printlogo


کد خبر: 230560تاریخ: 1399/11/27 00:00
اخبار

شرکت‌هایی که امکان عرضه سهام ندارند از تأمین مالی جمعی بهره ببرند
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز در مراسم رونمایی از تأمین مالی جمعی گفت: دانش و نوآوری در بازار سرمایه بسیار مورد توجه بوده و در واقع پیش‌برنده آن است، به این معنا که برای پیشبرد فعالیت‌هایی که در حوزه علم و فناوری انجام شده و به توسعه اقتصادی نیز منجر می‌شود، نیاز به تأمین مالی این فعالیت‌ها داریم. علی دهقان‌ دهنوی افزود: بازار سرمایه آمادگی دارد در کنار معاونت علمی و فناوری به تأمین مالی فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کمک کند و در این مسیر از ابزارهای نوآورانه مختلف همچون تأمین مالی جمعی استفاده می‌کنیم. وی ادامه داد: تأمین مالی جمعی به مردمی‌سازی اقتصاد نیز کمک می‌کند چرا که افراد مختلف با منابع اندک می‌توانند در کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری کنند. دهنوی همچنین گفت: این بازار همچنین با توجه به تجمیع سرمایه‌های عمومی به بحث تعاون نیز مرتبط است، بنابراین باید از ابزارهای مختلف برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببریم، چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند اما می‌توانند از ابزارهایی همچون تأمین مالی جمعی کمک بگیرند. 
***
مجوز دولت به کارفرمایان برای عدم افزایش حقوق «سایر سطوح مزدی»
پژمان محمدی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی  ریاست ‌جمهوری در نامه‌ای به سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد کارفرمایان مکلف هستند به هیچ کارگری (متناسب با ساعات کار وی) از حداقل مزد مصوب شورای مذکور، کمتر پرداخت نکنند اما این امر با افزایش دستمزد همه سطوح مزدی، ملازمه ندارد. طبق اعلام مهر، منظور از این بند در این نامه این است که مزد توافقی برای بالاتر از حداقل دستمزد قانونی، مجاز شمرده شده و اگر کارفرما قرارداد خود با کارگر را در سال جاری تسویه کند، در سال بعد، می‌تواند همان حقوق سال جاری و حتی کمتر را به همان کارگر بپردازد؛ به عبارت ساده‌تر، اعمال افزایش قانونی دستمزد سالانه برای «سایر سطوح مزدی» اجباری نیست و کارفرما می‌تواند بسادگی، قرارداد خود را با کارگری که 10 یا حتی 15 سال در کارگاه  سابقه کار دارد، تسویه و سال بعد قراردادی جدید با او منعقد کند که در آن، ریالی دستمزد افزایش نمی‌یابد.
***
قیمت برخی کالا‌های اساسی در میدان تره‌بار
رصد میدانی میادین تره‌بار شهرداری‌ها نشان می‌دهد مرغ آماده طبخ با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در میادین تره‌بار عرضه شده که البته این رقم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان رسیده است. همچنین گوشت قرمز شقه گوسفندی ۱۱۲ هزار تومان، ران پاک کرده گوسفندی با استخوان ۱۳۵ هزار تومان، سردست گوسفندی با ماهیچه ۱۱۶ هزار تومان، گوشت ران پاک کرده گوساله ۱۲۱ هزار تومان و گوشت سردست گوساله نیز ۱۱۹ هزار تومان عرضه می‌شود. تخم‌مرغ نیز بر اساس قیمت تنظیم بازاری، کیلویی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. در حال حاضر عرضه انواع صیفی با کمبود مواجه است که این روند سبب افزایش قیمت در برخی اقلام از جمله هویج و خیار شده است به طوری که خیار در میادین تره‌بار کیلویی ۱۴ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. همچنین پرتقال کیلویی ۱۲ هزار تومان، پرتقال تامسون جنوب ۱۴۵۰۰، سیب قرمز ۸۵۰۰، سیب زرد ۱۰۵۰۰، نارنگی ۱۶۵۰۰، انار ۱۵۲۰۰، گوجه فرنگی بوته رس ۳۹۸۰، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۴۴۰۰ و لیمو شیرین نیز کیلویی ۱۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.
***
سهام عدالت متوفیان از مالیات معاف است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد: سهام عدالت به عنوان دارایی‌های ماترک متوفیان معاف از مالیات است. امیدعلی پارسا در ابلاغیه به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور، احکام مالیاتی آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را ابلاغ کرد. 
***
حداکثر زمان تقسیط مالیات به ۶۰ ماه افزایش یافت
بر اساس ابلاغیه رئیس دولت، مدت زمان تقسیط مندرج در ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم برای بنگاه‌های تولیدی غیردولتی به حداکثر ‌۶۰‌ ماه افزایش یافت. بر اساس ابلاغیه مورخ 12/‌11/‌1399 ریاست‌جمهوری به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، مدت زمان تقسیط مندرج در ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم صرفا برای بنگاه‌های تولیدی غیردولتی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تایید ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است به حداکثر ‌60‌ ماه افزایش می‌یابد. 
***
موافقت نمایندگان با تصویب ۲ ماده مهم طرح جهش تولید مسکن
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یکشنبه 26 بهمن) و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن با تصویب مواد 6 و 15 این طرح موافقت کردند. در ماده ۶ این طرح آمده است: به ‌منظور تأمین مالی برنامه‌های حمایتی مسکن، وزارت راه‌و‌شهرسازی از طریق صندوق ملی مسکن می‌تواند یارانه سود انتشار اوراق تامین مالی بخش مسکن نظیر اوراق رهنی، اوراق خرید دین و سایر اوراق تامین مالی بخش مسکن موضوع قانون اوراق بهادار را از محل منابع صندوق ملی مسکن پرداخت ‌نماید. همچنین طبق ماده 15 این طرح، هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار ساختمان همه برنامه‌های حمایتی وزارت راه‌و‌شهرسازی با 30 درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌شود.

Page Generated in 0/0173 sec