printlogo


کد خبر: 230933تاریخ: 1399/12/6 00:00
اخبار

سبد معیشت خانوار کارگری  40 درصد افزایش یافت
فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته تخصصی تعیین سبد معیشت گفت: خوشبختانه بعد از برگزاری 6 جلسه کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار، سبد معاش خانوار کارگری به میزان 68 میلیون و 950 هزار و 596 ریال به صورت ماهانه تعیین شد که این رقم به امضای هر ۳ ضلع نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در کمیته تخصصی مزد رسید. 
***
تخصیص ۲۰۰ میلیون یورو برای توسعه صادرات به آفریقا
فرزاد پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در چارچوب برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات به بازارهای جدید صادراتی، با پیگیری‌های سازمان توسعه تجارت ایران در چارچوب کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا، اعطای خط اعتباری ۲۰۰ میلیون یورویی به کشورهای آفریقایی از محل ۲ میلیارد دلار تسهیلات صادراتی مصوب در صندوق توسعه ملی، در هیات‌مدیره این صندوق تصویب شد. 
***
رکورد تاریخی در مکانیزاسیون کشاورزی
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در سال جهش تولید در یک حرکت جهادی با حمایت وزیر جهاد کشاورزی، ۴۰۰۰ دستگاه تراکتور دیگر در سال جاری به صورت پیش‌فروش در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد: با این تعداد، در مجموع ۲۷۰۰۰ دستگاه تراکتور به ناوگان ماشینی کشاورزی اضافه می‌شود که یک رکورد تاریخی در این بخش به حساب می‌آید. کامبیز عباسی اظهار کرد: بر این اساس، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری به ۱/۲ اسب بخار بر هکتار می‌رسد که بیش از تحقق برنامه خواهد بود. 
***
دریافت مالیات 10 درصدی از پزشکان در سال آینده
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، همه مراکز درمانی را مکلف کردند 10 درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند. بر همین اساس، همه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند 10 درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ۴۸ ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. 
***
توزیع میوه‌های تنظیم بازار  از اواسط اسفند
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه میوه‌های تنظیم بازار از اواسط اسفند عرضه می‌شود، افزود: این اقدام تا حدودی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند. عباس قبادی همچنین افزایش قیمت میوه به دلیل خرید‌های تنظیم بازاری را شایعه خواند و گفت: خرید‌های تنظیم بازاری سیب و پرتقال ۲ ماه قبل انجام شده و ارتباطی به گرانی‌های اخیر ندارد. وی افزود: میزان ذخیره‌سازی سیب و پرتقال حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که به نسبت یک میلیون تن سیب و پرتقال تولیدی کشور رقم قابل ملاحظه‌ای نیست. وی با تاکید مجدد بر اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌های اخیر میوه، صادرات آنهاست، افزود: میوه‌ها در اختیار بخش خصوصی است و حاکمیت نمی‌تواند خیلی در بحث قیمت‌گذاری دخالت کند. 
***
وزارت صمت صادرات سیب در مقابل واردات موز را نپذیرفت
جلال محمودزاده، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، درباره واردات موز در قبال صادرات سیب، گفت: در نشست‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، از آنها درخواست کردیم در قبال واردات موز، سیب صادر کنند. نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون صادرات سیب در مقابل واردات موز را نپذیرفته است، ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت موز در بازار، اقدام دولت در راستای واردات آزادانه موز قابل قبول است اما پس از متعادل شدن بازار باید به صادرات محصولات کشاورزی توجه بیشتری صورت بگیرد. وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت تعادل قیمت موز در بازار باید به دستورالعمل خود در زمینه صادرات سیب در قبال واردات موز بازگردد. وی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از محصول سیب باغداران کشور که بیش از نیاز بازار داخلی بوده، در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود و روی دست کشاورزان مانده است. 

Page Generated in 0/0082 sec