printlogo


کد خبر: 230916تاریخ: 1399/12/6 00:00
اخبار

آغاز اردوی تیم‌ ملی فوتبال از ۳ فروردین
اردوی تیم ملی فوتبال ایران از سوم فروردین‌ماه برای بازی با سوریه آغاز می‌شود و لژیونرها هم در این اردو حضور خواهند یافت. 
سید امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره تشکیل اردوی تیم ‌ملی در سال آینده به رادیو تهران گفت: اردوی تیم‌ ملی از ۳ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته برقرار خواهد بود. در نخستین بازی سال جدید هم روز ۱۰ فروردین با سوریه بازی می‌کنیم. سوریه روز ۸ فروردین به تهران سفر می‌کند تا مهیای بازی با تیم ‌ملی کشورمان شود. برنامه‌های مربوط به تمرینات و اعلام فهرست جدید تیم ‌ملی هم اطلاع‌رسانی می‌شود. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی دیگری برای تیم ‌ملی پیش‌بینی شده است؟ تاکید کرد: در حال حاضر بازی با سوریه قطعی است و اگر تغییری ایجاد شود، اعلام خواهد شد. در کمترین زمان ممکن هماهنگی بازی با سوریه صورت گرفت. ان‌شاءالله ملی‌‌پوشان لژیونر هم در اسرع وقت و با توجه به برنامه زمان‌بندی به اردوی تیم‌ ملی اضافه می‌شوند. 
علوی درباره زمان اعلام میزبانان لیگ قهرمانان آسیا هم تاکید کرد: ما هم منتظر اعلام رسمی هستیم. در موعد مقرر درخواست میزبانی باشگاه‌های ما اعلام شد. اخباری در رسانه‌های خارج از کشور مطرح بوده است و منتظر اعلام AFC هستیم. 
سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است همانند اردوی گذشته تیم ملی، بعضی لژیونرها به دعوت حضور در اردوی این تیم پاسخ منفی بدهند؟ گفت: به صورت طبیعی بر اساس فهرست اسکوچیچ مکاتبات برای حضور لژیونر، انجام خواهد شد. امیدواریم ظرفیت کامل این عزیزان را در اردوی تیم‌ ملی داشته باشیم. 
***
پیشنهاد فدراسیون کشتی به کمیته ملی المپیک برای ساخت تندیس
فدراسیون کشتی طی نامه‌ای به کمیته ملی المپیک، ۵ نفر از چهره‌های شاخص کشتی را برای ساخت تندیس و جا‌گذاری آن در موزه این کمیته معرفی کرد. 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این فدراسیون ضمن قدردانی از همت و حرکت ارزشمند کمیته ملی المپیک نسبت به گشایش تالار مشاهیر ورزش ایران و رونمایی از تندیس قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش کشور، نام 5 نفر از چهره‌های شاخص کشتی را برای ساخت تندیس به این کمیته معرفی کرد. 
بر این اساس کیومرث ابوالملوکی ملقب به پدر کشتی نوین ایران، حبیب‌الله بلور سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک، سیدمحمد خادم‌حقیقت رئیس اسبق فدراسیون کشتی و از چهره‌های پرتلاش و مؤثر کشتی کشور، حاج‌محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی و از چهره‌های پرتلاش و مؤثر کشتی کشور و محمد بنا سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی و بهترین مربی جهان چهره‌های شاخص کشتی ایران معرفی شده به کمیته ملی المپیک هستند. 
همچنین روند ساخت تندیس منصور برزگر دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک و سرمربی اسبق تیم ‌ملی کشتی آزاد نیز در حال اجراست. 
***
تجمع تعدادی از هواداران استقلال مقابل مجلس و شعار علیه وزیر 
تعدادی از هواداران استقلال مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع و علیه سرمربی و مدیران باشگاه استقلال شعار دادند. 
به گزارش ایسنا، تعدادی از هواداران استقلال دیروز مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان جمع شدند و اعتراض خود را نسبت به مسائل مختلف پیرامون باشگاه اعلام کردند. هواداران استقلال در این تجمع علیه محمود فکری، سرمربی آبی‌پوشان و مدیران باشگاه شعار دادند. معترضان به عملکرد مدیران باشگاه استقلال، وزارت ورزش و سرمربی استقلال اعتراض و شعارهایی را نیز علیه وزیر ارتباطات سردادند. آنها در شعارهای خود تغییر مدیرعامل و برکناری محمود فکری را خواستار شدند. 
در این بین چند درگیری میان ۲ طیف حامیان و منتقدان محمود فکری نیز رخ داد. یکی از نمایندگان فراکسیون ورزش مجلس نیز برای مدتی در جمع معترضان حاضر و با آنها گفت‌وگو کرد. پیش از این باشگاه استقلال نیز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود نسبت به حضور هواداران در این تجمع هشدار داده بود. باشگاه استقلال در این اطلاعیه آورده بود: «هوادار به هوش باش. در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های مجازی خبری مبنی بر تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی منتشر شده که باشگاه استقلال به این وسیله به هواداران دلسوز و عاشق خود اعلام می‌کند این تجمع غیرقانونی است. باشگاه استقلال از هواداران خود می‌خواهد ضمن خویشتنداری، از هرگونه اقدامی که منجر به برهم خوردن آرامش مجموعه تیم می‌شود، خودداری کنند».

Page Generated in 0/0061 sec