printlogo


کد خبر: 230497تاریخ: 1399/11/26 00:00
اخبار

مبلغ دقیق انتقال مهدی طارمی به پورتو اعلام شد
باشگاه پورتو مبلغ دقیق جذب بازیکنان جدید خود در این فصل را اعلام کرد. باشگاه پورتو با ارائه گزارشی جزئیات درآمد و هزینه‌های خود را در نقل‌و‌انتقالات این فصل اعلام کرد. بخشی از این گزارش به مهدی طارمی، مهاجم ایرانی این تیم اختصاص دارد که می‌توان گفت از جمله خریدهای باارزش پورتو بوده است. طبق خبرهای منتشرشده، پورتو مبلغ ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار یورو برای ۸۵ درصد از انتقال طارمی که فصل قبل در تیم ریوآوه بازی می‌کرد، هزینه کرده است. 
***
اسکی‌بازان سه‌شنبه راهی ایتالیا می‌شوند
ترکیب تیم ‌ملی اسکی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شد. 
تیم ‌ملی اسکی ایران قرار است روز سه‌شنبه برای حضور در مسابقات آلپاین قهرمانی جهان راهی ایتالیا شود. این مسابقات به میزبانی کورتینا 30 بهمن‌ آغاز می‌شود و تا 3 اسفند ادامه خواهد داشت. با توجه به زمان اعزام و شروع مسابقات، ملی‌پوشان کشورمان فقط یک روز برای تمرین وقت خواهند داشت. 
تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران با ترکیب پوریا ساوه‌شمشکی، سیدمرتضی جعفری، بهنام کیاشمشکی و نیما بها و تیم ‌ملی اسکی آلپاین بانوان ایران با ترکیب عاطفه احمدی، مرجان کلهر، فروغ عباسی و صدف ساوه‌شمشکی عازم رقابت‌های قهرمانی جهان خواهند شد. 
ملی‌پوشان جمهوری اسلامی ایران در ۲ رشته مارپیچ بزرگ و کوچک به مصاف حریفان خود می‌روند. 
اسکی‌بازان کشورمان در حالی به این مسابقات اعزام می‌شوند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی پیست‌ها، امکان زیادی برای تمرین نداشتند. 
***
پرتابگر پاراالمپیکی با وجود آسیب‌دیدگی ۲ مدال طلا کسب کرد
پرتابگر کم‌بینای کشورمان پس از کسب ۲ مدال طلا در پرتاب نیزه و دیسک در مسابقات بین‌المللی امارات گفت: هر چند به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پایم رکورد خوبی را ثبت نکردم اما خوشحالم نتیجه زحمات یک ساله‌ام را با کسب ۲ مدال طلا گرفتم. مهدی اولاد در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: برای دستیابی به این موفقیت یک سال تمرینات سختی را سپری کرده بودم و هدفم کسب یک رکورد خوب در پرتاب نیزه و دیسک بود که البته آسیب‌دیدگی مچ پایم مانع رسیدن به رکورد پیش‌بینی شده شد. 
وی گفت: خوشحالم بعد از ۱۸ ماه دوری از مسابقات به خاطر شیوع کرونا، صدای زنگ مسابقات به صدا درآمد و در نخستین حضورم موفق به کسب ۲ مدال طلا شدم. 
اولاد تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی امارات تجربه باارزشی بود و من را برای کسب مدال طلای بازی‌های پاراالمپیک توکیو امیدوار کرد. 
پرتابگر پاراالمپیکی اضافه کرد: پس از بازگشت از امارات بلافاصله آسیب‌دیدگی مچ پایم را تحت نظر پزشک تیم درمان خواهم کرد تا در شرایط خوبی خود را برای پاراالمپیک توکیو آماده کنم. 
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه برگزاری مسابقات در امارات راضی‌کننده بود یا خیر؟ افزود: با توجه به کرونا، میزبان تمهیدات ویژه‌ای را برای تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت در نظر گرفته بود و هر تیم بر اساس ساعت تعیین شده در تمرینات حضور پیدا می‌کرد. حتی ورود و خروج ورزشکاران در داخل رستوران‌ها به گونه‌ای بود که مانع تجمع ورزشکاران شود. 
اولاد تصریح کرد: برای حفظ سلامتی ورزشکاران از زمانی که وارد امارات شدیم 3 بار تست کرونا دادیم تا میزبان از سلامتی ورزشکاران مطمئن شود. بنابراین شرایط برگزاری مسابقات راضی‌کننده بود و مشکل خاصی وجود نداشت. وی در پایان گفت: از اینکه مسابقات رسمی بعد از یک وقفه طولانی شروع شده جای خوشحالی دارد و امیدوارم با تداوم این مسابقات بتوانیم تجربه‌های بیشتری را برای حضور در پاراالمپیک توکیو کسب کنیم. 
***
برگزاری مسابقات رزمی بدون مجوز
برگزاری یک دوره مسابقات رزمی توسط یکی از سبک‌های تحت پوشش فدراسیون کاراته آن هم بدون مجوز در روزهای تعطیل اواخر هفته گذشته خبرساز شد. 
به گزارش مهر، در حالی که محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان برای اغلب رشته‌های ورزشی اعمال شده و حتی خیلی از مجموعه‌های ورزشی به همین دلیل تعطیل است، برگزاری یک دوره مسابقات رزمی، تعجب‌برانگیز بود. 
مسابقاتی که داخل رینگ و به صورت تقریبا حرفه‌ای برگزار شد و نه ‌تنها مجوزی از سوی فدراسیون کاراته دریافت نکرده بود که برای همین شیوه برگزاری هم مجوز نداشت. متأسفانه افرادی اقدام به برگزاری چنین مسابقاتی می‌کنند که داعیه قانون‌مداری دارند. چگونه است که مسؤولان فدراسیون برای لیگ‌های خود چند ماه به دنبال مجوز بودند ولی سبکی با اندک مخاطب برای برگزاری چنین مسابقات خطرناکی اقدام می‌کند. به نظر می‌رسد فدراسیون کاراته و وزارت ورزش باید با چنین مواردی برخورد جدی داشته باشند؛ مسابقاتی که مشخص نیست متولیان آن بر چه اساسی جوانان مردم را به داخل رینگ فرستادند و آیا شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن رعایت شده بود؟
اگر مشکلی برای ورزشکاری رخ دهد چه کسی جوابگو خواهد بود؟ ضروری است نهادهای نظارتی برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی به موضوع ورود کنند.

Page Generated in 0/0052 sec