printlogo


کد خبر: 230505تاریخ: 1399/11/26 00:00
اخبار

حناچی: نمی‌توانیم قسم بخوریم دیگر دستگیری نداریم!
شهردار تهران پس از چند هفته سکوت درباره بازداشت شهرداران مناطق 2 و 8 پایتخت اعلام کرد نمی‌تواند قسم بخورد دیگر دستگیری و فساد در شهرداری نباشد. پیروز حناچی، شهردار تهران دیروز در نشست خبری در واکنش به بازداشت شهرداران مناطق تهران گفت: شهرداری سازمان طویلی با 30 هزار میلیارد تومان بودجه است و نمی‌توانیم قسم بخوریم که دیگر دستگیری به دلیل فساد نباشد، البته ما خودمان در شناسایی فساد جلوتریم و اگر این قضیه رخ دهد قطعا برخورد خواهیم کرد. وی افزود: درباره بازداشت ۲ شهردار منطقه ما براحتی نپذیرفتیم و گفتیم باید دلایل روشنی باشد که این قضیه مطرح شد و حتی ملاقات با ۲ فرد دستگیر شده را همراه با محسن هاشمی، رئیس شورای شهر پیگیری کردیم و آنچه مسلم است این بوده که اگر دلایل قانع‌کننده باشد، چرا ما باید نسبت به این قضیه معترض باشیم.
***
خط‌و‌نشان داروخانه‌ها برای سازمان‌های بیمه‌گر
نسخه‌های الکترونیک را آزاد می‌پیچیم!
رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به شکلی که داروخانه‌ها را به جای پزشکان مجبور به تولید آنلاین نسخه کند، هزینه‌های قابل توجهی را به داروخانه‌ها تحمیل می‌کند. محمدباقر ضیا در گفت‌وگو با فارس، درباره ادعای سازمان تامین‌اجتماعی مبنی بر حذف دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی اظهار داشت: به دنبال اعلام خبر حذف دفترچه‌های بیمه درمانی تامین‌اجتماعی از اسفندماه سال جاری که به نوعی به معنای ارائه نسخ بیمه‌شدگان روی سربرگ عادی به داروخانه‌هاست، موضوع مهمی که در این میان وجود دارد و متاسفانه از سوی سازمان‌های بیمه‌گر جدی گرفته نمی‌شود، بحث فرآیندهای مرتبط با الکترونیکی کردن اطلاعات درج‌شده روی نسخه‌ها و همچنین اطلاعات صاحب نسخه‌هاست. وی ادامه داد: در واقع ثبت آنلاین نسخه‌های عادی در سامانه بیمه مستلزم وارد کردن مشخصات فردی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ ویزیت، استحقاق‌سنجی درمان، ثبت کد پیگیری و همچنین وارد کردن اسامی و شکل داروها و دستور مصرف هر دارو به صورت آنلاین در سامانه است که همه اینها مستلزم ایجاد امکانات سخت‌افزاری، نرم‌‌افزاری و بویژه نیروی انسانی برای انجام این خدمات به صورت الکترونیک است. ضیا افزود: در حال حاضر انجام همه خدمات به صورت الکترونیک در اغلب سازمان‌ها و مراکز از قبیل دفاتر پیشخوان دولت، پلیس‌+۱۰، خدمات قضایی و... در قبال اخذ وجه از خدمت‌گیرندگان انجام می‌شود و طبیعتا بدیهی است که ایجاد هر گونه تکلیف جدید از سوی سازمان‌های بیمه برای داروخانه‌ها باید همراه با تعریف مکانیسم جبران هزینه‌ها باشد، در غیر این صورت داروخانه‌ها از انجام آنها معذور خواهند بود. 
***
سقوط بالگرد اورژانس ایلام
بالگرد اورژانس ایلام حین پرواز در ارتفاع کوتاه سقوط کرد. محمدجواد یگانه، مدیر فرودگاه شهدای ایلام اظهار کرد: امروز (دیروز شنبه) بالگرد اورژانس ایلام حین پرواز در ارتفاع کوتاه دچار سانحه شد و سقوط کرد. وی افزود: کادر پروازی و خدمه بالگرد در سلامت کامل هستند اما به بالگرد خسارت جدی وارد شده است. بالگرد اورژانس هوایی استان به مقصد بخش موسیان دهلران به پرواز درآمد که دچار سانحه شد. بالگرد اورژانس هوایی استان که در محل فرودگاه شهدای ایلام مستقر است، برای اعزام بچه‌ای ۸ ساله با قطع عضو دست در بخش موسیان به پرواز درآمد اما ثانیه‌هایی پس از برخاستن، متاسفانه دچار سانحه و زمین‌گیر شد. 
***
حریق و انفجار در گمرک اسلام قلعه هرات افغانستان
گمرک اسلام‌قلعه در هرات افغانستان دیروز شاهد انفجاری مهیب و آتش‌سوزی بود. سخنگوی گمرک در این باره گفت: یک کامیون حامل گاز دچار حریق و انفجار شد و این انفجار به سایر خودرو‌ها نیز سرایت کرد. بلافاصله بعد از این حادثه به کامیون‌ها در گمرک اجازه ورود به خاک ایران داده شد. روح‌الله لطیفی افزود: کامیون حامل گاز در گمرک اسلام قلعه هرات افغانستان دچار حریق و انفجار شد که این انفجار به سایر خودرو‌ها سرایت کرد و بلافاصله بعد از این حادثه به کامیون‌ها در گمرک اجازه ورود به خاک ایران داده شد. گفتنی است گمرک اسلام قلعه از مهم‌ترین گمرک‌های افغانستان در غرب این کشور است که بیشتر کالاهای تجاری از طریق این گمرک از ایران به افغانستان وارد و از افغانستان به دیگر کشورها صادر می‌شود. بنا به این گزارش، مقام‌های محلی هرات گفته‌اند از ایران نیز درخواست همکاری برای مهار آتش‌سوزی کرده‌اند. 
 
* احتمال مرگ ۵۰ نفر در آتش‌سوزی اسلام‌قلعه
منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند در پی انفجارهای پی‌در‌پی و مهیب کامیون‌های ترانزیتی در گمرک اسلام‌قلعه دست‌کم ۵۰ نفر جان باخته و بیش از ۳۰۰ خودرو دچار حریق شدند. منابع محلی از احتمال جان باختن بیش از ۵۰ نفر در آتش‌سوزی گسترده گمرک اسلام‌قلعه در نزدیکی مرز مشترک افغانستان- ایران خبر می‌دهند. «سیدعبدالوحید قتالی» والی هرات از مقامات مربوطه در ایران خواستار همکاری برای اطفای حریق شد. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران از تماس والی هرات در افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست کمک جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به تاسیسات و همچنین حاضران در محوطه گمرک خبر داد. خطیب‌زاده درباره این رویداد گفت: بلافاصله اقدامات اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودروهای گرفتار شده در منطقه آتش‌سوزی انجام شد و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات طی تماس‌هایی با مقامات استان خراسان رضوی، از جمله استاندار ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد، همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مرز اسلام‌قلعه- دوغارون به روی کامیون‌ها، خودروها و افرادی که برای گریز از آتش‌سوزی به سمت مرزهای کشورمان گریخته بودند، باز نگه داشته شد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب‌دیدگان و مجروحان احتمالی حادثه، تدابیری اتخاذ کرده است.

Page Generated in 0/0063 sec