printlogo


کد خبر: 230885تاریخ: 1399/12/5 00:00
اخبار

وام 185 میلیون تومانی دولت به زلزله‌زدگان «سی‌سخت»
معاون وزیر کشور گفت: قرار است دولت به منظور اسکان و ساخت‌وساز منازل زلزله‌زدگان برای هر شهروند اهل سی‌سخت که خانه دارد ۱۸۵ میلیون تومان وام با سود بانکی ۴ درصد بدهد و مابه‌التفاوت سود بانکی را خود پرداخت کند. این رقم در روستا‌ها ۱۶۵ میلیون است. به گزارش فارس، اسماعیل نجار گفت: ما بهترین تجربه را در سیل سال ۹۸ به دست آوردیم و آن هم دادن یک امکان مالی بلاعوض به مردم برای تأمین اسکان موقت خودشان بود. حالا هم به ‌عنوان اسکان اضطراری ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم، البته برای کسانی که امکان اسکان زیر سقف خانه‌شان ممکن نیست. نجار همچنین درباره احتمال وقوع زلزله در پایتخت گفت: ۱۹۱ سال از زلزله قبلی تهران گذشته است و برآورد ما نشان می‌دهد ۲ میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم زلزله و 8 میلیون نفر تحت تأثیر غیرمستقیم این زلزله خواهند بود. این جمعیت را کجا می‌توان اسکان داد؟ ١٠ میلیون نفر کجا چادر بزند و سرویس بهداشتی‌اش کجا باید تأمین شود. 
***
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز گفت: این سامانه سبب خواهد شد بارش برف و باران در برخی مناطق کشور شدت گیرد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: سه‌شنبه ۵ اسفند در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین از اواخر وقت این روز سامانه‌ای بارشی از سمت جنوب وارد کشور خواهد شد. وی ادامه داد: این سامانه بارشی طی روز چهارشنبه در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و برخی نقاط مرکز کشور سبب وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات می‌شود. ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد در نوار شمالی کشور و دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های ساحلی خزر بارش برف و باران شدت می‌گیرد، اظهارکرد: در اردبیل، برخی نقاط شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه در جنوب غرب، جنوب، شرق، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، برخی نقاط مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت. 
***
منع تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در بوشهر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر از ممنوعیت تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در شهرستان بوشهر خبر داد. سرهنگ قدرت‌الله کشکولی اظهار کرد: برابر مصوبه ابلاغی به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و مدیریت سفرها، از روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهر «بوشهر» ممنوع بوده است و متخلفان از این مقررات مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. وی افزود: تردد شبانه در شهرستان‌های استان اعم از قرمز، نارنجی، زرد و آبی از روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع بوده و متخلفان از این امر نیز با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی مواجه خواهند شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: در ۳ روز پایانی هر هفته، تا آخر سال جاری ورودی‌های استان بشدت کنترل می‌شود و از ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان جلوگیری خواهد شد و برای کسانی که به ضوابط ابلاغی و تعیین شده و سلامت عموم بی‌توجه باشند برابر قانون جریمه لحاظ خواهد شد. 
***
هشدار درباره حرکت فرونشست‌های پایتخت به سمت مرکز شهر
معاون شهردار تهران گفت: شاهد فرونشست زمین در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۰ پایتخت هستیم که این فرونشست‌ها در حال پیشرفت به سمت مرکز شهر است. عبدالرضا گلپایگانی گفت: از ۲ سال پیش که توفیق خدمت در شهرداری را داشتم ممنوعیت ساخت‌وساز مراکز حساس روی گسل زلزله را تصویب کردیم و برخی واهمه داشتند اگر ما این کار را انجام بدهیم ساخت‌وساز در شمال تهران لطمه ببیند. وی بیان کرد: در حوزه شهرسازی شهرداری تهران روی بار توزیع تراکم ساختمانی در شهر کار شده است که یکی از نمونه‌های آن، طرح ممنوعیت ساخت‌وساز بیش از ۴ طبقه روی گسل مشاء بود که با مقاومت زیادی روبه‌رو شد. وی با اشاره به این مطلب که ما در شهر تهران با پدیده فرونشست زمین مواجهیم، گفت: شاهد فرونشست زمین در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۰ هستیم که این فرونشست‌ها در حال پیشرفت به سمت مرکز شهر است. 
***
در آستانه ولادت باسعادت حضرت علی‌(ع)‌
مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا افتتاح می‌شود
آیین افتتاح مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا با حضور برخی مسؤولان، بازیگران، ورزشکاران، خیران و نیکوکاران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه سیزدهم رجب، سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام و به همت فرزندان شهدا، مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا با حضور مسؤولان برخی دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد، ارتش و ناجا و سخنرانی اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز به کار می‌کند. در این برنامه، به نیت هر شهید سرافراز کشورمان، افراد خیر و نیکوکار سرپرستی و زعامت یک کودک یتیم ایلامی را عهده‌دار می‌شوند. در گام‌ نخست و پایلوت کودکان یتیم استان ایلام در نظر گرفته شده‌اند و در گام‌های بعدی سایر استان‌های کشور مدنظر خواهند بود. این مراسم با حضور خیرین و مسؤولان به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز چهارشنبه ششم اسفندماه ساعت ۱۰ صبح در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0059 sec