printlogo


کد خبر: 230517تاریخ: 1399/11/26 00:00
اخبار

سرلشکر  سلامی: 
هیچ صحنه‌ای برای سپاه بن‌بست ندارد
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هیچ صحنه‌ای برای سپاه بن‌بست ندارد، گفت: هنر سپاه شکستن قدرت‌های استکباری است. به گزارش سپاه‌نیوز، همزمان با ایام سالروز عملیات غرور‌آفرین والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط ویدئو‌کنفرانسی با فرماندهان نیروها، سپاه‌های استانی و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با تاکید بر اینکه هیچ صحنه‌ای برای سپاه بن‌بست ندارد، گفت: هنر سپاه شکستن قدرت‌های استکباری است. سپاه در دامنه قله‌ای است که از آن قله ولی‌فقیه با تدابیر نورانی خود چشمه‌های حکمت را جاری می‌کند و فرمول‌های غلبه را می‌آموزاند، با این منطق سپاه در هیچ صحنه‌ای شکست نمی‌خورد. سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه سپاه خود را خادم ملت ایران می‌داند و پیشگام برای رفع مشکلات مردم است، گفت: مردم عزیز ما نیز در تمام صحنه‌های سخت، سپاه را تنها نگذاشتند و مادامی که ارتباط سپاه، مردم و امام امت برقرار است هیچ قدرتی قادر نیست ما را شکست دهد. فرمانده کل سپاه در پایان اطلاعات را حیاتی‌ترین سرمایه نهاد قدرتمندی مانند سپاه توصیف و با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرماندهان و کارکنان سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، تصریح کرد: دشمن نباید کرانه‌های قدرت ما را ببیند؛ ابهام‌سازی برای دشمن بخشی از قدرت ما است. اگر امروز قدرت نیروهای هوافضا، دریایی و زمینی ما دست‌نخورده باقی مانده و دشمن نمی‌تواند اجزا و ارکان و گسترش این قدرت را ببیند، محصول این است که بین فرماندهی، حفاظت و تک‌تک پاسداران عزم و اراده جدی در صیانت از سپاه وجود دارد؛ هر چند گاهی برای ایجاد بازدارندگی و دقیق کردن محاسبات دشمن در رزمایش‌ها یا مصاحبه‌ها بخش‌هایی از قدرت‌مان را نشان می‌دهیم. 
***
مسجدی:
نظامیان آمریکایی از عراق خارج خواهند شد
سفیر ایران در عراق با بیان اینکه دولت عراق در حال مذاکره با آمریکایی‌ها برای ایجاد یک جدول زمان‌بندی جهت خروج نظامیان آمریکایی است، گفت: نظامیان آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.  به گزارش مهر، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در جلسه هماهنگی همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع‌مقدس درباره وضعیت اجرای مصوبه دولت عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: آمریکایی‌ها زور خودشان را می‌زنند که از عراق خارج نشوند اما شرایط عراق طوری نیست که هر چه آنها می‌خواهند رقم بخورد. مؤلفه‌های قدرت شیعه در عراق مثل مرجعیت و حشدالشعبی، مؤلفه‌های قدرتمندی است. سفیر ایران در عراق تأکید کرد: خروج آمریکایی‌ها مصوبه پارلمان بود و برای دولت عراق لازم الاجراست، البته آمریکایی‌ها بشدت نیروهای خود را در عراق کاهش دادند و نیروهای باقیمانده را نیز در ۲ پایگاه عین‌الاسد و حریر جمع کردند. مسجدی افزود: دولت عراق در حال مذاکره با آمریکایی‌ها برای ایجاد یک جدول زمان‌بندی جهت خروج نظامیان آمریکایی است و این اتفاق به نظر من خواهد افتاد چون هم مصوبه پارلمان عراق و هم مطالبه جریان مقاومت و مردم عراق است. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند ماندگاری خود را حفظ کنند، گفت: شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که فشار روی دولت عراق برای حل این مساله و تعطیل کردن ۲ پایگاه آمریکایی زیاد است و این اتفاق خواهد افتاد و نظامیان آمریکایی از عراق خارج خواهند شد. 
***
ارتش به قدرت پهپادی جهانی تبدیل شده است
فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توان پهپادی به یک قدرت جهانی تبدیل شده‌اند. به گزارش دفاع پرس، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره برگزاری رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ارتش و سپاه طی هفته‌های گذشته چندین رزمایش را برگزار کردند تا قدرت و آمادگی رزمی خود را به توان صد درصدی برسانند تا اگر کار غیرعاقلانه‌ای از سوی دشمن سر زد، بتوانند بموقع، محکم، سریع و قاطع پاسخ دهند.  امیر سرلشکر موسوی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در این مدت رزمایش پهپادی، رزمایش دریایی و رزمایش زمینی را با موفقیت انجام داد که در رزمایش سمنان بخشی از توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد. فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به توان پهپادی نیرو‌های مسلح، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بحمدالله نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش در حوزه سامانه‌های پهپادی به یک قدرت پهپادی جهانی تبدیل شده‌اند و در روزهای اخیر بخشی از این توانمندی‌ها به نمایش گذاشته شد که از این توان گسترده، متنوع و متعدد در زمان خودش استفاده خواهیم کرد. 
***
اختلاف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نتانیاهو در ارتباط با موضوع ایران
«بنی‌ گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در مصاحبه با مرکز پخش تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان)، اقدامات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را بشدت مورد انتقاد قرار داد. 
به گزارش فارس، وبگاه خبری روزنامه «العربی الجدید» به نقل از شبکه صهیونیستی یادشده گزارش داد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حمله به روش مقابله نتانیاهو با پرونده هسته‌ای ایران، از اقدام او در تعیین «مئیر بن‌شابات» مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی به عنوان مسؤول مذاکره با دولت بایدن، قدرت‌های جهانی و شرکای منطقه‌ای در موضوع توافق هسته‌ای ایران آن هم بدون سهیم کردن دیگر سازمان‌های ذی‌ربط این رژیم انتقاد کرد. بنی ‌گانتس در این باره گفت: «ما در یک سیستم ریاستی نیستیم! نتانیاهو مانند یک شاه اداره امور را بر عهده دارد، از این رو تلاش خواهم کرد تمام سازمان‌ها در این باره (انتخاب مئیر بن‌شابات)‌ اظهار‌نظر کنند».

Page Generated in 0/0056 sec