printlogo


کد خبر: 230709تاریخ: 1399/11/30 00:00
اخبار

معاون فنی دیوان محاسبات کل کشورمطرح کرد
اجرا نشدن 57 درصدی قانون هوای پاک از سوی دستگاه‌‌ها
معاون فنی دیوان محاسبات کل کشور گفت:‌ ۵۷درصد تکالیف دستگاه‌ها در قانون هوای پاک اجرا نشده که این میزان اجرا نشدن تکالیف برای اجرا نشدن قانون هوای پاک، بسیار زیاد است. کیومرث داوودی در یک برنامه تلویزیونی نسبت به وضعیت اجرای قانون هوای پاک انتقاد و اظهار کرد: در موضوع مهم هوا، یک فرماندهی واحد وجود ندارد. وی گفت: قانون هوای پاک بخوبی مشخص کرده که هر کدام از دستگاه‌ها در زمینه آلودگی هوا و مقابله با آن چه تکالیفی دارند؛ در قانون هوای پاک برای «تک‌تک» اینها توضیح داده شده که چه دستگاهی باید به موضوع ورود کند. وی در ادامه با اشاره به احصای تکالیف دستگاه‌‌ها در قانون هوای پاک، افزود: طبق قانون هوای پاک، 57 دستگاه تکالیف‌شان را انجام نداده‌اند، به تعبیری 57 درصد تکالیف دستگاه‌ها در این قانون اجرا نشده است، این میزان اجرا نشدن تکالیف برای اجرا نشدن قانون هوای پاک بسیار زیاد است. ما هر سال انتظار داریم با ابلاغ چنین قوانینی، آلودگی هوا در کشور کاهش یابد، معلوم است که وقتی تکالیف اجرا نشود، وضعیت آلودگی هوا به همین شکل باقی خواهد ماند. وی تصریح کرد: موارد مهمی که ما در دیوان محاسبات از قانون هوای پاک احصاء کردیم، عدم اهتمام کافی به قوانین و مقررات توسط دستگاه‌ها، عدم تدوین استانداردها، عدم پایش مناسب صنایع، تخلف و آسیب در حوزه‌هایی نظیر نظارت بر کیفیت تولید و مصرف سوخت کشور و نیز عدم معاینه فنی بوده است.
***
دستفروشان دارای صنف می‌شوند
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ارسال نامه‌ای به شهردار تهران جهت حمایت از دستفروشان، گفت: ایجاد مکان‌های محله‌ای و تشکیل صنف دستفروشان جهت حمایت از این قشر، لازم است و در دستور کار قرار خواهد گرفت. زهرا نژاد‌بهرام در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه مدیریت شهری جهت ساماندهی و حمایت از دستفروشان با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال اظهار داشت: ‌اخیراً نامه‌ای برای پیروز حناچی، شهردار تهران نوشته‌ام و در این نامه ۲ درخواست مهم درنظر گرفته شده است. وی افزود: درخواست اول این بوده که همه محلات در پایتخت یک مکان برای فعالیت دستفروشان داشته باشند. نژادبهرام ادامه داد: همچنین از پیروز حناچی درخواست کرده‌ام پیشنهاد ایجاد صنف دستفروشان را در پایتخت داشته باشند و به نظرم این قضیه با همکاری اتاق اصناف و شرکت ساماندهی مشاغل در شهرداری تهران امکان‌پذیر است. وی با تأکید بر اینکه منطقی نیست که در شرایط اقتصادی کنونی بر فعالیت دستفروشان سخت بگیریم، گفت: فعالیت این افراد باید به صورتی باشد که حقوق مردم، اصناف و دستفروشان رعایت شود. 
***
بارش برف و کولاک در ایران
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از روز گذشته در استان‌های لرستان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات غربی اصفهان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، شمال چهارمحال‌و‌بختیاری، جنوب غرب مرکزی و جنوب همدان فعال شده است. همچنین با گسترش فعالیت سامانه بارشی جدید در بسیاری از مناطق، احتمال طغیان رودخانه‌ها و بروز سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، تأخیر و احتمال لغو پروازها و ریزش بهمن و کولاک برف وجود دارد. امروز پنجشنبه در نیمه غربی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. 
***
تأکید وزیر علوم بر حذف سهمیه‌ها در کنکور 1401
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: درباره ساماندهی سهمیه‌های کنکور باید ۲ ارگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دهند. برای برخی سهمیه‌ها مصوبه قانونی مجلس وجود دارد و قاعدتا ساماندهی و اصلاح این سهمیه‌ها باید در مجلس انجام شود. منصور غلامی ادامه داد: لایحه ساماندهی و حذف سهمیه‌ها در کنکور به مجلس ارائه شد که بحث‌هایی روی آن انجام شده اما هنوز به اقدام از سوی مجلس منجر نشده است. او افزود: ارگان دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ساماندهی سهمیه‌ها در آنجا هم در حال پیگیری است و بحثی تحت عنوان «فراهم شدن شرایط عادلانه ادامه تحصیل در محیط‌های دانشگاهی» در حال پیشبرد است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد: هنوز نتیجه اجرایی برای حذف سهمیه‌ها به وزارت علوم ابلاغ نشده است، زیرا تصمیم‌گیری در این باره باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا در مجلس شورای اسلامی انجام شود. غلامی در ادامه درباره زمان اجرای این طرح، گفت: برای کنکور‌های ۱۴۰۰ اتفاقی در این باره نمی‌افتد، زیرا ثبت‌نام‌ها شروع شده است، اما امیدواریم حذف سهمیه‌ها و برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به کنکور ۱۴۰۱ برسد. 
***
ویزیت بدون دفترچه از فردا
یکپارچه‌سازی اطلاعات پزشکی و ارائه آسان خدمات به مردم یکی از نیازهای اساسی بود که از سال‌ها قبل در نظام درمانی کشور شناسایی شد. هم‌اکنون خبرهای خوشی مبنی بر حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی به منظور دریافت خدمات در مراکز درمانی به گوش می‌رسد اما برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم این ساختار جدید نیاز به بسترهای لازم دارد که هم‌اکنون بر اساس برخی شنیده‌ها، زیرساخت‌های آن به صورت کامل تکمیل نشده است. به گزارش «وطن امروز»، این سیستم تعریف شده به منظور پذیرش بیماران می‌تواند سرعت رسیدگی به وضعیت مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی را افزایش داده و عملا با احراز هویت صحیح از هرگونه سوءاستفاده احتمالی از خدمات درمانی توسط افراد فاقد دفترچه جلوگیری به عمل آورد. در همین رابطه شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی خبر از حذف دفترچه‌‌های تامین ‌اجتماعی از ابتدای اسفندماه می‌دهد و بر این باور است که تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح از سوی سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است و بیمه‌شدگان می‌توانند بدون دفترچه به پزشک مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0056 sec