printlogo


کد خبر: 230564تاریخ: 1399/11/27 00:00
اخبار

قدردانی افغانستان از ایران برای کمک در مهار آتش‌سوزی اسلام قلعه
معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای مهار آتش در گمرک اسلام‌قلعه این کشور قدردانی کرد. به گزارش تسنیم، امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان، دیروز صبح در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شد، ابراز داشت: از دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه اجازه داد صدها کامیون از خاک افغانستان وارد ایران شود و دچار آتش‌سوزی نشوند و همچنین در مهار آتش همکاری کردند، سپاسگزاری می‌کنم. امرالله صالح افزود: این حادثه دلخراش تلفات جانی نداشته است و فقط چند راننده به طور سطحی زخمی شده‌اند. وی همچنین گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب در گمرکات افغانستان یک مشکل جدی است و با اینکه تجارت افغانستان با همسایگان افزایش یافته اما تاسیسات این گمرکات همچنان در دوره انزوای افغانستان (دوره حاکمیت طالبان) باقی مانده است. امرالله صالح از آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه این کشور به عنوان یک فاجعه یاد کرد و افزود: درباره این آتش‌سوزی تحقیقات همه‌جانبه خواهد شد تا از تکرار آن جلوگیری شود.
***
رزمایش واکنش سریع ارتش در منطقه قصر شیرین
رزمایش واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با حضور یگان‌های تیپ ۳۵ ارتش در منطقه عمومی شهرستان قصر شیرین برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ فرهاد آریانفر، فرمانـده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در حاشیه رزمایش واکنش سریع این نیرو گفت: ارتقای سطح آمادگی و افزایش توان رزمی تیپ ۳۵ و حفظ و حراست از تمامیت ارضی و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی از اهداف برگزاری این رزمایش است. 
وی افزود: رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی قصر شیرین و با عنوان «لبیک یا امام خامنه‌ای» و با رمز «یا علی‌بن ابی‌طالب‌(ع)» اجرا شد. فرمانـده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اظهار داشت: در این رزمایش تیپ ۳۵ نیروی مخصوص و همچنین یگان‌های پهپادی، هوانیروز و یگان‌های جنگ الکترونیک حضور داشتند. ارتقای آمادگی رزمی و همچنین مقابله با هرگونه تهدید احتمالی در مرزهای منطقه و حفظ هماهنگی، از اهدافی بود که در این رزمایش بخوبی اجرا شد. فرمانـده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در ادامه گفت: ما باید بتوانیم هماهنگی و توان نیروهای‌مان را به مرحله آزمایش بگذاریم و ارتقا دهیم. امیر سرتیپ آریانفر اضافه کرد: مهم‌ترین پیام این رزمایش به دشمنان این است که نیروهای قدرتمند ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، آمادگی کامل برای حفاظت از خاک ایران اسلامی در برابر هر نوع تهدیدی را دارند. 
***
وزیر دفاع:
‌تمام موشک‌های ‌ایران دقیق بوده و ‌قدرت انفجاری بالایی دارند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز تمام موشک‌های جمهوری اسلامی ایران دقیق بوده و از قدرت انفجاری لازم برای حفظ بازدارندگی دفاعی کشور کاملا برخوردارند. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی با تأکید بر آمادگی کامل دفاعی کشور اظهار داشت: به‌ لطف خداوند متعال امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های مطرح موشکی دنیاست. وی با قدردانی از تلاش متخصصان صنعت دفاعی در نوآوری‌های جدید دفاعی افزود: در صنعت دفاعی و موشکی کشور هر آنچه مورد نیاز است، خودمان طراحی و تولید می‌کنیم و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده می‌کنند. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ابراز اینکه «امروز در بهترین وضعیت توان دفاعی و موشکی قرار داریم»، تصریح کرد:‌ امروز تمام موشک‌های جمهوری اسلامی ایران دقیق بوده و از مانورپذیری بالا و قدرت انفجاری ‌لازم برای حفظ بازدارندگی دفاعی کشور ‌برخوردار‌ند. وی در پاسخ به این سؤال که «برای گرفتن انتقام از عاملان ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید فخری‌زاده چه اقدامی خواهید کرد؟» گفت: آنچه مسلم است عاملان و آمران این جنایت حتما مجازات خواهند شد. امیر سرتیپ حاتمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان یک کشور بزرگ و دارای مدیریت تفکر راهبردی، در زمان ‌و مکان لازم این مجازات را انجام خواهد داد و این اتفاق بدون تردید رخ می‌دهد. 
***
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری خبر داد
دومین رزمایش دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری دومین رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی روسیه در شمال اقیانوس هند خبر داد. 

 

امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران، درباره برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان کشورهای ایران و روسیه گفت: این رزمایش دومین رزمایش کشورهای ایران و روسیه در جنوب کشور است که به منظور برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد. وی افزود: هنگامی‌که نیروی دریایی قدرتمند کشور روسیه با نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش برگزار می‌کند، این رزمایش حاوی پیام روشنی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی، تکنیک و تاکتیک، هدایت و فرماندهی و کنترل، ارتباطات و دستیابی به تجهیزات نوین در سطح مقیاس قدرت‌های جهانی دریایی قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0051 sec