printlogo


کد خبر: 230926تاریخ: 1399/12/6 00:00
اخبار

کاهش ۱۸ درجه‎ای دمای هوا در برخی نقاط کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از کاهش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: طی پنجشنبه (۷ اسفندماه) در تهران بارش برف و باران خواهیم داشت. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه از عصر سه‌شنبه 5 اسفند با ریزش هوای سرد بارش پراکنده برف و باران در گیلان و مازندران آغاز شده است و چهارشنبه (امروز ۶ اسفند) بر شدت بارش‌ در این استان‌ها افزوده می‌شود، گفت: گستره این بارش‌ها مناطقی از جمله اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را فرا می‌گیرد. وی ادامه داد: بتدریج از بعد ازظهر چهارشنبه در خوزستان، بوشهر، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس، هرمزگان، لرستان، ایلام و جنوب و نوار غربی اصفهان نیز بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف رخ می‌دهد. ضیاییان با بیان اینکه روز پنجشنبه با گسترش فعالیت سامانه‌های شمالی و جنوبی در بیشتر مناطق کشور ‌جز مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شرق هرمزگان شاهد بارش خواهیم بود، گفت: روز شنبه ۹ اسفند در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب ‌شرق بارش باران و برف دور از انتظار نیست. 
***
پاکسازی ۱۲۱ نقطه و محله پایتخت از وجود اراذل و اوباش
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۱۹ تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در اجرای هشتمین مرحله از طرح «اقتدار» پلیس امنیت که به برخورد با اراذل و اوباش اختصاص دارد، گفت: همکاران من در پلیس امنیت تهران بزرگ، با ۱۲۹ حکم قضایی هشتمین مرحله از طرح اقتدار را که مربوط به دستگیری اراذل و اوباش است به مرحله اجرا درآورده و با حضور در مخفیگاه آنان که شامل قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و... می‌شود ۲۱۹ نفر از این افراد را دستگیر کردند. وی با بیان اینکه ۵۹ نفر از دستگیرشدگان جزو اراذل و اوباش سطح‌دار بودند، گفت: عمده این افراد در جرائمی نظیر تخریب و شرارت و درگیری شرکت داشتند. رحیمی با بیان اینکه هشتمین مرحله از طرح اقتدار در ۱۲۱ محله و نقطه به مرحله اجرا درآمد، گفت: ده‌ها مورد قهوه‌‌خانه، سفره‌‌خانه، باشگاه بدنسازی، پارک، بوستان و... پاکسازی شد و این طرح در محلاتی نظیر تهرانپارس، ستارخان، عبدل‌آباد، نازی‌آباد، خزانه، نارمک، اتابک، شهرک ولیعصر، فلاح و... به مرحله اجرا درآمد. 
***
افزایش ۲ ساعته فعالیت مراکز تعویض پلاک از روز شنبه
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از افرایش ۲ ساعته زمان فعالیت تمام مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری از شنبه ۹ اسفند تا پایان سال خبر داد. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با فارس از افزایش ۲ ساعته زمان فعالیت مراکز تعویض پلاک خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا و مراجعه افراد به مراکز شماره‌گذاری در روزهای پایانی اسفند و تسهیل در امر خدمت‌رسانی، مقرر شد زمان فعالیت تمام مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در سراسر کشور از روز شنبه ۹ اسفند ۲ ساعت افزایش یابد. 
وی‌گفت: بر این اساس زمان کاری مراکز تعویض پلاک از روز شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۶ و روز پنجشنبه ۷ تا ۱۴ خواهد بود.
***
توانمند‌سازی مددجویان کمیته امداد با وام صندوق قرض‌الحسنه ولایت
رئیس کمیته امداد با تاکید بر نقش مردم در کمک به همنوعان گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده تحت پوشش قرار دارند. مرتضی بختیاری اعلام کرد: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۵۳ درصد از این خانواده‌ها روستایی هستند و مستمری ماهانه دریافت می‌کنند. یکی از اقدامات کمیته امداد راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری و محله‌محوری در روستا‌ها و شهر‌هاست که با استفاده از ظرفیت مردم به نیازمندان آن منطقه و محله کمک می‌شود و از زمان راه‌اندازی این مراکز اقدامات مؤثری برای امدادرسانی به نیازمندان انجام شده است. وی در ادامه گفت: بسیاری از افراد در گذشته از مددجویان کمیته امداد بودند اما با دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت توانستند از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند و به عنوان یک فرد نیکوکار و حتی کارآفرین در حال فعالیت هستند که نمونه‌های فراوانی از این دست در کمیته امداد وجود دارد.
***
اجازه مختصر سفر‌های نوروزی داده شد
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی درباره سفرهای نوروزی بیان کرد: اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی مشروط به رعایت پروتکل‌ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری ‌و صنایع دستی تهران با اشاره به توقف سفرهای بین‌المللی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در همین یک سال با حفظ آمادگی، همه خلأها را پوشش دادیم. اسنادی در سطح ملی، منطقه‌ای، استان‌ها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم؛ الان به‌روزترین خدمات گردشگری دنیا را داریم. وی افزود: نمایشگاه گردشگری در 4 سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای گردشگری و سفرهای نوروزی باشد.

Page Generated in 0/0060 sec