printlogo


کد خبر: 230554تاریخ: 1399/11/27 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش:
رتبه‌بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی و دریافتی معلمان بر اساس نوع رتبه، افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه ششمین همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه که با حضور اساتید و صاحب‌نظران عرصه روانشناسی مدرسه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: مشکل صادر نشدن کارنامه دانش‌آموزان در سامانه سیدا حل شده است و مدیران مدارس می‌توانند کارنامه‌های دانش‌آموزان را صادر کنند. در تلاشیم امتحانات نهایی خرداد دانش‌آموزان را در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا حضوری برگزار کنیم. وی گفت: رتبه‌بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی و دریافتی معلمان بر اساس نوع رتبه افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: مطالبات معلمان به تناسب دریافت اعتبار از سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود و امیدواریم زمانی به سال ۱۴۰۰ برویم که هیچ دینی از مطالبات امسال معلمان را برعهده نداشته باشیم. حاجی‌میرزایی افزود: معلمان و خانواده‌ها هوشیار باشند فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است. امسال تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان نداریم. 
***
آمار دیابتی‌ها در ایران رو به افزایش است
اگر چه در کشور آمار دقیقی از سالمندان دیابتی وجود ندارد اما با بررسی آمارهای موجود در جهان و نیز عوامل تاثیرگذار بر بروز دیابت از جمله افزایش سن بسادگی می‌توان نتیجه گرفت آمار سالمندان دیابتی در ایران رو به افزایش است. انجمن دیابت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت در ۳۰ سال آینده جمعیت سالمندی در کل جهان رو به افزایش است به طوری که تا سال ۲۰۵۰ میلادی به حدود 2 میلیارد نفر می‌رسد! در ایران نیز بر اساس آخرین نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸ جمعیت کشور حدود ۸۳ میلیون نفر و تعداد سالمندان (بالای ۶۰ سال) ۸ میلیون و ۲۳۱ هزار نفر معادل 9/9 درصد کل جمعیت کشور است. نرخ رشد کل جمعیت 24/1 درصد و نرخ رشد جمعیت سالمندان 26/3 درصد است؛ یعنی شاهد افزایش سالمندان هستیم! طبق برآوردها در سال ۱۴۰۰ جمعیت سالمندان از ۱۰ درصد کل جمعیت فراتر خواهد رفت. به عبارت دقیق‌تر سال ۱۴۳۰ یک‌چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند شد. 
***
رئیس سازمان بهزیستی:
۵۰۰ کودک کار و خیابان ساماندهی شدند
رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه خیابان جای کار برای کودک نیست، گفت: در طرح اخیر ساماندهی کودکان کار و خیابان که بعد از شیوع کرونا عملیاتی شده و سازمان بهزیستی در حال اجرای آن است، بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان کار و خیابان، بدون حاشیه و آسیب، ساماندهی شدند. 
وحید قبادی‌دانا در جلسه شورای شهر تهران افزود: در این طرح برای هر کودک اقدام موردی انجام می‌شود، زیرا برای هر کودک باید اقدام تک‌نسخه‌ای انجام داد و نگاه فله‌ای اشتباه است. وی تاکید کرد: خیابان، جای کار برای کودک نیست و همه تلاش ما بر این است که این مساله رفع شود. نخست بررسی کردیم که کودکان سر چهارراه‌ها چه کسانی هستند. آیا کسانی هستند که الزاما والدین آنها بیمار هستند و برای تامین هزینه درمان آنها کار می‌کنند یا الزاما اعضای باندهای قاچاق کودک هستند؟ وی با بیان اینکه طبق آمار بیش از ۸۰ درصد این کودکان اتباع غیرایرانی هستند، افزود: تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بر این تصریح می‌کند که اگر کودک در وضعیت مخاطره‌آمیز قرار گرفت ما باید کودک را از آن وضعیت خارج کنیم. 
***
دبیر انجمن داروسازان ایران عنوان کرد
ضرورت تأمین هزینه‌های نسخه‌پیچی آنلاین داروخانه‌ها
دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: جبران هزینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داروخانه‌ها برای حذف دفترچه‌های درمانی و آنلاین شدن نسخه‌ها، ضروری است. 
جلیل سعیدلو در گفت‌وگو با مهر درباره حذف دفترچه‌های درمانی و نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار داشت: داروسازان از بحث نسخه الکترونیک استقبال می‌کنند و آن را گامی بلند در مسیر توسعه سلامت جامعه و بهینه‌سازی هزینه‌ها می‌دانند اما نکته اینجاست که این پروژه ملی به موازات اینکه موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در پرداخت‌ها و اقتصاد بیمه‌ها می‌شود ولی هزینه‌هایی را نیز ایجاد می‌کند که از محل این صرفه‌جویی‌ها باید پرداخت شود و خوشبختانه این موضوع در قانون بودجه دیده شده است. وی افزود: به هر حال اگر سازمان‌های بیمه‌گر نتوانند پزشکان را برای الکترونیکی کردن نسخه‌های خودشان مجاب کنند و قرار باشد این کار را به داروخانه‌ها محول کنند، یکسری فرآیند جدید به فرآیند نسخه‌پیچی اضافه می‌شود که بدون تدارک دیدن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در داروخانه‌ها، موجب کاهش سرعت نسخه‌پیچی، ازدحام جمعیت در داروخانه‌ها و نارضایتی مردم می‌شود. سعیدلو تاکید کرد: برای اجرای درست و منطقی و مطابق واقع باید یکسری هزینه‌ها در داروخانه‌ها انجام شود تا داروسازان بتوانند فرآیند نسخه‌پیچی را انجام دهند و طبیعتا محل تأمین این هزینه‌ها باید مشخص باشد و الا راه به جایی نخواهیم برد. 

Page Generated in 0/0059 sec