printlogo


کد خبر: 230536تاریخ: 1399/11/27 00:00
چشم‌انداز اکران نوروز 1400 از نظر رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان
۱۷۰ فیلم در صف اکران ایستاده‌اند

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان گفت: حدود ۱۷۰ فیلم سینمایی داریم که نمایش داده نشده است؛ بخش اعظمی از این آثار تولیدشده سال ۹۸ و تعدادی از آنها تولید امسال هستند. پس با این اوصاف دست سینمای ایران برای نمایش پر است. به گزارش «وطن امروز»، سیدغلامرضا موسوی، تهیه‌کننده درباره آثار پرمخاطبی که امکان اقبال مخاطب و اکران نوروزی را خواهند داشت، گفت: برگزاری جشنواره ثابت کرد نمایش فیلم‌ها در سینماها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با مشکلی روبه‌رو نیست. جشنواره فیلم فجر با رعایت حداکثری صورت گرفت و همه چیز خوب بود و ایمنی بسیار زیادی وجود داشت. اگر این ایمنی همچنان ادامه داشته باشد و کرونا وارد فازهای بعدی نشود، در ایام نوروز رونق نسبی خواهیم داشت.  وی در پاسخ به این سوال که برای ترغیب مخاطب به دیدن آثار در سالن‌های سینما برای اکران نوروزی چه ترکیبی را پیشنهاد می‌کنید، توضیح داد: معمولا آثار متنوع مانند فیلم‌های کمدی و درام جذاب ترکیب مناسبی است. فیلم‌هایی باید در اکران نوروزی جا بگیرند که مخاطب‌پسند باشند تا تماشاچی رغبت کند به سالن سینما مراجعه کند. این بسیار مهم است که کارهای متنوع کنار هم قرار بگیرند. 
وی درباره در نظر گرفتن امتیازی برای آثار پرجایزه جشنواره سی‌و‌نهم از سوی شورای صنفی گفت: این مهم بازمی‌گردد به صاحبان آثار که برای اکران نوروزی درخواست‌کننده باشند. فیلم‌های عید بر اساس درخواست تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان تعیین می‌شود و تنها فصل اکران است که شورا به دلیل اهمیت این اکران دخالت می‌کند تا اکران خوب و چیدمان جذاب و متنوعی در این اکران داشته باشیم اما شورا در برنامه‌های دوم عید، دخالتی ندارد. باید ببینیم امسال علاقه‌مندان به اکران نوروزی چه تعدادی هستند و درخواست‌شان را برای شورا بفرستند تا بر اساس کار کارشناسی فیلم‌ها انتخاب ‌شود. 
 
*  فیلم‌ها در اکران آنلاین سرقت می‌شوند
موسوی درباره اکران آنلاین و فیلم‌های مناسب برای این دست اکران گفت: برای فیلم‌هایی که هزینه‌های بالا دارد، اکران آنلاین اصلا مناسب نیست و نمی‌تواند انجام شود. متاسفانه در اکران آنلاین فیلم‌ها به‌رغم تمام تمهیداتی که وزارت ارشاد و مراجع مختلف انجام می‌دهند، باز هم فیلم‌ها سرقت می‌شود. اگر این امکان فراهم ‌بود که فیلم‌ها دچار سرقت نشود اکران آنلاین می‌توانست بسیار خوب باشد. اکران آنلاین برای فیلم‌هایی مناسب است که زیاد به بازگشت سرمایه توجه نکنند و بتوانند با حداقل درآمد هزینه‌های خود را پوشش دهند. 

Page Generated in 0/0053 sec