی روی نفوذ فرزاد زامهران به داخل محوطه جریمه و سرنگونی او توسط بهنام برزای به دست آمد. در نیمه دوم بازی با برتری گل‌گهر ادامه یافت و در نهایت در دقیقه ۸۶ گل‌گهر مزد بازی برتر خود را گرفت و روی یک ضربه ایستگاهی گادوین منشا دهمین گلش را به ثمر رساند و تیمش را به ۳ امتیاز این بازی رساند تا تیم قلعه‌نویی به جمع صدرنشین‌های لیگ صعود کند.

Page Generated in 0/0069 sec