printlogo


کد خبر: 230946تاریخ: 1399/12/6 00:00
عضو شورای شهر تهران درباره جزئیات اتهامات شهرداران مناطق 2 و 8 خبر داد
اعتراف شهردار به دریافت رشوه

شهردار یکی از مناطق تهران که ۲ ماه پیش بازداشت شده، به دریافت مبالغ خارج از قاعده اعتراف کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت 2 شهردار بازداشت شده، گفت: در نخستین ساعاتی که خبر بازداشت شهرداران مناطق ۲ و ۸ منتشر شد، جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور شهردار تهران برگزار کردیم تا آخرین خبرها و اطلاعات شهردار در اختیار شورا قرار گیرد. 
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با تهران‌پرس، گفت: چندین جلسه به ‌صورت مجازی به علت محدودیت‌های ویروس کرونا برگزار کردیم که در نهایت مقرر شد آقای محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و آقای حناچی، شهردار تهران با آقای علوی، وزیر اطلاعات جلسه‌ای داشته باشند و از کم و کیف پرونده این ۲ شهردار مطلع شوند و بررسی کنند که ابعاد ماجرا چه بوده است. 
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مساله، آگاه شدن اعضای شورای شهر تهران از ابعاد این مساله بود، تصریح کرد: فردای آن روز جلسه با وزیر اطلاعات با حضور مسؤولان پرونده برگزار شد. در این جلسه با گزارش‌های ارائه شده به این نتیجه رسیدند که از بازپرس پرونده خواسته شود شهردار نشستی با ایشان و مقامات قضایی ذی‌صلاح پرونده داشته باشد، پس ‌از این دیدار شهردار تهران با حضور مسؤولان پرونده با ۲ شهردار بازداشت‌شده نیز دیدار داشت. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیگیری‌های بعدی حکایت از این داشت که شهردار پیگیر آخرین وضعیت پرونده قضایی این ۲ شهردار است. بر اساس مشاهدات اولیه‌ای که در پرونده وجود دارد و گزارشی که شهردار تهران به آن ورود کرده است، تخلف وجود داشته است و یکی از شهرداران پذیرفته و اعتراف به اخذ مبالغ و وجوهی خارج از قاعده کرده است. وی افزود: ما اکنون منتظر بازرسی مقامات قضایی هستیم تا رسیدگی دقیق و منطبق بر قانون صورت گیرد که حق شهر و مردم در اولویت مورد بررسی قرار گیرد و همچنین ابعاد این ماجرا برای شورای شهر مشخص شود. حق‌شناس در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه انتصاب این شهردارها در ماه‌های اخیر صورت گرفته و یکی از آنها به ‌عنوان شهردار نمونه مورد تشویق قرارگرفته است، با اتفاقاتی که اخیرا افتاده است، همخوانی ندارد و شورای شهر تهران نسبت به عملکرد شهرداری نگران است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اکنون شورای شهر تهران از شهرداری این پرسش را دارد که آیا شهرداری از وضعیت این ۲ همکار خود اطلاع داشته است یا خیر، اگر اطلاع داشته است چرا ارتقا صورت گرفته و اگر اطلاع نداشته است نیز نشان‌دهنده عدم اشراف و عدم اطلاع از زیرمجموعه و عدم کارکرد نهادهای نظارتی آن است، و به نظر می‌رسد در بازرسی این مجموعه ‌کم‌کاری آشکار صورت گرفته است و شهرداری نسبت به این موضوع باید پاسخ دقیق دهد.

Page Generated in 0/0066 sec