printlogo


کد خبر: 230912تاریخ: 1399/12/6 00:00
برآورد می‌شود با ادامه نرخ فعلی مرگ و میر بر اثر کرونا، تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیون آمریکایی از بین بروند
نیم میلیون آمریکایی دیگر قربانی کرونا

هر دقیقه دست‌کم 2 آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و در این میان عبور تلفات آمریکا در جنگ با کرونا از مرز نیم میلیون نفر، بالاخره رئیس‌جمهور 78 ساله این کشور را مجبور به واکنش کرد. جو بایدن دستور داد به احترام بیش از 500 هزار شهروندی که بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» و انواع جهش‌یافته آن جان خود را از دست داده‌اند، پرچم آمریکا به مدت 4 روز به حالت نیمه افراشته در آید. او شامگاه دوشنبه در مراسمی با حضور معاونش کاملا هریس در کاخ سفید پس از یک دقیقه سکوت نمادین گفت شمار قربانیان کرونا در آمریکا بیشتر از آمریکایی‌هایی است که مجموعا در جنگ اول جهانی، جنگ دوم جهانی و جنگ ویتنام کشته شده‌اند. 
بایدن همچنین اعلام کرد از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، 400 هزار کسب‌وکار کوچک تعطیل شده است و میلیون‌ها کسب‌و‌کار کوچک دیگر نیز در معرض خطر هستند. 
آمریکا که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا رو آورد، در حال حاضر به دلیل شمار زیاد افراد بیمار، با کمبود شدید تجهیزات پزشکی مواجه است. 
شمار مبتلایان به «کووید-19» در آمریکا طی 13 ماه اخیر از 29 میلیون تن (8/8 درصد جمعیت) فراتر رفته که در این بین 513 هزار تن جان باخته‌اند تا ایالات متحده همانند اغلب ماه‌های گذشته در هر 2 زمینه در میان کشورهای جهان صدرنشین باشد. 
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده اخیرا اعلام کرده بود مرگ‌و‌میر بر اثر کرونا باعث کاهش امید به زندگی در آمریکا شده است. بدین ترتیب برآورد می‌شود با ادامه نرخ وحشتناک فعلی، تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیون آمریکایی به خاطر کرونا بمیرند!

Page Generated in 0/0071 sec