printlogo


کد خبر: 230906تاریخ: 1399/12/6 00:00
رونق سینمای چین در مقابل گیشه بی‌رمق آمریکا

چین پس از کسب عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان در سال ۲۰۲۰، سال جدید میلادی نیز فاصله خود را با فروش گیشه آمریکا هر روز بیشتر و بیشتر می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، قسمت دوم انیمیشن «غارنشین‌ها» با فروش 7/1 میلیون دلاری از محل بیش از ۱۹۰۰ سالن در حالی در صدر جدول گیشه هفتگی سینمای آمریکا قرار گرفت که این فروش همچنان از روزهای ناامیدکننده سینمای آمریکا در گیشه دوران کرونا حکایت دارد.
از آن سو سینمای چین به روزهای خوب بازگشته و ۲ فیلم «محله چینی‌ها ۳» و «سلام مامان» همزمان با سال نوی چینی در دومین هفته اکران به فروشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار رسیده‌اند. 
چشم‌انداز سینمای آمریکا به طور کلی با شرایط از آن ‌سوی سینمای چین در سال جاری متفاوت است و فروش بلیت در سینمای چین امسال به رکورد جدید دست یافته و همچنین فروش گیشه سال نوی چین، رکورد جدید 2/1 میلیارد دلار را به ثبت رسانده است. 
از سوی دیگر، تصور اینکه سینمای آمریکا بتواند بزودی از بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خارج شود، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۰ برای نخستین‌بار رقابت را به چینی‌ها باخت و عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را تقدیم حریف آسیایی کرد.

Page Generated in 0/0070 sec