printlogo


کد خبر: 230925تاریخ: 1399/12/6 00:00
محمد مخبر در سی‌سخت ستاد علاوه برتأمین مواد غذایی و اعطای کمک هزینه ساخت مسکن زلزله‌زدگان در حال تأمین کانکس مورد نیاز آنهاست
ستاد خدمت به زلزله زدگان

«کانکس‌های بیشتری در اختیار زلزله‌زدگان سی‌سختی قرار می‌گیرد»؛ این خبری بود که دیروز رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بازدید از مناطق زلزله‌زده در بین مردم اعلام کرد. محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی حضرت امام گفت: برای هر خانه‌ای که در پی زلزله سی‌سخت نیاز به تعمیر دارد، اعتباری در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد. به گزارش «وطن‌امروز»، هزینه ساخت و مرمت واحدهای مسکونی، ذهن زلزله‌زدگان سی‌سختی را درگیر کرده است که در این شرایط نامساعد و گرانی‌ها چگونه می‌توانند خانه‌های خود را بازسازی کنند، البته ستاد اجرایی حضرت امام 10 میلیون تومان به اعتبارات بنیاد مسکن برای کسانی که خانه‌های آنها کاملا تخریب شده است، اضافه می‌کند و ۵۹۰۰ خانه روستایی را تحت پوشش بیمه قرار داده است. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که دیروز به شهر زلزله‌زده سی‌سخت سفر کرده بود، در بازدید از خانه‌ ویران شده یک خانواده دارای 2 معلول با بیان اینکه خانه این خانواده باید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون دریافت هزینه ساخته شود، گفت: همین امشب کانکسی در اختیار این خانواده سی‌سختی قرار دهید و سریعا‌ خانه آ‌‌نها ساخته شود. 
 
* ایجاد ۳ هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همچنین با اشاره به ایجاد 3 هزار شغل در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: اشتغال، محور مهم سفر به این استان است. مخبر در بازدید از منازل شهر زلزله‌زده سی‌سخت اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به ازای هر خانه‌ای که به طور کامل تخریب شده ۱۰ میلیون تومان به اعتبارات در نظر گرفته توسط بنیاد مسکن اضافه می‌کند. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: قرار شد برای هر خانه‌ای که نیاز به تعمیر داشته باشد  اعتباری در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود. 
وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی‌ای که در سی‌سخت مشغول هستند هم اعتبار دریافت می‌کنند، افزود: تعدادی کانکس ارسال شده، تعدادی نیز ارسال خواهد شد و همچنین اگر نیاز به کانکس بیشتری باشد تامین خواهیم کرد. مخبر ادامه داد: خانواده‌هایی که 2 معلول و بیشتر دارند و خانه‌های آنها تخریب شده، ستاد اجرایی خانه‌های آنها را خواهد ساخت. 
وی اضافه کرد: کار مهم دیگری که در سی‌سخت دنبال می‌کنیم بحث اشتغال است. در حوزه اشتغال خرد از یکهزار طرح که با اعتبار ۱۳۰ میلیارد طی 2 سال اجرا شده و ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد رونمایی خواهیم کرد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد: همچنین در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت کارخانه قند را بررسی می‌کنیم، چرا که راه‌اندازی این کارخانه جزو اولویت‌های ستاد است. وی با اشاره به بررسی وضعیت کارخانه آب معدنی سی‌سخت نیز گفت: محور اصلی ما به سی‌سخت مساله اشتغال است.

Page Generated in 0/0059 sec