printlogo


کد خبر: 230542تاریخ: 1399/11/27 00:00
محمد نوری در گفت‌وگو با «وطن امروز» از کیفیت بعضی بازیکنان استقلال انتقاد کرد
میلیاردی می‌گیرند، میلیاردی بازی نمی‌کنند

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در آخرین دیدار خود از دور رفت لیگ بیستم مقابل سپاهان شکست خورد تا هم صدر جدول را از دست دهد و هم پایه‌های نیمکت کادر فنی سست شود. «وطن امروز» برای بررسی این دیدار با محمد نوری، پیشکسوت آبی‌ها گفت‌وگو کرده است. نوری اعتقاد دارد انتقادها از محمود فکری غیرمنصفانه‌ است و تیم با تقویت در فصل نقل و انتقالات می‌تواند همچنان مدعی اصلی قهرمانی باشد. 
***
* استقلال خیلی راحت نتیجه را به سپاهان واگذار کرد؛ نظر شما چیست؟
من فکر می‌کنم یکی از بدترین بازی‌های چند سال اخیر استقلال بود. بازیکنان از نظر روحی-‌روانی شرایط خوبی نداشتند. مشکلات و حواشی تیم در روزهای اخیر باعث شد آنها تمرکز نداشته باشند، بویژه خط دفاعی تیم که یک روز خیلی بد را سپری کرد و ضریب اشتباهات‌شان زیاد بود. البته خط هافبک استقلال هم خوب نبود و بازیکنان نتوانستند مهاجمان را خوب تغذیه کنند؛ تا جایی که قائدی و مطهری به عقب می‌آمدند و توپ می‌گرفتند. 
 
* استقلال تنها یک شوت در چارچوب داشت و این نشان می‌دهد این تیم برنامه و هدفی برای کسب ۳ امتیاز نداشته است. 
پیراهنی که بازیکنان استقلال بر تن کرده‌اند خیلی با‌ارزش است. خیلی‌ها آرزو دارند این پیراهن را بپوشند. به نظر من بازیکنان ما در این بازی با صلابت، محکم و با‌تعصب بازی نکردند. بعد بازی گریه کردم که چرا ما جوان نیستیم که در تیم بازی کنیم و نگذاریم توپی رد شود. حتی رشید مظاهری که ستاره این فصل تیم است، با بازی ضعیف هم‌‌بازی‌هایش بی‌روحیه بازی می‌کرد. 
 
* شما به پیراهن استقلال اشاره کردید اما این فصل رقم قرارداد بازیکنان به طرز عجیبی افزایش داشته است؛ تیمی که مدت‌هاست به قهرمانی دست پیدا نکرده، بازیکنانش باید قرارداد نجومی ببندند؟
رقم قراردادها بالاست اما به نظر من بازیکنی که میلیاردی می‌گیرد، باید میلیاردی هم بازی کند. نمی‌گویم حق بازیکن نیست که پول نگیرد و اکثر تیم‌ها هم قراردادهای نجومی می‌بندند اما انتظار هم از این بازیکنان بیشتر است. 
 
* همین بازیکنان بعد از بازی مصاحبه و از مشکلات مالی و حتی نبود سلف سرویس غذا صحبت می‌کنند، در حالی که درون زمین توانایی خاصی از خود نشان نمی‌دهند. 
بازیکنان باید تمام فکرشان را بگذارند برای بازی‌ای که قرار است انجام دهند و یک نفر را نماینده خود کنند تا مشکلات و خواسته‌های‌شان را به گوش مدیران باشگاه برساند. بی‌تجربگی بازیکن است که درباره غذا مصاحبه می‌کند. امیدوارم دیگر شاهد چنین مصاحبه‌هایی از بازیکنان نباشیم. 
 
* به نیم‌فصل رسیدیم اما محمود فکری هنوز به ترکیب و سیستم ثابتی دست پیدا نکرده است؛ همین سؤال را هم یکی از خبرنگاران در نشست بعد بازی مطرح کرد که فکری به جای پاسخ دادن، محل کنفرانس خبری را ترک کرد. 
استقلال مصدوم زیاد داشت و به همین دلیل ترکیب مدام تغییر ‌کرد. در واقع مربی دستش بسته بود. البته فکر می‌کنم بازیکنان در پست غیرتخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند که امیدوارم با تقویت تیم در نیم‌فصل دوم شرایط بهتر شود. فکری هم فکر می‌کنم عصبانی بود و فشاری که روی او بود باعث شد نشست را رها کند و برود. دفعات قبل تیم صدر جدول بود و خبرنگاران ایراد می‌گرفتند و فکری اعتقاد داشت نباید وقتی تیم می‌برد هم آنقدر سؤالات حاشیه‌ای باشد؛ حق هم داشت. هر چند انتظار می‌رفت او می‌ماند و سؤال خبرنگار را منطقی و فنی جواب می‌داد. قطعا فکری بابت ترک کردن محل کنفرانس توجیهی دارد اما در کل این همه انتقاد از فکری غیرمنصفانه است. 
 
* شما معتقدید محمود فکری باید همچنان روی نیمکت استقلال بنشیند؟
محمود فکری و کادر او جزو پرافتخارین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال هستند. وظیفه من نیست برای آنها تعیین تکلیف کنم و این کار بر عهده مدیران باشگاه است اما به هر حال هیچ نامی بزرگ‌تر از استقلال نیست. اگر قرار است تیم ضربه بخورد، تصمیم درستی گرفته شود تا پرچم استقلال همیشه بالا باشد و تیم ضرر نکند. 
 
* استقلال این فصل که مدعیان دیگر هم پرنوسان ظاهر شدند، بهترین فرصت را دارد که پس از ۸ سال قهرمان شود؛ با توجه به شرایط حال حاضر این امر میسر است؟
استقلال مهره‌های زیادی دارد به طوری که در هر پست ۲ بازیکن دارد. اعتقاد دارم این تیم پتانسیل قهرمانی دارد. فقط کافی است یکی، دو بازیکن در پست دفاع و بازیساز در نیم‌فصل بگیریم. مشکل بیشتر مباحث روحی-روانی بازیکنان است. 

Page Generated in 0/0057 sec