printlogo


کد خبر: 230950تاریخ: 1399/12/9 00:00
اخبار کوتاه

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری فرزندان شاهد برای سرپرستی کودکان یتیم
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با راه‌اندازی پویش «شهید مهربان من» از سوی یادگاران شهدا، به نیابت از هر شهید یک یتیم توسط خیرین حمایت می‌شود. سعید اوحدی چهارشنبه گذشته در مراسم آغاز به کار مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا در شب میلاد مسعود حضرت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: امروز با حضور یادگاران شهدا، پویش زیبای «شهید مهربان من» راه‌اندازی می‌شود که به نیابت از هر شهید از یک یتیم سرپرستی خواهد شد. وی افزود: امیدواریم این پویش مهربانی به صورت ملی پیش برود و مردم عزیز کشور در ایران اسلامی به این پویش مهربانی که یادگاران شهدا زحمت آن را کشیده‌اند بپیوندند. اوحدی در ادامه گفت: در بازدید اخیر از مناطق زلزله‌زده در دیدار با یکی از ایثارگران آسیب‌دیده منطقه ایشان به بنده گفت که باید به غیر از ایثارگران به دیگر مردم منطقه نیز رسیدگی شود، این است نماد ایثارگری.در مراسم آغاز به کار مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا، پرچم مرکز نیکوکاری توسط خانواده شهدا و مسؤولان بنیاد شهید رونمایی شد. همچنین از والدین، همسران و فرزندان شهدا از جمله شهیدان دباغیان، کاوه و باکری تجلیل به عمل آمد. مهندس امیر قلیچ‌خانی فرزند سردار شهید حاج‌علی قلیچ‌خانی، دبیر همایش و مسؤول برگزاری مراسم آغاز به کار مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا نیز گفت: امروز و به همت فرزندان شهدا، مرکز نیکوکاری یادگاران شهدا با حضور مسؤولان و برخی دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد، ارتش و ناجا آغاز به کار کرد. وی ادامه داد: در این مراسم شرکت‌کنندگان به نیت هر شهید سرافراز کشور، افراد خیر و نیکوکار سرپرستی و زعامت یک کودک یتیم را عهده‌دار می‌شوند. این یادگار شهید گفت: در گام‌ نخست و پایلوت کودکان یتیم، استان ایلام در نظر گرفته شده و در گام‌های بعدی سایر استان‌های کشور مدنظر خواهند بود و از خدمات مرکزی نیکوکاری یادگاران شهدا به همت نیکوکاران برخوردار می‌شوند. 
 
ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته جاری گفت: روز سه‌شنبه (‌۱۲ اسفند) سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، شنبه و یکشنبه (‌۹ و ۱۰ اسفندماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین دوشنبه (۱۱ اسفند) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه (‌۱۲ اسفند) نیز سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود که فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.  
 
اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در سال ۱۴۰۰
رئیس کمیته امداد کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تلاش خواهیم کرد سال ۱۴۰۰ برابر با ۳۰۰ هزار اشتغال در بین جامعه تحت پوشش ایجاد کنیم. مرتضی بختیاری با بیان اینکه به استناد برنامه ۵ ساله ششم، سازمان بهزیستی و کمیته امداد مکلف هستند سالانه در مجموع ۱۰۰ هزار (۷۰ هزار توسط کمیته امداد و ۳۰ هزار توسط بهزیستی) شغل ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: طبق این برنامه در پایان سال پنجم باید ۳۵۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد ایجاد شود که طبق برنامه‌ریزی در پایان برنامه، ۹۰۰ هزار اشتغال ایجاد می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه یک‌سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد ایجاد شده بود، اضافه کرد: سال ۹۷ به جای ۷۰ هزار شغل برابر با ۱۴۸ هزار شغل ایجاد کردیم و همچنین در سال ۹۸ نیز برابر ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل توسط کمیته امداد کشور ایجاد شد. وی اضافه کرد: امسال نیز کمیته امداد تا آخر بهمن‌ماه ۲۱۰ هزار شغل ایجاد کرده و تا پایان سال حدود ۲۳۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد. 
 
برگزاری کلاس‌های کمک‌درسی برای کودکان کار توسط دختران جهادی
یک عضو گروه جهادی حنیفا از برگزاری کلاس‌های کمک‌درسی، آموزشی و فرهنگی برای کودکان کار نقاط محروم سخن گفت. ناهید باقری در گفت‌وگو با مهر، گفت: گروه جهادی حنیفا یک گروه دخترانه و متشکل از بانوان است که شاکله اصلی و فعالیت‌های این گروه توسط بانوان انجام می‌شود. وی درباره اقدامات این گروه توضیح داد: تمرکز گروه حنیفا روی کودکان کار و توانمندسازی زنان بویژه در نقاط آسیب‌دیده از جمله شهرستان آق‌قلا و منطقه کوره‌های آجرپزخانه اطراف تهران است. باقری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوالی منطقه کوره‌های آجرپزی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان کار است. کلاس‌هایی در این منطقه به صورت هفتگی برای کودکان برگزار می‌شود که در آن مربیان گروه در ایام سال تحصیلی به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و کمک تحصیلی و در تابستان و ایام تعطیلات، به آموزش فعالیت‌های دیگر از جمله آموزش زبان، ساخت عروسک و بدلیجات برای دختران، کلاس‌های نقاشی، ورزشی و... می‌پردازند. باقری همچنین گفت: در اعیاد، هدیه‌های مختلفی از جمله پوشاک، کفش و لوازم‌التحریر میان کودکان توزیع می‌کنیم. 

Page Generated in 0/0066 sec